EST. 2002

Rossi: hosszú bajnokság lesz, jó el?étel volt

Miután az IRTA tesztelés els? két napján
Marco Melandri futotta meg a legjobb körid?t – felemás, többnyire siralmas, ködöt és es?t hozó id?járási körülmények között – mindenki izgatottan várta, mit hoz a dönt? próbatétel, a gyors körök tét nélküli, de nagy presztízst jelent? viadala. A f?díj egy BMW, ahogy minden évben, idén szép piros. Macio a távol-keleti teszteken középmez?nybeli szerepl? volt eredményei alapján, a jerezi péntek és szombat azonban az egyik legnagyobb esélyessé léptette el? ?t. Randy Mamola egyenesen Casey Stoner sikerét jósolta – nem is sejtette, micsoda szenvedés elé néznek a Bridgestone gumikat használók (nota bene, tavaly Melandri épp idént?l tartozik közéjük). Favoritként ment neki a tréningnek Dani Pedrosa, aki legutóbb Katarban is a puha gumis fejezetben teljesített kimagaslóan. És persze számítani lehetett Valentino ‘A Kannibál’ Rossira a kék Yamaha M1-en: aki már nyert egypár BMW-t, de mindig jól jön még egy. Meg aztán Biaggi, a Superbike-ban aratott gy?zelme révén f?helyre került a címlapokon, fura is lett volna, ha Rossi nem vadássza le valahogy onnan a római riválist.

Az el?zetes latolgatások szinte mosolyogtatónak t?ntek, miután megkezd?dött maga az id?mér?. A Doktor 1’38’394-es körével nemcsak vert mindenkit, de az új jerezi pályarekordot is beállította. Ez sok mindent elárul a 800 köbcentis motorok teljesít?képességér?l – már most gyorsabbak a korábbi 990-eseknél. Az olasszal egyvalaki tudta tartani a ‘lépést’: a jerezi gyorskörök másik nagymestere, Pedrosa. Mindössze 133 ezred a hondás hátránya.

Vajon a futamgy?zelemért is ?k ketten mérk?znek meg Katarban, két hét múlva? Mert mögöttük az ?r tényleg nem mindennapi: majd’ egy mp-n belül következik csak Colin Edwards Yamahája, a címvéd? Nicky Hayden már kívül is van a szekundumon. Az ötödik helyezett Randy De Puniet lemaradása 1,5 mp körüli: a Kawasaki franciája egyben a legjobb bridgestone-os. Rossi tehát nem sok esélyt hagyott a többieknek, a közel 30 ezer egybegy?lt él?ben tapasztalhatta, hogy a legy?zend? páros a 2007-es szezon kezdetén a Valentino-Yamaha formáció. A Doki négy puha Michelint l?tt el, folyamatosan javított és f?leg a pálya utolsó harmadában vezetett sebészi pontossággal, azon a technikás részen, amit a Forma-1-es tesztelések alaposan igénybevettek, ‘kiluggattak’. Pedrosa az utolsó pillanatig próbálkozott, ma ennyire tellett.

A Honda gyári együttese közel van, ami viszont a Bridgestone-nal szerelt motorokon ül?ket illeti, rájuk feszültséggel teli beszélgetések várnak még, ha teljesítményük olyan marad a világbajnoki nyitányon, mint amilyen ez alkalommal volt. Capirossi szintén a másfél másodperces mezsgyén mozog, Stoner mögött éppen. A vörösöknek igazság szerint versenyabroncsokkal sem sikerült nagy áttörést elérniük. A Pramac csapat ugyancsak sötét napon van túl. Messzemen? következtetéseket azért még ne vonjunk le.

Melandri sem brillírozott úgy, mint pénteken és szombaton, 14. az új fényezés? Hondán – nem is volt a legjobb fizikai állapotban, jobb keze és háta is érezte a szombati csúnya esést. A Suzukit Hopkins távollétében Vermeulen képviselte, az ausztrál nyolcadik az Irta zárónapján, Roberts-t és Checát el?zi meg a tabellán.

Jerez, IRTA-teszt, harmadik nap: eredmények

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’38.394
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’38.527
3. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’39.300
4. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’39.556
5. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’39.832
6. Casey STONER AUS DUCATI 1’39.873
7. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’39.887
8. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’40.043
9. Kenny ROBERTS JR USA KR212V 1’40.083
10. Carlos CHECA SPA HONDA 1’40.100
11. Toni ELIAS SPA HONDA 1’40.202
12. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’40.242
13. Makoto TAMADA JPN YAMAHA 1’40.307
14. Marco MELANDRI ITA HONDA 1’40.396
15. Olivier JACQUE FRA KAWASAKI 1’40.551
16. Alex HOFMANN GER DUCATI 1’40.681
17. Alex BARROS BRA DUCATI 1’41.038
18. Kousuke AKIYOSHI JPN SUZUKI 1’41.805
19. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 1’42.215
20. Vittoriano GUARESCHI ITA DUCATI 1’43.008
21. Andrew PITT AUS ILMOR X3 1’43.026
22. Shinichi ITO JPN DUCATI 1’43.073
23. ILMOR X3 Jeremy McWILLIAMS GBR 1’43.202

Leggyorsabb kör: Valentino ROSSI 1’38.394 (2007)
Korábbi pályacsúcs: Valentino ROSSI 1’40.596 (2005)

ugrás fel