EST. 2002

Sachsenring: Mikának, sok szeretettel…

Piros zászlóval intették le a 125cc Német Nagydíját akkor, amikor a végjáték kezd?dött volna. Manuel Poggiali esett el, motorja a pályán maradt: a gy?ztes így az utolsó teljesített körben élen álló Mika Kallio a KTM színeiben – aki a futam eleji elt?nését leszámítva végig vezetett. Thomas Lüthi a második, egyben új éllovasa a kategória összetettjének, Simoncelli dobogós még. Talmácsi Gábor a negyedik helyért járó pontokkal gazdagodott – volt benne több is, de elégedetlenkedésre így sem lehet ok.

Kevesen fogadtak volna arra a sachsenringi 125cc-ös futam el?tt, hogy Poggiali lesz az, aki mindent eldönt. Pedig így lett: ha nem is eredménnyel, egy szerencsétlen 21. körbéli eséssel mindenr?l határozott a Derbivel versenyz? San Marinói exvilágbajnok. A pilótának nincs komoly baja – egyébként egy nagyszabású felzárkózás közben esett el Poggiali, a 20. hely környékér?l, nagyon hátulról indult és igen jó tempót motorozott.

Lényeg a lényeg: a hét körrel a ‘természetes’ befejezés el?tti állás a mérvadó. Az élen szökésben lév? hatos csoport aktuális sorrendje épp akkor Kallio, Lüthi, Simoncelli, Talmácsi, Simon, Pesek volt – mind a hat felsorolt pilóta lélekben készül?dött – vagy meg is kezdte a maga hajráját. Egy kicsit olyan ez, mintha egy fordulatokban gazdag focimeccsnek vége szakadna a 70. percben. A döntés mindkét esetben a jétékvezet?(k) felel?ssége – lehet felette háborogni, de elfogadni úgyis el kell.

A Német Nagydíjon a baleset után szinte azonnal jött a leintés, nem volt hezitálás – bevállalták, lelkük rajta. Egy szép csatával mindenképpen szegényebbek maradtunk, mert abban megegyezhetünk, hogy ez a meccs még akármit hozhatott volna. Talmácsiban biztosan maradt még tartalék – emocionálisan és m?szakilag egyaránt. De nyilván Simon is készült még valamire, a cseh Pesek pedig annak ellenére nem volt boldog, hogy ? aztán általában tényleg nem tartozik az élmez?nyhöz.

Az összetettben Lüthi állt az élre

A KTM-dominancia továbbra is fennáll a 125-ben, ezt Kallio futamgy?zelmén kívül a magyar és a spanyol pilóta él?kel? helyezései is bizonyítják. A gyártók összetettjének vezetése ellenére a pilóták között a hondás Lüthi állt az élre (119 pont), Kallio az ‘ajándékba kapott’ sikerrel 116 pontos, Talmácsi Gábor így 113-mal, a harmadik helyen áll. Mattia Pasini nem tudta befejezni a nagydíjat, ezzel lépéshátrányba került

Simoncelli harmadik: ‘Mikor megláttam a zászlót, azt mondtam, jó ez a dobogós hely – de keser?ség is volt bennem. Furcsa verseny volt, az elején Kallio és Lüthi próbáltak szökni. Kész voltam arra, hogy támadjak az utolsó körökben, mert az utolsó pályaszektorban én voltam a leggyorsabb.’

Sachsenring, verseny

2005. 07. 31.

Talmácsi Gábor a második id?mér?n a 8. helyen zárt, ami a 2. sort jelentette a mai versenyen. Az id?mér? folyamán Talmának meggy?lt a baja az egyik kanyarral és a motor beállításai sem voltak még tökéletesek, ráadásul teljes hátsó futóm?-cserére kényszerültek. A telemetria kielemezése során sok apró hibát felfedeztek, amely javítása jelent?s eredményt hozott, hiszen a warm up-on Talma az élen végzett.

A futamon száraz pálya várta a versenyz?ket, ahol a rajt után Talma azonnal el?rébb lépett. Csakúgy, mint Assenben igen nagy tömörülés volt a mez?ny elején, ment az oda-vissza el?zgetés. Talma a 2-6. hely között mozgott.

7 körrel a vége el?tt Manuel Poggiali hatalmasat bukott és a motorja az aszfalt közepén maradt, amit a versenybíróság veszélyesnek ítélt meg és piros zászlóval leintették a futamot.

