EST. 2002

Sanghaj, 125: Pesek el?ször gy?z, Talma negyedik

Nem hazudtolta meg magát a 125-ös mez?ny Kínában sem: az ?rült verseny kezdetén egy tizes csoport diktálta a tempót, ahonnan potenciálisan mindenki a dobogóra tört – végül a szökés Lukas Peseknek jött össze, aki els? cseh nemzetiség? pilótaként gy?z világbajnoki motorversenyen, ráadásul – minimális el?nnyel bár, de – az összetett élére ugrik huszonöt szerzett pontjával. Bonaventura, a házinyest pénteki jóslata beteljesedett: Pasini, miután szombaton véglegesítette pole pozícióját, elszakadási kísérlettel kezdte a futamot, ám ezután szép lassan megette ?t a boly. Amúgy is szinte lehetetlennek t?nt a szökés a nyolcadlitereseknek határozottan túlméretes pályán, a gigantikus – és ezúttal igen huzatos – egyenesekben. Talmácsi, Faubel, Pesek húzták a gázt az olasz mögött, majd a helyzet nagyjából féltávnál a spanyol Esteve Rabat érkezésével vált igazán bonyolulttá. Rabat egyike a spanyol iskola új ígéreteinek, a tél során igazolta le ?t a Puig-féle Honda Repsol csapat egy kis privát istállótól, a Querosenótól. Különösebb stratégiázás nélkül támadott a spanyol, ráadásul az er?s szél is kiegyenlítette valamelyest a Honda er?beli lemaradását az amúgy lényegesen jobb Apriliákkal szemben.

A Faster Management jelenti

ÉRTÉKES PONTOKAT SZERZETT TALMÁCSI GÁBOR 100. GP FUTAMÁN IS:

A ma reggeli bemelegít? edzést megnyerte Talma, majd a 19 körös versenyen a 4. helyen ért célba, újabb 13 pontot gy?jtve.

Az esélyesek között indult a magyar motoros a 100. futamán. A rajtot követ?en 4-ként fordult, majd sokáig a 2. helyen motorozott és rövid id?re a vezetést is átvette. Árnyékként követte ?t ekkor Faubel, aki egy rosszabb ütemben el?zte meg ?t, amivel visszafogta Talmát és ezáltal ritmust vesztett.

Kívülálló néz?ként a verseny közben nem tudtuk, hogy már a rajtrácson érezte Talma, hogy valami gond van a motorral. A hosszú egyenes végén lév? jobbosban folyton megállt, megtorpant motorja, így nem tudta felvenni saját ritmusát. A visszaváltásoknál próbált gázfröccsökkel javítani a problémán.

Ezt követ?en a folyamatos helyezkedések, az olykor-olykor összeér? motorok érdekes helyzeteket eredményeztek, és Talma számára többször is rosszul jöttek ki ezek a pozícióharcok. A verseny utolsó köreibe begyújtott minden tartalékot. Corsival csatázott, akit, egy rossz el?zést követ?en ugyan visszavert, de ezzel mindkett?jük lehet?sége elszállt a dobogó megszerzését?l, hiszen túlságosan leszakadtak az els? 3-tól. A versenyt Lukas Pesek nyerte, majd ?t Faubel, Rabat és Talmácsi Gábor követte.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
‘Nem vagyok elégedett. Nem rossz a 4. hely, de ennél gyorsabb voltam. Még vizsgálja a csapat az okát, hiszen technikai probléma adódott a motorral, amit próbáltam verseny közben orvosolni. A féktávokon id?nként teljes káosz volt, és ezek az oda-vissza el?zgetések miatt többször én is kiestem a ritmusból. A verseny végén igyekeztem, hogy meglegyen a dobogó, de Corsi el?zése miatt mindketten lemaradtunk az els? háromtól. Mindent megpróbáltam, de ha ennél is többet kockáztatok, akkor valószín?leg még ez a 13 pont sincs, nullázni pedig nem akartam és nem is szabad, hogy versenyben maradjak az összetettben. A következ? futam Le Mans-ban lesz, ahol nincsenek hosszú egyenesek és inkább a vezetési technikai az, ami számít.

A végelszámolásnál aztán Pesek örülhetett élete els? – h?n áhított – GP-sikerének, Hector Faubel másodikként zárt, a meglepetés-ember Rabat is ízlelhette, milyen érzés dobogóra állni a világbajnokságban. Talmácsi negyedik helyével szomorúságunkra elvesztette vezet? helyét a tabellán, de mondani sem kell, továbbra is jók az állásai. Nem az els? eset, hogy Corsinak kell megvédenie az olaszok becsületét, most is reá hárult a feladat. Gadea pocsékul rajtolt, de felküzdötte magát a derbis Ranseder és a hondás Smith elé. Pasini újabb peches verseny után tizedik, vb-pontja legalább már van, a reménytelenül hátulról induló Pol Espargaro mögött jött be a szezon antih?se.

Pesek ragyog a boldogságtól: ‘Természetesen nagyon örülök, óriási dolog, hogy ezzel a szép gy?zelemmel ajándékozhatom meg az országomat.’ Faubel szavai szerint ‘félelmetes verseny volt, minden méteren kiélezett – lehettem volna els?, de végezhettem volna nagyon hátul is.’ Rabat ?szinte: ‘nem vártam ilyen nagy eredményt, ez fantasztikus. Nem tudom, megváltozik-e ett?l az életem, de ezek után sokkal jobban hiszek már önmagamban és a lehet?ségeimben.’

125, Kínai Nagydíj

1. Lukas PESEK CZE DERBI 42’25.923
2. Hector FAUBEL SPA APRILIA 42’26.110
3. Esteve RABAT SPA HONDA 42’26.404
4. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 42’26.705
5. Simone CORSI ITA APRILIA 42’27.063
6. Sergio GADEA SPA APRILIA 42’27.114
7. Michael RANSEDER AUT DERBI 42’28.298
8. Bradley SMITH GBR HONDA 42’28.323
9. ESPARGARO SPA APRILIA 42’28.640
10. Mattia PASINI ITA APRILIA 42’29.346
11. Andrea IANNONE ITA APRILIA 42’34.283
12. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 42’34.563
13. Alexis MASBOU FRA HONDA 42’38.603
14. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 42’42.594
15. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 42’42.700
16. Pablo NIETO SPA APRILIA 42’50.367
17. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 42’53.260
18. Sandro CORTESE GER APRILIA 42’58.847
19. Joan OLIVE SPA APRILIA 43’00.952
20. Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 43’02.806
21. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 43’12.007
22. Joey LITJENS NED HONDA 43’12.379
23. Daniel WEBB GBR HONDA 43’14.054
24. Dino LOMBARDI ITA HONDA 43’34.906
25. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 43’35.637
26. Robert MURESAN ROU DERBI 44’16.340
27. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 42’46.905

Kiestek

Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 40’14.118
Federico SANDI ITA APRILIA 21’46.730
Stefano BIANCO ITA APRILIA 19’05.103
Nicolas TEROL SPA DERBI 2’23.279
Steve BONSEY USA KTM 2’23.313

Budapesten már két helyen

A1 Óbuda Wellness Központ
Cím: 1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 26-28.
Tel: (06 1) 346-30-30

A1 Material Wellness Központ
Cím: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 54-58, Material Design Center 5. emelet
Tel: (06 1) 238-07-64

1 bérlettel mindkét A1 Wellness Központ szolgáltatásait élvezheted!

Nyitva tartás: Hétf? – Péntek: 06:30 – 22:30

Szombat – Vasárnap: 08:00 – 20:00

www.a1wellness.hu

ugrás fel