EST. 2002

Sanghaj, 250: Barbera gy?z, Loca hetedik

Két teljesen ellentétes karakter? pilóta akadt össze Kínában: egyikük a temperamentumos, szívb?l és zsigerb?l versenyz? Hector Barbera, másikuk a nagy fej-játékos, taktikus és koncentrált Andrea Dovizioso. A motorjaik közti teljesítménybeli különbség azonban eldöntötte ezt a meccset: az utolsó körökben hiába vezetett akármilyen jól Dovi, az egyenesekben verve volt.

Barbera természetesen boldog: ‘Pole és gy?zelem’, aztán szívbeli köszönetnyilvánítás az Apriliának, hiszen a motor nélkül ez aligha jöhetett volna össze így. Élete els? 250-es sikerét gy?jtötte be a spanyol. Dovizioso viszont t?le megszokott módon elemzi a a történteket: ‘Jó eredmény a bajnokságra tekintettel, de én igazán akkor vagyok boldog, ha gy?zni tudok. Ma dönt? volt a különbség a motorer?ben, a gyors pályákon rendre alulmaradunk.’

Loca: ‘Nem vagyok valami boldog’

Nehéz verseny mindkét pilóta számára

A Team Toth mindkét versenyz?je, Tóth Imi és Roberto Locatelli is egy nehéz versenyen van túl. Roberto Locatelli tegnap a kvalifikáción hatalmasat bukott, ami nagyon megnehezítette a csapat helyzetét a mai napot illet?en. Loca szerel?i éjjel egy óráig dolgoztak az Aprilián. Volt munkájuk b?ven, hiszen a motor többször is átfordult a tengelye körül és rendesen összetört. A szerel?k az utolsó csavarig mindent átnéztek a motoron, nehogy egy sérült alkatrész problémát okozzon a versenyen. Imi kétszer is kisodródott, ami rengeteg pozíció vesztéssel járt és amit már nem tudott visszaszerezni.

Roberto Locatelli nyilatkozata

‘Nem vagyok valami boldog az eredményemet nézegetve. Az igazság az, hogy nagyon hiányzott a tegnapi bukásom miatt elvesztegetett húszpercnyi munka, a jobb beállításhoz. A másik fele a dolgoknak, hogy a gumik nem úgy dolgoztak, mint tegnap. A szombati edzésen ezzel a keverékkel 2’06-os köröket tudtam menni és ez most nem ment. A gumiválasztás mindig a versenyz? döntése. Én azért választottam, mert az adatok alapján ez t?nt a legalkalmasabbnak. Azt viszont nem számoltam bele, hogy a h?mérséklet elég sokat növekedett. A jó hír viszont az, hogy maradtam az összetett ötödik helyén és már most nagyon várom a Francia nagydíjat.’

Dobogón Aoyama a KTM-mel, megint két nagyságrenddel jobban menve, mint a csapattárs exvilágbajnok Poggiali. Negyedik Jorge Lorenzo, aki ezzel továbbra is vezeti a negyed literesek összetettjét. De Angelis pont nélkül fejezte be a viadalt, aki a harmadik körben esett el. Befejezte viszont Roberto Locatelli, aki szombati Q2-s bukása miatt nemcsak lépéshátrányba került a kedvez?tlen rajtpozíció és a hiányos beállítások miatt, de szerel?it is túlóráztatta, hiszen a motort össze kellett rakni.

Sanghaj, 250kcm: végeredmény

1. APRILIA Hector BARBERA SPA 44’49.445
2. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 44’49.711
3. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 44’52.765
4. APRILIA Jorge LORENZO SPA 44’53.047
5. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 44’53.063
6. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 45’05.295
7. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 45’05.448
8. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 45’06.000
9. APRILIA Anthony WEST AUS 45’11.305
10. APRILIA Jakub SMRZ CZE 45’16.486
11. KTM Manuel POGGIALI RSM 45’23.734
12. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 45’24.008
13. HONDA Martin CARDENAS COL 45’28.677
14. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 45’31.141
15. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 45’32.138
16. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 45’32.593
17. APRILIA Chaz DAVIES GBR 45’46.112
18. APRILIA Jules CLUZEL FRA 45’50.199
19. HONDA Arturo TIZON SPA 45’57.590
20. YAMAHA Shi Zhao HUANG CHN 46’34.470
21. YAMAHA Jin XIAO CHN 44’52.439 22.

Kiestek
APRILIA Alessio PALUMBO ITA 34’00.610
HONDA Sebastian PORTO ARG 26’29.775
APRILIA Luca MORELLI ITA 15’46.935
APRILIA Chin Feng HO CHN 6’53.719
APRILIA Zhu WANG CHN 7’11.820
APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 4’19.342

ugrás fel