Mivel ilyenkor a szabályok a leintést megel?z? eredményeket veszik végeredménynek Talmácsi Gábor 4. lett.

Talma nem örült túlzottan ennek a váratlan helyzetnek, ráadásul érezte, hogy még sok maradt benne, melyet az utolsó körökre tartogatta. A motorja jó volt, a gumik is rendben voltak, nem úgy, mint az el?tte lév?ké, akiknek már rendesen elfogytak. Mindezt nagyon jól látta Talma, és tudta, hogy nagy esélye van a dobogóra, de a verseny félbeszakítása miatt erre már nem volt id?.

Talmácsi máris a brnói futamra koncentrál, ami magyar szempontból az egyik legfontosabb verseny, hiszen több ezren honfitárs lesz kint idén is, hogy személyesen szurkolhassanak.

Most egy hosszabb pihen? következik. A brnói verseny id?pontja: aug. 28.

(Faster Management)

Kallio gy?zelmére is rá lehet mondani az áment: pole pozíciót szerzett, és régóta vezetett is. ‘Én gyors voltam, nem féltem a végjátéktól. A motorom teljesen rendben volt és velem sem lett volna probléma.’ Lüthi is nehezményezi az id? el?tti lefújást, de meg is köszöni szépen az összetettbeli els? helyet.

Rengeteg volt az esés, amelyek a magyarokat ezúttal szerecsére kerülték, hiszen Tóth Imre is befejezte a Német GP-t – a z?rök ismeretében jónak mondható 20. helyen. Pirro, Terol és Bautista szálltak el – majdnem kézenfogva – az elején. Iannone, Faubel, Sandi és a Malaguti második embere, a helyi srác Hommel is a bukótérben végezték, majd kiállították Kuzuharát és Masbout korai rajtért, hogy következhessen Sergio Gadea látványos balesete. Aztán meg Poggialié… aki – érdekesség – a saját esését megel?z? körben öt pontot ér? helyen állt.

125cc Német Nagydíj, végeredmény

1. KTM Mika KALLIO FIN 29’46.795
2. HONDA Thomas LUTHI SWI 29’46.929
3. APRILIA Marco SIMONCELLI ITA 29’47.083
4. KTM Gabor TALMACSI HUN 29’47.276
5. KTM Julian SIMON SPA 29’48.230
6. DERBI Lukas PESEK CZE 29’48.423
7. HONDA Fabrizio LAI ITA 30’01.834
8. APRILIA Joan OLIVE SPA 30’02.051
9. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 30’02.100
10. DERBI Pablo NIETO SPA 30’02.319
11. GILERA Manuel POGGIALI RSM 30’02.372
12. KTM Michael RANSEDER AUT 30’07.668
13. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 30’07.840
14. HONDA Sandro CORTESE GER 30’07.981
15. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 30’12.138
16. KTM Stefan BRADL GER 30’13.056
17. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 30’13.980
18. APRILIA Dario GIUSEPPETTI GER 30’17.933
19. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 30’19.597
20. APRILIA Imre TOTH HUN 30’20.068
21. APRILIA Patrick UNGER GER 30’21.213
22. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 30’30.867
23. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 30’35.162
24. HONDA Manuel MICKAN GER 30’53.540
25. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 30’53.652
26. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 30’42.641

Kiestek
71 HONDA Tomoyoshi KOYAMA JPN 23’58.944
63 HONDA Mike DI MEGLIO FRA 23’59.124
47 HONDA Angel RODRIGUEZ SPA 24’45.265
16 HONDA Raymond SCHOUTEN NED 13’55.606
75 APRILIA Mattia PASINI ITA 14’34.365
31 MALAGUTI Sascha HOMMEL GER 12’55.628
10 HONDA Federico SANDI ITA 10’42.796
33 APRILIA Sergio GADEA SPA 6’00.249
29 APRILIA Andrea IANNONE ITA 1’34.232
55 APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’34.286
18 DERBI Nicolas TEROL SPA 2’05.350

Az els? körben kiestek
15 MALAGUTI Michele PIRRO ITA
19 HONDA Alvaro BAUTISTA SPA
9 HONDA Toshihisa KUZUHARA JPN

ugrás fel