A kilencszeres gyorsaságimotoros világbajnok remekül szerepelt, hajszállal csúszott le a gy?zelemr?l Monzában az évente hagyományosan megrendezésre kerül? Rally Show-n, de az elmúlt hétvége is az autózás jegyében telt. Bolognában Markus Grönholmmal kellett farkasszemet néznie az olasznak a Motorshow alkalmával épített pályán. A közönség héroszként fogadta, a sajtó alig fért a közelébe, gála volt ez is a javából.
‘Rájöttem a rali lényegére’ – osztotta meg megvilágosodás-élményét a motoros. ‘Az arcodnak nyugodtnak kell t?nnie. Mondják a barátaim is néha, ha kocsival megyünk valahová és én vezetek. Egyszer?en biztonságot sugárzok.’ A viccet aztán egykett?re félreteszi a Dottore, hiszen itt versenyr?l van szó, ha mégoly’ showm?sor-jelleg?r?l is. A subarus finn kemény falatnak bizonyul, az eredmények 49’74 kontra 54’71 az els?, 49’90 kontra 51’01 a második futamban.
‘Ez bizony kemény volt, sokkal keményebb, mint Monzában. Itt már sokkal ralisabb vezetés kellett a sikerhez, mert földes és aszfaltos részek egyaránt vannak a pályán. Az egész borzasztóan csúszós, ezért teljesen máshogyan kell kezelni a helyzetet, mint a csak aszfaltos borítású Monzában. Óriási megtiszteltetés egyébként a ralisport él? legendáival együtt versenyezni, Solberggel, Grönholmmal, Navarrával. Sajnos csak három kör erejéig próbálhattunk a helyszínen, ezért nem tudtam elég gyors lenni az id?mér?kre, de a második futamra már szépen fejl?dtem, így összességében elégedett vagyok.’
Monzában, most, és Vallelungában a Ferrari volánjánál is elemében volt a Doki, aki megint bizonyította affinitását a négykerek? m?fajokban is. ‘Igen, remélem, aki ezt mondja, annak igaza van’ – kommentálja maga az érintett a felé áradó elismerést. Az is szóba került a bolognai ad hoc sajtótájékoztatócskán, hogy Kimi Raikkönen egy évre a rali világsorozatba szerz?dött, ‘otthagyva’ a Forma-1-et. Hogy ez Rossival is el?fordulhat-e? ‘Hát, ez egy csomó dologtól függ. Meglátjuk, mit hoz a jöv?. Egyel?re sok a kérd?jel, és még nem döntöttem el, hogy mit szeretnék csinálni a következ? években. Arra gondoltam, hogy telente autóba ülök, részt veszek egy-egy versenyen, de a f? foglalkozásom akkor is a motorozás marad. Tehát, ha bezárom majd ezt a kis zárójelet, visszamegyek motorozni.’
Motorozni oda, ahol manapság sok a bizonytalanság. Beszélnek visszatér? ezer köbcentis lökettérfogatról, de mit szól ehhez a Doktor? ‘Nekem tetszik, mint ötlet, gyors motorok voltak és nehezen vezethet?ek. Minden a kiírástól függ.’
Ami biztos: decemberben már nincs több versenyzés, jön a pihenés Valentino számára is egészen január végéig, benne némi síeléssel és reméljük, legalább ugyanannyi blogolással.
Legutóbbi hozzászólások