Valentino Rossi, kilencszeres Grand Prix világbajnok már megszokott szerepl?je az olasz autózási évet hagyományosan lezáró sporteseménynek, ahol a hangsúly az autóversenyzésr?l évr?l évre egyre inkább a sztárokra helyez?dik át, de a küzdelmek ennek szerencsére nem látják kárát, s?t.
Rossi interjú
(olaszul, akciófelvételekkel Simoncellir?l is)
Az idei Monza Rally Show-n a Fiat Yamaha Team Rossin kívül három delegált f?vel emelte a rali színvonalát. Vale mindenkori segít?je és jó barátja, nyálas fogvéd?jének ?rz?je, Alessio Salucci, alias Uccio mellett a gárda két másik tagja, Roberto és Davide Brivio (apa és fia, egy autóban) is rajthoz állt a háromnapos eseményen.
‘A barnával vigyázz, Vale, nem biztos hogy lány.’
A MotoGP-b?l és WRC kategóriában a Suzuki veterán pilótája, a derék Loris Capirossi, a pumuklifrizkós Marco Simoncelli rajtolt, az S2000-es kategóriában pedig Mattia Pasini is tiszteletét tette. A WRC-ben küzd? Grand Prix sztárokat a Ford látta el technikával, Focus WRC-vel indultak, míg Pasininek az új Skoda Fabia jutott. Valentino Fordja szokás szerint sárga-fekete 46-osként tündökölt, már-már Ken Block-szer? magaslatokat ostromolva dizájnjával.
Most sem volt nehéz felismerni a 46-ost.
Vale édesapja, Graziano Rossi is kint volt a versenyen, de nem csak néz?ként. Talán kevesen tudják róla, de a fater fanatikus drifter, kiválóan keni keresztbe bárminek, aminek négy kereke és hátsó hajtása van. Graziano saját versenyautójával, egy Ford Mustanggal vágott neki a Monza Rally Show-nak, túlszerénykedett nyilatkozata szerint „én csak versenyen kívül, a közönségnek fogok autózni.”
Kell ide egy ‘Vale feneke szikrákat szór’ poén? Ugye hogy nem.
Ifjabb Rossi 1997-ben, 125-ös világbajnoki címének évében indult el?ször a lombardiai megmérettetésen egy Renault Megane-nal, akkor még nem sikerült eljutnia a célvonalig. Azóta visszatér? szerepl?je a versenynek, „a világért sem hagyná ki.” 1998-ban egy Ford Escortot nem sikerült célba juttatnia, ’99 óta pedig professzionális mitfahrerrel dolgozik a Doktor, Carlo Cassinának hívják az úriembert. Együtt számos WRC futamon indultak már, és még fognak is, például a 2010 márciusában rendezett Rally Mexicón, szintén egy Focus WRC-vel.
Rossinak a 2006-os és 2007-es Monza Rally vasárnapi „Masters Show” elnevezés?, a pálya célegyenesében zajló futamát sikerült megnyernie. A közönség közelsége idén is jót tett Valénak: a 2009-es Mastersen is ? futotta a legjobb id?t, de az összetettben ismét sem sikerült a csúcsig kapaszkodnia az idén 30 éves Rossinak. A versenyt a gyári Audi versenyz?, Rinaldo Capello nyerte egy Citroen C4 WRC-vel.
Fotók: valentinorossi.com
Monza Rally Show 2009 – összesített végeredmény
|
1. CAPELLO Rinaldo / PIROLLO Luigi – Citroen C4 WRC: 1:17’47.2 |
Legutóbbi hozzászólások