EST. 2002

Sachsenring: Stoner megint nagyon nyer, Rossi el?revág

A három királyok versenyét láthattuk az es?s Sachsenringen: egyikük el?tte, másikuk közben, a harmadikuk meg utána uralkodott. Az els? Daniel Pedrosa, aki a rajt után úgy l?tt ki, mint valami rakéta, szinte behozhatatlan el?nyre tett szert pár kanyar alatt – szinte, mert a célegyenes végén elcsúszott, és a bukótérben fekve nehezen lehet tartani a fórt. A vezetés, és mint kiderült, a futamgy?zelem így Casey Stoner ölébe hullott, aki lehengerl? magabiztossággal gy?jtötte be az újabb huszonötöst, és készülhet a Laguna Seca-i attakra. Nagyon ment a Ducatinak, ezt témasztja alá Guintoli hatodik helye és jegyezzük meg, hogy azért Melandri is szépet versenyzett, kár érte. És aki utoljára nevet: Valentino Rossi, a német vízicsata második helyezettje, aki a hétvégén történtek nyomán újra vezeti a bajnokságot, ám immár sokkal nagyobb el?nnyel, mint eddig bármikor az idény során. ? ilyen, tudjuk: bajai vannak az edzéseken, bajai a rajtnál, de villámgyorsan zárkózik fel és megérdemelten teszi zsákba a húsz pontot.

Pedrosa jön el a legjobban az indulásnál, Dovizioso a nyomában, aztán Stoner, Edwards, Lorenzo és Toseland, mögöttük Rossi. A harmadik körben kiesik Lorenzo, akit többen – így mi is – amolyan titkos favoritként kezeltek, persze akkor még senki sem tudhatta, milyen körülmények várják a királykategória mez?nyét vasárnap kora délután. Nem esett baja a spanyolnak, ami önmagában nagy fegyvertény nála ebben az évadban. Honfitársa a HRC Hondával mintha egy másik sportágat ?zne – egészen addig, amg be nem következik a tragédia. A mennyekb?l a pokolba egyetlen pillanat alatt: a nyer? helyzetb?l így már nagyon nem jól fest a kis spanyol számára a kép. Nemcsak az eldobott pontok abszolút értéke miatt, hanem azért is, mert a hírek szerint két ujja eltört (a bal kéz mutató- és középs? ujja), és bokája is megrepedt, meg egyéb zúzódásos sérüléseket is beszedett Pedró, akit hazájában m?teni fognak és a prófécia szerint csak Brnóban térhet vissza a nyeregbe. Ennyin múlik? Úgy t?nik, igen… egy pillanatnyi tapadásvesztés, és a mennyb?l pokol, az egyszer huszonötb?l kétszer nulla lesz.

Stoner örökli meg a P1-et, és meg is tartja a kockás zászlóig, pedig aztán ? sem tartalék üzemmódban használja a Desmót. Rossi támad, szép el?zésekkel teszi mozgalmassá a futamot, Dovi ekkor még tartja magát a második helyen, Edwards is a harmadikon – aztán mindketten bedaráltatnak, az olasz skalpját sokan leszedik a féltávig, a Tornádó viszont ront és kiesik a hajrára fordulva. Két üldöz?, Vermuelen és De Angelis lopakodnak fölfelé, miközben Nicky Hayden gurul a boxba – aztán visszajön a pályára, hogy utolsóként, körhátrányban fejezze be a versenyt. Borzasztó pillanatok ezek a gyári Hondának. Esik Melandri, ráadásul a verseny akkor leggyorsabb körének teljesítése után – nem volt szerencséje.

A verseny második fele nagy csatákkal nem kényeztet bennünket, egyedül talán Vermeulen és De Angelis cívódása érdemel említést – harmadikként illetve negyedikként érnek célba a fiúk. Dovizioso ötödikként zár, a gumija szó szerint darabokban – ? a legjobb michelines pilóta a maga ötödik helyével. Guintolitól is gyönyör? a hatodik pozíció, pláne úgy, hogy a traction control nem is m?ködött a motorján. Aztán Capirossi, aki pocsék állapotban, sérült karral versenyzett, ennek ellenére az utolsó kanyarban szépen verte meg De Puniet-t. Es?s segítség ide vagy oda, két Suzuki végzett az els? hétben. Nakano kilencedik, aztán West, majd Toseland, aki árral szemben csinálta végig ezt a nagydíjat. Elias kört kap, ráadásul Rossi el is küldi a búsba – tény, hogy elegánsabb elengedést is feljegyzett már a technikai sportok krónikáskönyve.

Sachsenring, MotoGP: Német Nagydíj, végeredmény

1. Casey STONER AUS DUCATI 47’30.057
2. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 47’33.765
3. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 47’44.059
4. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 47’44.181
5. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 48’12.079
6. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 48’16.705
7. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 48’34.540
8. Randy DE PUNIET FRA HONDA 48’34.645
9. Shinya NAKANO JPN HONDA 48’46.830
10. Anthony WEST AUS KAWASAKI 48’59.332
11. James TOSELAND GBR YAMAHA 47’41.757
12. Toni ELIAS SPA DUCATI 47’43.954
13. Nicky HAYDEN USA HONDA 48’13.749


Kiestek

Colin EDWARDS USA YAMAHA 32’10.373
Marco MELANDRI ITA DUCATI 14’50.161
Dani PEDROSA SPA HONDA 8’05.615
Jorge LORENZO SPA YAMAHA 3’23.795

ugrás fel