EST. 2002

Sanghaj: Pedrosa, Barbera és Kallio pole-ban


Felh?s éggel indult a MotoGP id?mér? edzése, majd mikor az es? is nekikezdett, a pilóták a boxaikba menekültek. Addig a pillanatig Sete Gibernau és Daniel Pedrosa voltak a leggyorsabbak. Aztán húsz perccel a turnus hivatalos lezárása el?tt a pálya száradni kezdett és onnantól aztán történt minden… a pole pozícióért harcolók egyike Colin Edwards volt, aki egyébként vízen is elég jól elvezette már a Yamahát. Számolni kellett a kis Pedrosával is, meg szinte az összes bridgestone-os pilótával.

Nakano Kawasakija és Hopkins Suzukija nagyot csatáztak az els? sorba kerülésért, végül a bravúr utóbbinak sikerült – egy hajszállal. A Ducatik gyorsak, de ezúttal egyik csapattag sem rukkolt el? kimagaslóan jó körrel. A versenyz?k egyébként egymástól eltér? keverék? gumikat használtak. Ötödik Hayden, hetedik Stoner, nyolcadik Melandri, míg a pénteki es?ben nyertes Valentino Rossi két percen kívüli id?vel csak 13., miután nem talált rá az M1 helyes beállítására.

Sanghaj, MotoGP: a rajtrács összetétele

1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’59.009
2. SUZUKI John HOPKINS USA 1’59.373
3. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’59.383
4. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1’59.570
5. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’59.574
6. DUCATI Sete GIBERNAU SPA 1’59.639
7. HONDA Casey STONER AUS 1’59.890
8. HONDA Marco MELANDRI ITA 2’00.014
9. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 2’00.044
10. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 2’00.078
11. HONDA Makoto TAMADA JPN 2’00.176
12. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 2’00.304
13. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 2’00.720
14. YAMAHA Carlos CHECA SPA 2’01.052
15. HONDA Toni ELIAS SPA 2’01.275
16. DUCATI Alex HOFMANN GER 2’01.972
17. YAMAHA James ELLISON GBR 2’02.088
18. KR211V Kenny ROBERTS JR USA 2’02.311
19. DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 2’02.948 20.

125

A pálya megszáradt, de Mika Kallio ugyanúgy a leggyorsabb a szombati napon. Végre szárnyalhattak a 125-ösök, és f?leg a KTM-ek: a finné a pole pozíció, Julian Simon szintén az els? sorban végzett. Mutatja ez azt, hogy az osztrák gépek nagyon er?sek, edzéskörülmények között a legjobban birkóznak meg a hosszú és könyörtelen sanghaji célegyenessel. A két narancsos között az id?mér? talán legaktívabb embere, Lukas Pesek, aki úgy lett második, hogy végig egyedül motorozott, szemben sok más pilótával. A cseh egyébként magából kikelve dúlt a boxban, mert több alkalommal feltartották ?t, nem egyszer veszélyesen. Úgy látszik, még a hatalmas kínai ringen sem bír tisztességgel elférni negyven versenyz?.

A KTM-esek tehát újabb támadást indíthatnak Alvaro Bautista els?ségére: a spanyol negyedik, tehát jó eséllyel ragad majd meg az élbolyban. A második sort nyitja Talmácsi Gábor, meg?rizve pénteki pozícióját a Hondával. Gabesz tizenegy mért kört teljesített, ebb?l a hatodik révén még a vezetést is átvette. Mell?le Mattia Pasini indulhat, az ? hátránya már majd’ egy mp Kallióhoz mérten.

‘Elégedett vagyok a mai nappal is, szerencsére idáig minden pozitívan alakult a hétvégén. A motor továbbra is jó, és a száraz pályán sem estem vissza. A gumik tapadása ma nem volt az igazi, mert a tegnapi sok es?zés lemosta az ívekr?l a rátapad réteget, de remélhet?leg holnap nem fog esni és egy jó kis versenyt láthatnak majd a néz?k’ mondta Talmácsi.

Feltámadóban a világbajnok Thomas Lüthi, aki hetedik japán motorján, míg a meglepetés-ember olasz Raffaele De Rosa ért még a második sorba Apriliáján. Tóth Iminek sikerült a 27. helyig föltornásznia magát a száraz aszfalton. A két hete Törökországban futamot nyer? Faubel csak a huszadik rajtkockából indulhat.

Tóth Imi: ‘A kvalifikáció alatt többször is módosítottunk a futóm? beállításon, ami valamelyest javult. Elég sok id?t veszítettem a célegyenesben. Ugyan az áttétel jó volt, de szélárnyék nélkül négy tizeddel lassabb voltam. A f? gond az volt, hogy eltaktikáztuk a gumicserét. 18-20 perc volt még hátra, amikor gumit cseréltünk, pedig elég lett volna, ha tíz perccel kés?bb tesszük ezt meg. Ha lett volna még egy körre id?m a végén, akkor minimum még egy másodpercet faraghattam volna az id?mb?l és b?ven az els? húszban lettem volna.’

