EST. 2002

Rossi világbajnok lesz, ha…

A nyár egyik nagy kérdése, hogy vajon sikerül-e Valentino Rossinak ledolgoznia 51 pontos hátrányát a listavezet? Nicky Haydennel szemben. A válasz sajnos nem egyszer?, mivel a motorsport nem egy egzakt tudomány: Sok, túl sok a variációs lehet?ség. Az egyetlen valamelyest biztosnak tekinthet? alap a találgatásra a statisztika. A bajnokság mostani szakaszában, valamivel túl a félid?n ilyen mérték? hátrányt még soha senki nem hozott be, ez tény. De tudván, hogy Rossitól minden kitelik (még akkor is, ha a saját sorsa már nem csak az ? kezében van), visszalapoztunk, hogyan alakultak az eredmények tavaly, azaz a 2005-ös szezonban. Az utolsó versenyeken Valentino több pontot gy?jtött amerikai vetélytársánál, de mostani helyzetében még ez is kevés volna a boldogsághoz.

A soron következ? futamok 2005-ös megfelel?in Rossi 24 egységgel szerzett többet Haydennél. Ez idén kevés lenne, még csak megszorítani sem tudná riválisát. Még ha a tavalyi motegi Japán Nagydíjon történt nullázás (a Doki ütközött Marco Melandrival és kiesett) helyett statisztikusi jóindulattal 25 pontot írnánk jóvá az olasznak, az akkor is csak 49 volna.

A pontszámok alakulása a 2005 -ös szezon zárófutamain

Brno Sepang P.Island Motegi Estoril Valencia Össz.
Rossi 25 20 25 20 16 106
Hayden 11 13 20 9 9 20 82

Másrészr?l viszont Hayden a tavalyi utolsó hat futamon mindössze kétszer állt dobogóra (két második hely Phillip Islanden és Valenciában). Azonban még a legjobb Valentinót (három gy?zelem, két második, egy harmadik hely) és a legrosszabb Nicky-t (két második, egy negyedik, egy ötödik és két hetedik hely) matematikai alapul véve sem lenne teljes Rossi felzárkózása. Természetesen a legokosabb, ha szépen megvárjuk augusztus huszadikát és az azután következ? futamokat, de ki-ki gyárthat újabb fiktív pontállásokat és szakmai el?rejelzéseket.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy az egyenletnek van egy P, egy M és egy C ismeretlene, vagyis Pedrosa, Melandri és Capirossi eredményei dönt?en befolyásol- hatják a sorozat alakulását, s?t ?k maguk is lehetnek világbajnokok még, hisz minden számtani esélyük megvan rá. Jelenleg szinte mindenki biztosra veszi, hogy a vb H és R között d?l el, de sem Pedrosa, sem Melandri nincs olyan messze. Capirossi sansza tényleg csak matemaikai, de a Bridgestone számára hátravan két jónak ígérkez? pálya, Sepang és Motegi. Szóval még bármi el?fordulhat…

ugrás fel