EST. 2002

Sanghaj, 125: Kallio nyer, Talma negyedik

Az évad eddigi legkiélezettebb versenyét hozta a nyitány Kínában: a gy?ztese az a Mika Kallio lett a 125-ös futamnak, aki jó ideje mindig ott van az élbolyban, de nyerni legutóbb tavaly tudott. Remekül kezd?dött a finn és KTM hétvégéje, el?ször az es?s pénteki edzésen, majd a szombati szárazon végzett az élen, s?t Julian Simon is is az els? sorba kvalifikálta magát. A rajt után a két narancssárga motor ment el, de elszakadniuk nem sikerült. Mattia Pasini fogta be ?ket, és Talmácsi Gábor, aki a harmadik helyért játszott nagyot Simonnal, kés?bb az olasz kollégával hadakozott legott. Ezúttal megint a magyar pilóta volt a versenyhétvége legjobb hondása, mi t?bb, az egyetlen hondás, aki komoly versenyképességnek adta bizonyságát (Lüthi kiesett, Lai nyolcadik lett). Néhány forduló után aztán megérkezett a vezet?k nyakára a cseh fickó, Lukas Pesek. Tíz körrel a vége el?tt Talma szélesre vett egy ívet, végigment a rázókövön, visszajött a pályára, ugyan megel?zte ?t a nagy rohanással id?közben felzárkózott Alvaro Bautista, az összetett éllovasa is.

Bautista érkezésével hatos mérk?zés kezd?dött. Talmácsi a pillanatnyi kizökkenés ellenére tartotta a lépést. Az egyenes részeken egyértelm?en az Apriliák voltak el?nyben, de a KTM-eket sem kellett félteni: Kallio kezelte a helyzetet, a spanyol Simonnak inkább voltak bajai, nem nagyon ment a támadás. Nem mindennapi volt a vadkártyás kínai Ho lekörözése: a versenybírók hamar leparancsolták a pályáról az elvarázsolt fiatalembert, akit az ideális íven kényelmesen gurulva talált a sebes élboly. Pasini meg is lépett ekkor, de hamar utolérte ?t Bautista, akit kés?bb maga elé is engedett, mondván, a hajrában visszaveszi t?le a pozíciót. Az Aspar-féle szökési man?ver azonban nem jöhetett össze, Kallio ugyanis lerázhatatlan volt, és nagy ambíciókkal szorongatta a munkatársakat Pesek is. Talmácsi továbbra is Simont el?zgetett oda-vissza alapon, érezhet?en mindenki egy utolsó nagy hajrára tartalékolt.

Az utolsó kört a két MVA-Aprilia kezdte meg az élen. Stabilan vezettek, látszólag, és haladtak a célvonal felé. Lukas Pesek ugyanabban a kanyarban hibázott – nagyot akart el?zni a Derbivel küls? íven. Elhagyta a pályát, ahol korábban Talmácsi is szélesített, és ez nem várt fordulatot jelentett. Talma el?tt megnyílt a negyedik hely, amit volt spanyol csapattársa megregulázásával meg is szerzett a magyar. Az élen meg az eladdig harmadik Kallio osztott ki két el?zést a peseki akciótól megzavart Bautistának és Pasininek, így óriási befutóban megszerezte a Kínai Nagydíj futamgy?zelmét. Ezzel 58 vb pontja van, és a törökországi nullázás ellenére is második már, Bautistának (aki nyilatkozata szerint azt hitte, hátravan még egy kör) pedig 86.

Talmácsi Gábor: „Nagyon boldog vagyok, ez a 4. hely számomra most felér egy gy?zelemmel. Végre most végig ott tudtam lenni az elején. A motorblokk jó volt, viszont összességében csak 90%-os volt a gép, de már ez is nagy lépésnek számít az el?z? futamokhoz képest. A mostani beállítások nagyon jók egy alapbeállításnak, amire innent?l kezdve folyamatosan építeni tudunk. A kigyorsításoknál voltak még problémák, így az ott szerzett hátrányt a féktávokon kellett behoznom. Jöv? héten újabb verseny lesz, amit már alig várok. Rengeteg új alkatrészt fogunk arra a versenyre kapni, éppen ezért lesz majd egy technikai meeting az edzésnapok el?tt, ahol megbeszéljük, miket próbáljunk ki, hiszen mindenre nem lesz id?. Továbbra is azt tudom mondani, hogy van még bennünk tartalék.”

A versenyt 32. helyen záró Tóth Imre nyilatkozata: ‘A rajtnál kicsit megtorpantam és aztán nem voltam elég er?szakos, amikor a többiek beestek alám. Aztán kezdtem leszedegetni a többieket, de megcsúsztam és kiszaladtam a pályáról. Itt egy kicsit kiestem a ritmusból és a többiek meg elhúztak t?lem. Egyedül köröztem végig a futamot. Sajnos a futóm?vet sem sikerült beállítanunk.

Sanghaj, 125kcm: végeredmény

1. KTM Mika KALLIO FIN 42’06.223
2. APRILIA Mattia PASINI ITA 42’06.320
3. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 42’06.580
4. HONDA Gabor TALMACSI HUN 42’07.122
5. KTM Julian SIMON SPA 42’07.329
6. DERBI Lukas PESEK CZE 42’08.109
7. APRILIA Hector FAUBEL SPA 42’26.950
8. HONDA Fabrizio LAI ITA 42’27.701
9. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 42’27.781
10. GILERA Simone CORSI ITA 42’27.863
11. APRILIA Sergio GADEA SPA 42’27.945
12. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 42’28.240
13. APRILIA Andrea IANNONE ITA 42’29.957
14. APRILIA Joan OLIVE SPA 42’33.714
15. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 42’46.041
16. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 42’55.507
17. HONDA Sandro CORTESE GER 42’55.555
18. HONDA Michele CONTI ITA 42’55.723
19. DERBI Nicolas TEROL SPA 42’55.967
20. KTM Stefan BRADL GER 42’56.016
21. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 42’56.232
22. HONDA Bradley SMITH GBR 42’56.385
23. APRILIA Federico SANDI ITA 43’00.770
24. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 43’01.278
25. APRILIA Michele PIRRO ITA 43’05.949
26. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 43’11.032
27. HONDA Joey LITJENS NED 43’11.041
28. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 43’27.467
29. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 43’28.930
30. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 43’29.217
31. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 43’29.819
32. APRILIA Imre TOTH HUN 43’50.042
33. KTM Michael RANSEDER 43’56.942

Kiestek
HONDA Lorenzo BARONI ITA 36’27.455
APRILIA Pablo NIETO SPA 34’35.846
MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 23’37.596
HONDA Thomas LUTHI SWI 9’22.818
APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 4’32.148

ugrás fel