Rekord a néz?számban, rekord a pályán: 32.402-en jöttek össze a szurkolók a sanghaji lelátón, Kínában ennyien még sosem voltak a helyszínen kíváncsiak motorversenyre. Simának mondható Daniel Pedrosa-siker hajrában megfutott leggyorsabb körrel az aszfalton, Honda HRC-kett?sgy?zelemmel, nagyjából ezt láthatták a kilátogatók. A helyzet persze ennél árnyaltabb.
Nicky Hayden a második, vagyis továbbra sem nyer futamot, viszont továbbra is vezeti a MotoGP pontbéli összesítését. És Colin Edwards a dobogó alsó fokán, futóm?pattogás ide vagy oda, a Yamaha M1-gyel. Az olasz nevek teljességgel hiányoznak a fenti felsorolásból: az utóbbi három nagydíj talján nyertesei negatív hétvégén vannak túl. Marco Melandri egy lassú motorral és középszer? beállításokkal hetedik a remekl? és végre visszatérni látszó Makoto Tamada mögött és a helyezései alapján kisebbfajta gödörbe került Loris Capirossi el?tt. A ducatis nem köntörfalaz, ezen a vasárnapon nem álltak a helyzet magaslatán: ‘megpróbáltam megel?zni Melandrit és Tamadát az utolsó körben, köszönöm istennek, hogy segített befejeznem ezt a versenyt, de amit akartam, az most nem sikerült. Én ha megérzem a gy?zelem szagát, megpróbálok menni el?re, de ma erre nem volt alkalmam. Mindenesetre továbbra is teljes a bizalmam a Bridgestone-ban.’
Valóban, immár szokásosan, f?szerepet játszottak a gumik. Aligha tudott volna Capirossi szinte kizárólag védekezni, ha megfelel? talpakat választ a futamra. Aki háta mögött nyolcadik a csapattárs Sete Gibernau, vagyis a m?szaki csomag tényleg nem volt rendben, és ezért az els?rend? vádlott ezúttal a Bridgestone. Másrészr?l viszont John Hopkins és a szintén japán abroncsokkal szerelt Suzuki negyedik helye és remek kezdése mivel magyarázható? Azzal, hogy a Bridgestone valami nagyon komolyat készített, amivel a jó John szökni tudott és összességében egy nagyot versenyezni, a teljesítményben a Hondánál, Yamahánál gyengébb Suzuki idei legjobb eredményét szállítva ezzel.
Szintén a gumik jegyében telt Valentino Rossi nagydíja. Bátran és határozottan zárkózott fel a rajtrács tizenharmadik helyér?l indulva, és a 13 nem hozott szerencsét. Öt körrel a vége el?tt kezdett el elviselhetetlenül vibrálni az M1, a 17. körben gurult Rossi a boxba, els? sárhányó nélkül. Ott aztán csak a hátsó kereket cserélték le, pedig az el elnyílt futófelület? els?t is kellett volna, ha már egyszer kerékcsere. Mi okozta ezt? A Michelin m?szakijai még semmit sem mondtak, de ami a feltételezés szintjén elhangzott, az selejtes vagy (és ez a valószín?bb) egy éppen a futóm?pattogástól kicsinált els? gumiabroncs. A címvéd? nem kicsit bepipult a történtek miatt, még Melandrira is zúdított haragjából (kockázatosnak találta pár kigyorsítását, miközben a kilencedik helyért meccseltek). Hát bizony, 32 pont hátrány Hayden mögött nem kevés. Nagyjából ugyanannyi, mint amekkorában az 1999-es szezonban volt 250-es Aprilia-pilótaként. Akkor világbajnok lett.
A két amerikai, Colin Edwards és John Hopkins félelmetesen indítottak: a rajtot követ?en nagy szökésbe fogtak az elszánt Gibernau mögött. Shinya Nakano negyedikként vette az els? kanyart a Kawasaki zászlóviv?jeként, majd jöttek a Hondák. Négy kör után kezdett el jönni Daniel Pedrosa, el?bb a gumijai miatt lassuló Gibernaut el?zte. Eközben dúlt az olaszok hármas csatája a 8-9-10. helyért… Kisvártatva kialakult a HRC támadó alakulata, felt?nt Hayden és a két Honda az els?ket vette célkeresztbe. Rossi az ötödik helyre jött föl ekkor, Casey Stoner pedig a pályát egyenesítette ki. A 17. kör a Doktor kiszállását hozza, ötödik pozícióját megörökli Stoner, aki összeszedte és visszahozta magát. Ott van az újjászületett Tamada, aki er?b?l nyeri a Melandri és Capirossi ellenü csatákat a hatodik helyért.
Hopkins el?tt elt?nni látszik a dobogó, de az látszik, hogy felkészült és gyors pilóta egy üt?képes motor nyergében. Edwards megvédi helyét és a bajok ellenére a pódiumra hozza a Yamahát. Haydennek esélye sincs elkapni Pedrosát, de talán nem is akarja annyira. A kis spanyol húsz esztend?s korában, élete negyedik MotoGP-futamán gy?zedelmeskedni tud. Ezzel az idei Nagydíjakon eddig mindenhol más és más nyert: Capirossi, Rossi, Melandri és Pedrosa. Takeo Fukui és Suguro Kanazawa urak a HRC legfels?bb köreib?l jól szórakozhattak a csapat boxában. Régóta vártak erre.
Egy hét múlva Franciaországban lesz verseny, a MotoGP visszatér Európába.
Sanghaj, MotoGP: végeredmény
|
|
1. HONDA Dani PEDROSA SPA 44’07.734 Kiestek YAMAHA Valentino ROSSI ITA |
Legutóbbi hozzászólások