Pontosan egy 125-ös futamnyi id? volt hátra vasárnap a Sachsenring dombjai közt a komolyabb es?ig, a nyolcadliteresek mez?nye azonban hivatalosan és gyakorlatilag is száraz pályán vág neki a távnak. Menet közben már csepereg, de nincs különösebb ok a piros zászlós közbeavatkozásra, a bírák nem is bontják meg a meccs lendületét, helyesen, hiszen a pilóták testi épsége nem forog veszélyben – a körülmények változása azonban átlag feletti alkalmazkodóképességet követel meg a résztvev?kt?l, és rányomja a bélyegét a mérk?zésre.
A pole pozíció értékes valami, de Talma ront a rajtnál és tízen kívül fordul el az els? kanyarban, azonban gyorsan visszahozza magát: utoléri a vezet? négyes bolyt, felhúzva magával azt a Di Megliót is, aki úgyszintén az üldöz?k csapatában motorozott a kezdetkor. Az élen gyönyör? verseny alakul ki így gyönyör? el?zésekkel és ívváltásokkal, izgalmas és színvonalas összecsapás. Elszakadni igazán senki nem tud, Bradley Smith egy id?szakra ugyan ellép, mintegy 1’7-es el?nye azonban szinte egy forduló alatt olvad el: utolérik. A gy?ztes végül Mike Di Meglio, aki listavezet?ként érkezett Németországba és meger?sített pozíciókkal távozhat onnan: az olasz származású francia 166 ponttal áll az összetettben, a vasárnap ötödik Simone Corsi 136-tal követi. Jól kezdett Corsi, de hátsó gumija teljesen elfogyott a végére, a finisben még örülhetett, hogy a német színekben vitézked? Sandro Cortesét és a csapattárs Nico Terolt maga mögé utasíthatta.
Talma egyszerre két dobogót szerzett
|
|
A versenynapjának reggelén es?re ébredtek a motorosok, akkor még senki nem
Talmácsi a poleból indult, de történt valami a rajtnál és nagyon
Egy rossz rajt után visszaestem a 12. helyre, de sikerült nagyon gyorsan |
A publikum örjöng, aminek oka egyértelm?en egy Stefan Bradl nev? fiatalember, a hazaiak nagy kedvence: pályája legjobb eredményét éri el a német fiú, akit bizony meg kellett volna el?zni az utolsó négy-öt kör valamelyikében Gábornak, de ez nem jött össze. Azért így is elégedettek lehetünk – legyünk is azok, hiszen Talma nagyszer? és egyenletes tempót ment, dobogós helyével – és Olive technikai K.O.-jával – pedig feljött az összetett dobogójára. És nem, semmi sincs veszve, százhetvenöt pontot osztanak még ki a bajnokságban idén, jópár olyan helyszínre megy még a GP, ahol siker várhat rá és ránk. Hinnünk kell, még akkor is, ha tudjuk: Di Meglio vakációzhat a legfelszabadultabban. Hol voltunk Donington után és hol tartunk most, igaz? Hát éppen ezért, higgyünk a csodában, higgyünk Brnóban és az Európán kívüli helyszínekben, és higgyünk abban, hogy a valenciai katlanban 2008 ?szén sem egy már lefutott bajnokság levezet? ceremóniájához asszisztálunk néz?ként.
Nagyot ment Smith, nagyot mentett a végén Corsi, dicséretet érdemel Cortese, aki a hazai környezetben megveri Terolt, Reddinget és Rabatot. A Marcel Schrötter nevet már most érdemes megjegyeznünk, nem lenne meglep?, ha a hétvégén szabadkártyával indult német jöv?re már egy teljes szezont kapna a vb-n: 14. lett, a befutóban kikapott Iannonéékt?l, de hatalmasat ment a Hondával. Mozgalmas és fordulatos verseny, szép jelenetek, Di Meglio-siker, hazai öröm és egy megérdemelt Talmácsi-dobogó: ennyi a mérleg címszavakban a Sachsenring után, a nyári szünet el?tt. Nem tudjuk, ki hogy van vele, de fel?lünk már holnap jöhetne a folytatás…
Sachsenring, 125: Német Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 40’03.710 Kiestek Lorenzo ZANETTI ITA KTM 39’16.525 |
Legutóbbi hozzászólások