Sanghaj, 125kcm: a rajtrács összetétele

1. KTM Mika KALLIO FIN 2’11.572
2. DERBI Lukas PESEK CZE 2’11.934
3. KTM Julian SIMON SPA 2’11.953
4. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 2’11.990
5. HONDA Gabor TALMACSI HUN 2’12.441
6. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’12.541
7. HONDA Thomas LUTHI SWI 2’12.805
8. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 2’12.948
9. APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 2’13.003
10. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 2’13.045
11. HONDA Fabrizio LAI ITA 2’13.228
12. APRILIA Pablo NIETO SPA 2’13.390
13. APRILIA Sergio GADEA SPA 2’13.508
14. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’13.517
15. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 2’13.593
16. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 2’13.622
17. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’13.688
18. HONDA Sandro CORTESE GER 2’13.704
19. GILERA Simone CORSI ITA 2’13.745
20. APRILIA Hector FAUBEL SPA 2’13.852
21. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’14.031
22. KTM Stefan BRADL GER 2’14.260
23. HONDA Michele CONTI ITA 2’14.416
24. DERBI Nicolas TEROL SPA 2’14.642
25. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 2’14.674
26. MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 2’14.789
27. APRILIA Imre TOTH HUN 2’14.839
28. HONDA Lorenzo BARONI ITA 2’15.006
29. KTM Michael RANSEDER AUT 2’15.094
30. HONDA Bradley SMITH GBR 2’15.222
31. APRILIA Michele PIRRO ITA 2’15.285
32. APRILIA Federico SANDI ITA 2’15.606
33. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 2’15.607
34. HONDA Joey LITJENS NED 2’15.820
35. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 2’16.090
36. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 2’16.424
37. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 2’16.741
38. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 2’16.839
39. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’17.163
40. HONDA Ho Wan CHOW CHN 2’19.015 41.

250

Az es? réme végigkísérte a negyed literesek id?mérését, s a csapadék nem is váratott magára: gyors zápor sepert végig a sanghaji pálya környékén, betetézve a napi izgalmakat. A víz aztán fölszáradt, és b? húsz percük maradt a pilótáknak, hogy minél jobb körid?t fussanak. A pole-ért vívott csatában négyen-öten küzdöttek: Barbera, Lorenzo, S. Aoyama, Dovizioso és De Angelis (ez a végs? sorrend, els? két helyen a fortunás spanyolok). Takahashi a Hondával, H. Aoyama a KTM-mel és a pénteki els? West állnak a második sorban. Roberto Locatelli nagyot esett motorjával, alaposan összetörve azt. ? maga nem sérült komolyan. Loca két mért köre alapján a 11. helyr?l vághat neki a kínai futamnak.

Loca: ‘A délel?tti száraz menés után már tudtam, hogy feküdni fog nekünk ez a pálya. A második leggyorsabb voltam és tudtam, hogy van még mit kihozni a gépb?l. A kvalifikáció menetét tudatosan építettük fel. Az elején menni egy gyors kört, ha esetleg leszakadna az ég, legyen egy jó id?m. Ez be is jött. Második voltam sokáig. Közben kezdett felszáradni a pálya és lehetett tovább próbálgatni a száraz beállításokat. Futóm?vet igazítottunk és úgy döntöttem, hogy kipróbálok egy új keverék? versenygumit erre az aszfaltra. Az els? szakaszon pole-t ér? id?t mentem, majd becsuklott a motor eleje és buktam. A legjobban az bosszant, hogy nem fejeztük be a munkánkat és összetörtem a motoromat. Ennek ellenére, holnap az els? ötbe várom magam.’

Nem kvalifikálta magát Li a ‘Benellivel’, ráadásul az Aprilia képvisel?i a másik olasz gyártó matricáit is leszedették a járm?r?l…

Sanghaj, 250kcm: a rajtrács összetétele (az els? húsz)

1. H.BARBERA SPA 2’05.781
2. J.LORENZO
SPA 2’05.948
3. S.AOYAMA JPN 2’06.667
4. A.DOVIZIOSO
ITA 2’06.936
5. A.DE ANGELIS
RSM 2’07.073
6. Y.TAKAHASHI
JPN 2’07.127
7. H.AOYAMA
JPN 2’07.289
8. A.WEST
AUS 2’07.382
9. J.SMRZ
CZE 2’08.028
10.
M.POGGIALI RSM 2’08.058
11. R.LOCATELLI
ITA 2’08.281
12. S.GUINTOLI
FRA 2’08.303
13. D.HEIDOLF
GER 2’08.419
14. A.VINCENT
FRA 2’08.458
15. A.BALLERINI
ITA 2’08.612
16. M.CARDENAS
COL 2’08.645
17. M.SIMONCELLI
ITA 2’08.878
18. C.DAVIES
GBR 2’09.117
19. A.TIZON
SPA 2’09.201
20. A.BALDOLINI
ITA 2’09.333

ugrás fel