EST. 2002

Rossi második a Monza Rally Show-n

Valentino Rossi, kilencszeres Grand Prix világbajnok már megszokott szerepl?je az olasz autózási évet hagyományosan lezáró sporteseménynek, ahol a hangsúly az autóversenyzésr?l évr?l évre egyre inkább a sztárokra helyez?dik át, de a küzdelmek ennek szerencsére nem látják kárát, s?t.

Rossi interjú
(olaszul, akciófelvételekkel Simoncellir?l is)

Az idei Monza Rally Show-n a Fiat Yamaha Team Rossin kívül három delegált f?vel emelte a rali színvonalát. Vale mindenkori segít?je és jó barátja, nyálas fogvéd?jének ?rz?je, Alessio Salucci, alias Uccio mellett a gárda két másik tagja, Roberto és Davide Brivio (apa és fia, egy autóban) is rajthoz állt a háromnapos eseményen.

‘A barnával vigyázz, Vale, nem biztos hogy lány.’

A MotoGP-b?l és WRC kategóriában a Suzuki veterán pilótája, a derék Loris Capirossi, a pumuklifrizkós Marco Simoncelli rajtolt, az S2000-es kategóriában pedig Mattia Pasini is tiszteletét tette. A WRC-ben küzd? Grand Prix sztárokat a Ford látta el technikával, Focus WRC-vel indultak, míg Pasininek az új Skoda Fabia jutott. Valentino Fordja szokás szerint sárga-fekete 46-osként tündökölt, már-már Ken Block-szer? magaslatokat ostromolva dizájnjával.

Most sem volt nehéz felismerni a 46-ost.

Vale édesapja, Graziano Rossi is kint volt a versenyen, de nem csak néz?ként. Talán kevesen tudják róla, de a fater fanatikus drifter, kiválóan keni keresztbe bárminek, aminek négy kereke és hátsó hajtása van. Graziano saját versenyautójával, egy Ford Mustanggal vágott neki a Monza Rally Show-nak, túlszerénykedett nyilatkozata szerint „én csak versenyen kívül, a közönségnek fogok autózni.”

Kell ide egy ‘Vale feneke szikrákat szór’ poén? Ugye hogy nem.

Ifjabb Rossi 1997-ben, 125-ös világbajnoki címének évében indult el?ször a lombardiai megmérettetésen egy Renault Megane-nal, akkor még nem sikerült eljutnia a célvonalig. Azóta visszatér? szerepl?je a versenynek, „a világért sem hagyná ki.” 1998-ban egy Ford Escortot nem sikerült célba juttatnia, ’99 óta pedig professzionális mitfahrerrel dolgozik a Doktor, Carlo Cassinának hívják az úriembert. Együtt számos WRC futamon indultak már, és még fognak is, például a 2010 márciusában rendezett Rally Mexicón, szintén egy Focus WRC-vel.

Rossinak a 2006-os és 2007-es Monza Rally vasárnapi „Masters Show” elnevezés?, a pálya célegyenesében zajló futamát sikerült megnyernie. A közönség közelsége idén is jót tett Valénak: a 2009-es Mastersen is ? futotta a legjobb id?t, de az összetettben ismét sem sikerült a csúcsig kapaszkodnia az idén 30 éves Rossinak. A versenyt a gyári Audi versenyz?, Rinaldo Capello nyerte egy Citroen C4 WRC-vel.

Fotók: valentinorossi.com

Monza Rally Show 2009 – összesített végeredmény

1. CAPELLO Rinaldo / PIROLLO Luigi – Citroen C4 WRC: 1:17’47.2
2. ROSSI Valentino / CASSINA Carlo – Ford Focus WRC: + 17.8
3. BABINI Fabio / BERNACCHINI Giovanni – Subaru Impreza WRC S12: + 42.3
4. GRONHOLM Marcus / RAUTIAINEN Timo – Subaru Impreza WRC S14: + 48.7
5. NAVARRA Andrea / CERRAI Massimiliano – Subaru Impreza WRC S14: + 1’32.8
6. PERICO Alessandro / MORELLO Moreno – Citroen Xsara WRC: + 1’55.7
7. SIMONCELLI Marco / D’AMORE Guido – Ford Focus WRC: + 1’57.6

13. BRIVIO Roberto / BRIVIO Davide – Ford Focus WRC: + 2’43.5
14. SALUCCI Alessio / FLAMIGNI Matteo – Ford Focus WRC: + 3’04.6

16. CAPIROSSI Loris / MOMETTI Roberto – Ford Focus WRC: + 3’42.1

31. PASINI Mattia / DI CIOCCIO Elena – Skoda Fabia S2000: + 6’53.2

77. ROSSI Graziano / PAVAN Massimo – Ford Mustang: + 29’07.8

ugrás fel