EST. 2002

Rossi és Pedrosa: máris csörte

Csodálatos nap virradt a jerezi pályára: napsütés, meleg – és ahogy azt sejteni lehet, a 800-as MotoGP-k az ideális körülmények közepette egyb?l elkezdtek gyorsan (s?t nagyon gyorsan) menni. A régi, 990-es körid?k még tartják magukat, de ha a trend marad, már nem sokáig. Ahogy Rossi a nyitónap után mondta: ‘Ezekkel a motorokkal gyorsabban lehet haladni a kanyarokban és f?leg jobban ki lehet használni a teljesítményt, amit az ezreseknél mindig elvágott az elektronika.’ Már most, a téli felkészülés legelején látszik, hogy a 2007-es nagyszer?, harcos, kiélezett bajnokság lesz, ez a spanyolországi teszt pedig remek kampány a sportágnak: igen aktívnak mutatkozott Daniel Pedrosa, aki már a nyitány es?jében is sokat körözött. A második napon a Repsol Honda spanyolja 1’40’799-en állította meg a stoppert, kemény gumikat használva.

A nap sztahanovistája titulus Rossit illeti, nyolcvankett?t fordult, és övé a leggyorsabb kör is: 1’40’668-cal tromfolt Pedrosa idejére, mutatva, hogy a Yamaha jó ütemben fejl?dik. Colin Edwards harmadik helye (+0,5 mp) is ezt a tézist látszik alátámasztani. Aztán a két Suzuki. A kék szín? motorok is szárnyalnak, Chris Vermeulen szerint azért, mert ‘egyesítették az ezres remek vázát az új blokkal.’ Eredmény – van.

Az eredmény még hiányzik a GP7 tesztelését mindenkinél korábban elkezd? Ducati részér?l: mind Stoner, mind Capirossi a t?lük megszokott elszántsággal motoroztak, de valami még nem stimmel. Eközben a Jerezb?l hiányzó Kawasaki átszervezi MotoGP-s szerepvállalását. Ichido Yoda f?mérnök, az M1-es Yamaha atyja tegnap hivatalossá tette a korábbi sportmenedzser Harald Eckl elbocsátását, aki az egyik vád szerint m?szaki továbbképzést tartott az Ilmor alakulatnak. Az Ilmor egyébként a fiatal walesi reménységet, Chaz Daviest is lerendelte Jerezbe, aki MotoGP-teszt helyett legfeljebb a délszaki napsütést élvezheti: az együttes s?r? munkaprogramjába azért sem fér bele az ifjú brit tesztje, mert Pitt elesett az egyik motorral, ami meglehet?sen bonyolulttá tette a csapat életét.

Id?eredmények, Jerez, 2. nap

Rossi Yamaha 1 40 688
Pedrosa Honda 1 40 799
Edwards Yamaha 1 41 186
Hopkins Suzuki 1 41 205
Vermeulen Suzuki 1 41 619
Stoner Ducati 1 41 702
Capirossi Ducati 1 42 244
Melandri Honda 1 42 469
Nakano Honda 1 42 528
Barros Ducati 1 43 182
Okada Honda 1 43 316
Simon Honda 250 1 43 986
Guareschi Ducati 1 44 449
Aoyama S. Honda 250 1 44 977
McWilliams Ilmor 1 45 265
Dovizioso Honda 250 1 45 500
Pitt Ilmor 1 47 110
Gomez Honda 250 1 48 426

ugrás fel