EST. 2002

Rossiék pózoltak és szimuláltak

Csak a gyári Yamahák maradtak a katari Losailon. Rossi és Edwards miután a reggeli órákban egy szponzori fotózáson vettek részt,a délután során ismét az aszfalt felé vették az irányt. Volt munka a Michelin anyagaival a negyedik közel-keleti napon is. A leveg? 28, a ring felszíne 44 fokig melegedett, jöhettek tehát az úgynevezett long run-ok, melyek során mindkét pilóta remekül teljesített.

Az olasz 1’57 alá is bement, ami hatalmas el?relépés a tavalyi évhez képest: a legkedvez?bb 2005-ös körid? Nicky Hayden 1’57’903 volt versenyen, míg edzésen Loris Capirossi tartotta a primátust a maga 1’56’917-ével. A teljes képhez hozzátartozik, hogy amikor a MotoGP Katari Nagydíját rendezték, a leveg? h?mérséklete alig ért sokkal 10 Celsius fölé.

Még mindig a gumik témakörében: mindenkit leny?gözött Carlos Checa keddi rohanása a Dunlop-talpas privát M1-gyel. Jel mindez arra, hogy az angol-japán gyártó jó úton halad a fejlesztésekkel, de bizonyságát adta a spanyol annak is, hogy még mindig gyors. Kiderült továbbá, hogy a Poncharal-csapat motorja sokkal jobban viseli a Dunlopokat, mint a D’Antin-féle szatelit-Ducati. Szóval van egy újabb érdekes vonulata a királykategóriának…

Rossi eképpen nyilatkozott meg a katari sporteseményr?l: ‘Ma nem ment olyan jól, mint az el?z? két napon, valószín?leg azért, mert a pálya kevésbé tapadt. Azt hiszem, er?s szél fújt az éjjel, és a mi két darab motorunk nem volt képes rendesen ‘felgumizni’ az aszfaltot. Mindenesetre dolgoztunk, ahogy t?lünk tellett, versenyszimulációkra kerítettünk sort és igyekeztünk még jobban megismerni az M1-et. Van még némi vibrálása, de remélhet?leg ezt sikerül megoldani. Talán Szepangban. No, szóval jó tesztelés volt ez, nagyot léptünk el?re. Most hazamegyek pár napra, pihenek, aztán jöv? héten újra belevetem magam a melóba.’

A következ?, malajziai tesztelés id?pontja február 14., 15. és 16. Colin Edwards már alig várja, de a legjobban annak örülne, ha máris kezd?dne a világbajnokság. ‘Bárcsak kezd?dne már! Minden alkalommal, hogy nyeregbe ülök, hatalmas fejl?dést érzékelek. Keményen dolgozott a Yamaha és a Michelin, és ennek meglátszik az eredménye. A versenyszimulációm jól sikerült, leszámítva a csúszós pályát. A tavalyi eredményekkel nincs sok értelme összehasonlítgatni ezeket a körid?ket, hiszen egészen mások voltak akkor a körülmények. Viszont idén ?sz helyett már két hónap múlva jövünk Katarba versenyezni, úgyhogy a mostani teszthez hasonló állapotokat találunk majd. Akkor különösen jó eredményt érhetünk el.’ Világos az üzenet? Nagy formában a yamahások…

Hivatalos id?eredmények

Rossi – Yamaha – 1′ 56”78, 49 kör
Edwards – Yamaha – 1’57”07, 57 kör

ugrás fel