Piros zászlóval intették le a 125cc Német Nagydíját akkor, amikor a végjáték kezd?dött volna. Manuel Poggiali esett el, motorja a pályán maradt: a gy?ztes így az utolsó teljesített körben élen álló Mika Kallio a KTM színeiben – aki a futam eleji elt?nését leszámítva végig vezetett. Thomas Lüthi a második, egyben új éllovasa a kategória összetettjének, Simoncelli dobogós még. Talmácsi Gábor a negyedik helyért járó pontokkal gazdagodott – volt benne több is, de elégedetlenkedésre így sem lehet ok.
Kevesen fogadtak volna arra a sachsenringi 125cc-ös futam el?tt, hogy Poggiali lesz az, aki mindent eldönt. Pedig így lett: ha nem is eredménnyel, egy szerencsétlen 21. körbéli eséssel mindenr?l határozott a Derbivel versenyz? San Marinói exvilágbajnok. A pilótának nincs komoly baja – egyébként egy nagyszabású felzárkózás közben esett el Poggiali, a 20. hely környékér?l, nagyon hátulról indult és igen jó tempót motorozott.
Lényeg a lényeg: a hét körrel a ‘természetes’ befejezés el?tti állás a mérvadó. Az élen szökésben lév? hatos csoport aktuális sorrendje épp akkor Kallio, Lüthi, Simoncelli, Talmácsi, Simon, Pesek volt – mind a hat felsorolt pilóta lélekben készül?dött – vagy meg is kezdte a maga hajráját. Egy kicsit olyan ez, mintha egy fordulatokban gazdag focimeccsnek vége szakadna a 70. percben. A döntés mindkét esetben a jétékvezet?(k) felel?ssége – lehet felette háborogni, de elfogadni úgyis el kell.
A Német Nagydíjon a baleset után szinte azonnal jött a leintés, nem volt hezitálás – bevállalták, lelkük rajta. Egy szép csatával mindenképpen szegényebbek maradtunk, mert abban megegyezhetünk, hogy ez a meccs még akármit hozhatott volna. Talmácsiban biztosan maradt még tartalék – emocionálisan és m?szakilag egyaránt. De nyilván Simon is készült még valamire, a cseh Pesek pedig annak ellenére nem volt boldog, hogy ? aztán általában tényleg nem tartozik az élmez?nyhöz.
Az összetettben Lüthi állt az élre
A KTM-dominancia továbbra is fennáll a 125-ben, ezt Kallio futamgy?zelmén kívül a magyar és a spanyol pilóta él?kel? helyezései is bizonyítják. A gyártók összetettjének vezetése ellenére a pilóták között a hondás Lüthi állt az élre (119 pont), Kallio az ‘ajándékba kapott’ sikerrel 116 pontos, Talmácsi Gábor így 113-mal, a harmadik helyen áll. Mattia Pasini nem tudta befejezni a nagydíjat, ezzel lépéshátrányba került
Simoncelli harmadik: ‘Mikor megláttam a zászlót, azt mondtam, jó ez a dobogós hely – de keser?ség is volt bennem. Furcsa verseny volt, az elején Kallio és Lüthi próbáltak szökni. Kész voltam arra, hogy támadjak az utolsó körökben, mert az utolsó pályaszektorban én voltam a leggyorsabb.’
Sachsenring, verseny 2005. 07. 31. Talmácsi Gábor a második id?mér?n a 8. helyen zárt, ami a 2. sort jelentette a mai versenyen. Az id?mér? folyamán Talmának meggy?lt a baja az egyik kanyarral és a motor beállításai sem voltak még tökéletesek, ráadásul teljes hátsó futóm?-cserére kényszerültek. A telemetria kielemezése során sok apró hibát felfedeztek, amely javítása jelent?s eredményt hozott, hiszen a warm up-on Talma az élen végzett. A futamon száraz pálya várta a versenyz?ket, ahol a rajt után Talma azonnal el?rébb lépett. Csakúgy, mint Assenben igen nagy tömörülés volt a mez?ny elején, ment az oda-vissza el?zgetés. Talma a 2-6. hely között mozgott. 7 körrel a vége el?tt Manuel Poggiali hatalmasat bukott és a motorja az aszfalt közepén maradt, amit a versenybíróság veszélyesnek ítélt meg és piros zászlóval leintették a futamot. Mivel ilyenkor a szabályok a leintést megel?z? eredményeket veszik végeredménynek Talmácsi Gábor 4. lett. Talma nem örült túlzottan ennek a váratlan helyzetnek, ráadásul érezte, hogy még sok maradt benne, melyet az utolsó körökre tartogatta. A motorja jó volt, a gumik is rendben voltak, nem úgy, mint az el?tte lév?ké, akiknek már rendesen elfogytak. Mindezt nagyon jól látta Talma, és tudta, hogy nagy esélye van a dobogóra, de a verseny félbeszakítása miatt erre már nem volt id?. Talmácsi máris a brnói futamra koncentrál, ami magyar szempontból az egyik legfontosabb verseny, hiszen több ezren honfitárs lesz kint idén is, hogy személyesen szurkolhassanak. Most egy hosszabb pihen? következik. A brnói verseny id?pontja: aug. 28. (Faster Management) |
Kallio gy?zelmére is rá lehet mondani az áment: pole pozíciót szerzett, és régóta vezetett is. ‘Én gyors voltam, nem féltem a végjátéktól. A motorom teljesen rendben volt és velem sem lett volna probléma.’ Lüthi is nehezményezi az id? el?tti lefújást, de meg is köszöni szépen az összetettbeli els? helyet.
Rengeteg volt az esés, amelyek a magyarokat ezúttal szerecsére kerülték, hiszen Tóth Imre is befejezte a Német GP-t – a z?rök ismeretében jónak mondható 20. helyen. Pirro, Terol és Bautista szálltak el – majdnem kézenfogva – az elején. Iannone, Faubel, Sandi és a Malaguti második embere, a helyi srác Hommel is a bukótérben végezték, majd kiállították Kuzuharát és Masbout korai rajtért, hogy következhessen Sergio Gadea látványos balesete. Aztán meg Poggialié… aki – érdekesség – a saját esését megel?z? körben öt pontot ér? helyen állt.
125cc Német Nagydíj, végeredmény
|
1. KTM Mika KALLIO FIN 29’46.795 Kiestek Az els? körben kiestek |
Legutóbbi hozzászólások