Halvány fogalmunk sincsen arról, hogy ki vagy kik gyártják az ehhez hasonló (nem)híreket, amelyek lényegében publikálásuk pillanatában megcáfoltatnak lényegében az összes létez? forrásból. Ám a felvetés nemes, ezúttal, és bizony voltak olyan id?k, amikor teljesen normális dolog volt egyszerre két világbajnoki kategóriában is versenyezni. Freddie Spencer nyomdokaiba lép-e a Doktor, az a kérdés? Indul-e a MotoGP-ben és a Moto2-ben egyaránt, követve a nagy el?d által kijelölt utat, aki 1985-ben az 500-as királykategóriában és a 250-ben egyaránt bajnok lett.
Szóval lehetséges-e a mai világban mindaz, ami az egykor volt gyorsasági világbajnokság, a nagy digitális forradalom el?tti motorsportban nem okozott gondot a versenyz?knek? Rossi minden tehetségét, kitartását és erejét elismerve: nem. Ilyesmi sem a modern kor professzionális sportolóinak, sem csapatainak nem való.
Davide Brivio, a Fiat Yamaha csapatmenedzsere szintén cáfol és tagad. ‘Két osztályban indulni egyid?ben ebben a bajnokságban emberfeletti er?feszítéssel egyenérték?.’ Tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy a Moto2 blokkjait jöv?re a Honda szállítja… ‘Itt nem motorokról, blokkokról vagy márkákról van szó’ – folytatja Brivio. ‘Hanem arról a hatalmas er?bedobásról, amire egy versenyz? részér?l szükség van a helytálláshoz mindkét kategóriában. Egy MotoGP-motor beállítása és az azzal való eredményes versenyzés olyan mérték? nyomással és koncentrációval jár, ami egész egyszer?en nem engedi meg, hogy az ember másra fecséreljen energiákat. Nem hinném, hogy ez egy jó ötlet.’
Legutóbbi hozzászólások