EST. 2002

Sachsenring, 250: Takahashi nyer az utolsó kanyarban

Egy fél versenyen keresztül tartotta magát Alex de Angelis az élen, egy szemvillanás kellett Yuki Takahashinak, hogy hajszálnyival megel?zze ?t és adobogó tetejére állhasson a 250 köbcentisek versenyén a Sachsenringen. A véletlenek összejátszása, hogy a Honda legels? negyed literes futamgy?ztesét német földön (Hockenheimben) szintén Takahashinak hívták…

De Angelishez elég nehéz szavakat találni, hiszen a San Marinói tehetség már nagyon sokszor volt közelében legels? vb-nagydíj sikerének, ezúttal szinte meg is érinthette az els?nek járó trófeát. Sokak szemében ? a nyertes ezen a vasárnapon. A tény azonban tény marad: Yuki Takahashi tanári el?zést mutatott be a teljes futam utolsó kanyarjában. A világbajnokságban új állás, hogy a harmadikként célba ér? Jorge Lorenzo állt az élre, miután Andrea Dovizioso negyedik lett: a spanyol apriliás mehet a vezetés, a fordítás tudatában nyaralni. Vissza a brnói Cseh Nagydíjon vághat Dovi, addig is a tabella így áll: Lorenzo 174, Dovizioso 172, Takahashi 133, De Angelis 131. Szép lesz.

A verseny Roberto Locatellivel kezd?dik, aki egyb?l támad, remek rajttal indít, de rövid ideig marad az elején, utoléri ?t a csetepatéktól nem mentes boly. Lorenzo, majd De Angelis vezet, utóbbi a tizedik körben el?zi magát az els? pozícióba, és onnantól kezdve növeli illetve tartja el?nyét: Alex dolgát megkönnyíti, hogy az üldöz?k egymással vannak elfoglalva, Hector Barberának például szinte kizárólag az lebeg a szeme el?tt, hogy Lorenzo el?tt legyen (év végén Hector csapatot vált, a Seedorf együtteshez igazolhat). Takahashi, Dovizioso és a spanyolok folyamatosan cserélgetik a helyeket. Locatelli a hatodik helyen veszi föl a maga tempóját, ami megegyezik a De Angelist üldöz?kével, és valamivel gyorsabb a mez?ny hátulsó felénél: senkit nem veszélyeztet és senki nem veszélyezteti.

Locatelli a hatodik helyen a bajnokságban

 

A vasárnapi negyed-literes rajtot Roberto Locatelli a negyedik rajtkockából várta. A megszokottól eltér?en nem a 125-ösök mez?nye, hanem a 250-es géposztály állhatott fel el?ször a rajtrácsra.

Ez az aprónak mondható módosítás végül megpecsételte a csapat esélyeit a dobogós helyezésre. Loca remekül kapta el a rajtot és els?nek fordult be a célegyenes végén, de a többieket már az els? kör végéig sem tudta maga mögött tartani. Néhány körön keresztül még tartotta a tempót az élmez?nnyel, de azt követ?en az olasz versenyz? körideje látványosan romlani kezdett. A futam végén a hatodik helyen intették le a magyar csapat versenyz?jét, ami nagyon jó eredménynek számít, ? mégsem volt elragadtatva a helyezését?l.

Roberto Locatelli #15

"Egyáltalán nem vagyok boldog. Nagyon jól rajtoltam, de ebb?l mégsem sikerült el?nyt kovácsolnom, mert a gumik nem bírták. Amikor erre a keményebb keverékre esett a választásom, a h?mérsékleti körülmény teljesen más volt. Hiába sütött most a nap, az aszfalt 15 fokkal volt h?vösebb, mint tegnap. Az Aprilia hátulja folyamatosan csúszkált alattam, ezért nem bírtam tartani a többiekkel a tempót. A 10. kör után szinte teljesen megsz?nt a tapadás, amit azért is sajnálok, mert a motorom remekül be volt állítva és jobb eredményt is elérhettem volna."

 

Eközben elesik Simoncelli és Ballerini, majd láthatjuk, amint az Aschenbrenner-féle vadkártyások több ízben is rizikóssá teszik önnönmaguk lekörözését. A huszonegyedik körben el?zi Yuki Jorgét, azaz megkezd?dik a japán hajszája De Angelisre: egy mp az üldözött el?nye, nyolc kör van hátra. Az utolsó fordulóra már támadási helyzetben van Takahashi, ám Alex minden kaput zár. Kivéve egyet, az utolsót. És azon bemegy a Humangest versenyz?je.

Alex De Angelis der?sen kezelte a helyzetet: ‘Nagyszer? verseny volt, hátulról indultam, de szépen jöttem föl megfelel? ritumssal. Aztán szöktem, ahogy tudtam. Takahashi nagyon jól csinálta a dolgát, jobban mint én, és a végjátékban nyerni tudott.’

Ami pedig a gy?ztest illeti: mégsem annyira fárasztó a folyamatos Japánba utazgatás, és a készülés egyidej?leg a Suzukai 8 órás endurance futamra is? Takahashi gy?zelme a Honda kétszázadik sikere a negyed literes géposztályban, egy olyan sorozatban, amelyet még Hailwood kezdett meg 1961-ben.

250kcm Német Nagydíj, végeredmény

1. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 41’30.350
2. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 41’30.408
3. APRILIA Jorge LORENZO SPA 41’31.363
4. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 41’34.371
5. APRILIA Hector BARBERA SPA 41’39.734
6. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 41’49.592
7. APRILIA Anthony WEST AUS 41’56.807
8. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 41’56.957
9. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 41’57.091
10. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 42’00.971
11. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 42’15.104
12. APRILIA Franco BATTAINI ITA 42’15.413
13. KTM Manuel POGGIALI RSM 42’19.143
14. APRILIA Jakub SMRZ CZE 42’22.667
15. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 42’22.719
16. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 42’22.927
17. HONDA Fabricio PERREN ARG 42’30.375
18. APRILIA Jules CLUZEL FRA 42’42.440
19. HONDA Dan LINFOOT GBR 41’34.920
20. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 41’42.297 USA
21. APRILIA Luca MORELLI ITA 42’16.272
22. HONDA Meik Kevin MINNEROP GER 42’17.293
23. HONDA Franz ASCHENBRENNER GER 42’17.605

Kiestek

67 APRILIA Nicklas CAJBACK SWE 31’46.250
58 GILERA Marco SIMONCELLI ITA 20’10.991
21 HONDA Arnaud VINCENT FRA 16’34.584
79 APRILIA Andreas MARTENSSON SWE 10’35.769
36 HONDA Martin CARDENAS COL 7’18.916
23 HONDA Arturo TIZON SPA 5’54.159
8 APRILIA Andrea BALLERINI ITA 4’27.977

ugrás fel