EST. 2002

Sachsenring, 250: Simoncelli fölényes, Barbera ezüstös

Nincs más hátra, mint kellemes nyári szünid?t kívánni a 250-esek mez?nyének is, de el?tte még feldolgozni a Német Nagydíj történéseit. Es? áztatja a pályát, mire kijönnek felvezet? körükre a pilóták, lemennek a bemelegít? kanyarok és hajrá. Megkezd?dik a flúgos futam, talán az idei legizgalmasabb, amit az osztály produkál. Simoncelli és az ? RSÁ-ja tökéletes harmóniában verik agyba-f?be a mez?nyt, miután a kezdeti viharok elcsitulnak – Lai indul meg ?rületes tempóval, Simonnal harcol, Simoncelli harmadikként fordul, de nem telik bele sok id?, hogy átvegye a vezetést és megkezdje felépíteni idei harmadik mestermunkáját, amelynek alapjait pénteken és szombaton már alaposan bebetonozta. Azért nem lehetett egyszer? a szakadó es?ben és hidegben magányos versenyt futni egy szál b?rruhában – mégis milyen könnyednek t?nt. Persze Marco nem gondolt bele, mennyire fázós is lesz, ha egymaga el?remegy… a részletekkel mit sem tör?dve szökik meg és tesz szert jelent?s el?nyre néhány kör alatt. Hét másodperc – kell?en vastag ahhoz, hogy csak valami dráma szólhasson közbe.

A java eközben hátrébb történik: Simon, Kallio és Barbera ütik egymást, nagyszer? látni, hogy a Tóth csapat motorosa ilyen magas színvonalon küzd. Hátulról, nagyon hátulról (a 17. helyr?l!) jön Bautista és felzárkózik… óriási futás az övé, mindenkinél gyorsabb, amíg oda nem ér a dobogó-közeli helyekhez, végül a harmadik helyen zár a végjátékban remekül védekez? Barbera mögött. Kallio elvileg favoritja az es?s versenyeknek, a finn mégis lecsúszik a pódiumról, na meg az összetett tabella tetejér?l: 164-153 immár Simoncelli javára, Bautista 118-cal követi ?ket… a nullázó Debon 114-en marad, és már csak egyetlen pont az el?nye Barberával szemben, Pasini 108 egységgel hatodik.

Szép verseny, gyönyör? jelenetekkel és bizony látványos bukásokkal. A leglátványosabb talán Hiroshi Aoyamáé volt, aki az ezer sebb?l vérz?, szakadt idomzatú KTM-mel visszaállva nyolcadik lett. Ha minden 250-es verseny ilyen volna, alighanem elgondolkodhatnának a döntéshozók azon a nyugdíjazáson… persze nem gondolkodnak úgysem, és szót se err?l: élvezzük a jelen nagy futamait, aztán meglátjuk, mi lesz. Célban a két magyar, Tóth Imre és Gy?rfi Alen körhátrányban a 17. illetve 18. helyen zárnak.

Gy?rfi Alen 18. a Sachsenringen

A szombati kvalifikáció végén Gy?rfi Alen és csapata hálát adott az égnek, hogy sikerült belül maradni a limitid?n. Egy technikai hiba miatt az id?mér?t id? el?tt befejezni kényszerül? magyar versenyz? ma már semmit sem bízott a véletlenre. Már kora reggel azért könyörgött, hogy a versenyre szakadjon le az ég és essen az es?, amennyire csak bír. Ebben rengeteg magyar szurkoló is támogatta és a nagy összefogás végül csak meghozta az égi áldást. A reggeli bemelegít? edzés végén a hondás pilóta a 19. helyen zárt, megel?zve olyan versenyz?ket a félig vizes, félig száraz pályán, mint a korábbi világbajnok Roberto Locatelli vagy Mattia Pasini. A futam kezdetére aztán már határozottan eldöntötték az égiek, hogy itt ma bizony es?s verseny lesz. A rajt jól sikerült a tavalyi Európa Bajnoknak és az els? néhány kört követ?en, egyre magabiztosabb köröket motorozott. A folyamatos gyorsulást úgy érte el, hogy a futam teljes ideje alatt nem m?ködött a váltóelektronika. Persze ez túlzottan nem kavart nagy zavart, Alen csak arra koncentrált, hogy folyamatosan javuljon a körideje és minél el?rébb végezzen. A befutóra már komoly harcot vívott Praditával, akire a leintésig néhány kör alatt több, mint tíz másodpercet vert és végül a fantasztikus 18. helyen zárt.

Gy?rfi Alen, #93: 18. hely

„Nagyon boldog vagyok, hogy esett az es?. Kár, hogy az elején nem tudtam rögtön azokat a köröket menni, ami a futam felét?l kezdve már könnyedén ment, mert akkor közelebb lopózhattam volna még talán egy-két helyet a legjobb 15-höz. Persze nem elégedetlenkedem, hiszen háromszor dobott meg úgy a motor, hogy alig hittem el, hogy sikerült kivédenem a bukást. Praditával egyébként keményet meccseltünk. El?ször a célegyenesben „rám húzta a kormányt”, de aztán sikerült elég komoly id?t rávernem a végéig. Összességében nagyon örülök, hogy így alakult ez a hétvége. A csapatommal remekül dolgoztunk és a végén még arra is tudtam figyelni, hogy a magyaroknak füstöljek egy kis gumit. Most két hét múlva EB futam lesz Svédországban, aztán pedig remélem, hogy készülhetek a következ? világbajnoki versenyemre, ha ismét megkapom a szabadkártyát.”

Sachsenring, 250: Német Nagydíj, végeredmény

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 45’36.703
2. Hector BARBERA SPA APRILIA 45’38.960
3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 45’39.126
4. Mika KALLIO FIN KTM 45’40.853
5. Julian SIMON SPA KTM 45’41.549
6. Mattia PASINI ITA APRILIA 45’44.835
7. Thomas LUTHI SWI APRILIA 46’15.005
8. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 46’25.629
9. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 46’26.765
10. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 46’28.373
11. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 46’45.499
12. Fabrizio LAI ITA GILERA 46’45.665
13. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 46’48.054
14. Hector FAUBEL SPA APRILIA 46’48.357
15. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 46’50.559
16. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 47’06.679
17. Imre TOTH HUN APRILIA 45’54.806
18. Alen GYORFI HUN HONDA 46’13.583
19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 46’24.376
20. Toni WIRSING GER HONDA 46’16.021

Kiestek

Federico SANDI ITA APRILIA 35’33.815
Lukas PESEK CZE APRILIA 29’03.001
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 4’59.066
Alex DEBON SPA APRILIA 5’26.623

Az els? körben kiesett

Russel GOMEZ SPA APRILIA

Nem indult el

Manuel POGGIALI RSM GILERA

ugrás fel