EST. 2002

Sanghaj, Q2: Edwards derült égb?l, Smith szívb?l, Bautista rutinból

MotoGP

Bravúrosat mentek ma a nagyok. Egy órába aligha férne bele ennél több izgalom, és mondjuk ki, ennél több érzelem. Mert amikor egy rommá tört huszonéves a könnyekkel küzdve motorra ül, és emberfelettit teljesít, az megérinti a tisztelt motorsportkedvel?ket. Törött bal boka, zúzott jobb lábszár, sajogó csontok, és egy teljesen leharcolt Jorge Lorenzo úgy en bloc. A tegnapi nyújtott test? szaltó után aligha várták, hogy motorra ül, pedig mégis. Costa doktor ismét varázsolt, a Clinica Mobile megint beleadta az apait és anyait. Nem ment persze könnyen a Nyalókásnak, akit ezentúl Terminátornak is becézhetnek.

Iszonyú fájdalmak közt húzta a gázt, fogcsikorgatva… de hát le sem tud egyedül szállni a motorról! A hatvanperc elején ráültették – mit ráültették? rászegelték, hogy ne tudjon leesni – az M1-re és le sem szállt arról a végéig, hiába szerelés meg gumicsere, a srác ott kuksolt a motor tetején. És így is hozza a második sor elejét. Nem sokan álltak volna így oda, sportemberségb?l jeles. A küzdelmekhez hozzá tartozik, hogy majdnem megint drámába fulladt a spanyol tréninge: egyik gyors körében a hirtelen megcsúszó majd ismét megtapadó hátsó kereke repítette ?t és motorját a leveg?be, de szerencséjére pont a Yamaha nyergébe pottyant vissza… mázli.

Mit ment ma Edwards, te Sz?z Mária? A texasit egyre gyakrabban öregezik meg lassúzzák le, nem kéne ? már ebbe a sorozatba, úgy tartják. Nos, ameddig ilyeneket motorozik, mint ma délután, addig igenis szeretnénk látni. A tegnapi komótosságból felpezsdült a Tech3, az edzés felénél már villogtak, de egészen az utolsó percekig kellett várni, hogy Colin pályacsúccsal öltse körbe a kínai ringet. Egyszer?en hihetetlen… ki gondolta volna? Mellesleg megint ég a t?z a Yamahákban. Az els? négyb?l három helyet elhappoltak, a legkonstansabb bagázs az egész paddockból, ezt kijelenthetjük – persze az idénr?l, s?t, az els? négy versenyr?l beszélünk, ugye. Másodiknak fordult Valentino Rossi, számára a gy?zelem a minimum a holnappal kapcsolatban, ezt nem titkolja. Rég óta nem nyert, meg a Bridgestonenak is jól jönne egy arany, ezek járhatnak a Dottore fejében; nem is ment rosszul, s?t! Versenyszimulációban Stonerrel alkottak maradandót, kett?jükt?l várják a holnapi meccset. Mellesleg az ausztrál ott van az els? sor végén a harmadik helyen, magyarul a lámpák kialvása után egyb?l letámadhatja Valét.

Na de hová t?nt Pedrosa? Hisz remekelt a szabadedzéseken, most meg csak ötödik. A majdnem-highsideja kizökkentette a ritmusból, hiába a michelin extra zsenge egyköröse, masszív a hét tizedes hátrány, amit összecsipegetett. Üde színfolt Capirossi, akinek voltak kisebb-nagyobb megvillanásai az egy óra alatt, a végére azonban elfogyott az a lendület. Hasonló Melandri, aki végre elmondhatta magáról, hogy 2008-ban benne volt a top5-ben – ha csak percekig, és az edzés els? felében, de akkor is. Hayden tizedik helye nem túl kecsegtet?, a mögötte jöv? Dovizioso sem találja a beállításokat. Szóval három Yamaha, egy Honda és egy Ducati pályázik holnap Kína utolsó huszonötjéért. Csak keményen!

MotoGP, rajtrács

1. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1:58.139
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:58.494

3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:58.591
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:58.711
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:58.855
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:58.941
7. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1:59.254
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:59.325
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:59.357
10. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:59.507
11. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1:59.559

12. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:59.678
13. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:59.716
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:59.740
15. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:59.933
16. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 2:0.316
17. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 2:0.760
18. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 2:0.838

Rekord kör: Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (M) 1:58.424
Versenyben futott legjobb kör: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1:59.857

125

Messze még a pole a 125-ben Gáborunknak, de öröm az ürömben, hogy a listavezet? Corsi pocsékul kvalifikálta magát vasárnapra (11-nek). Itt az lesz a végs? gy?ztes, aki mindenhol jó, ennyit már most lehet sejteni a végelszámolással kapcsolatban – márpedig Talmácsi ilyen. Az els? két versenyen is az élbolyból kényszerült kiállni, Estorilban sem rajta múlottak a dolgok… hol van már a versenymotor? Amivel nem kell 110%-on menni, hogy a két évvel ezel?tti fejlesztéseket tartsa az egyenesekben, amit be lehet l?ni a pályához, ami nem adja be az unalmast húsz perc megfeszített tempó után? Hol, kérdezem én? Talmácsiék szerint készül, és már csak karnyújtásnyira a végs? megoldás, ami rendbe szedheti az eddigi gondokat. Csak remélni tudjuk, hogy ez még nem lesz kés?; más nem maradt.

„Immár köztudott, hogy a saját kérésemre új mérnökkel, Massimo Branchinivel
dolgozom együtt, és a munkának még nagyon az elején tartunk. Mindannyian
tudjuk, hogy egy verseny alatt nem lehet csodát tenni, de úgy érzem, egyre
közelebb vagyunk a tökéletes megoldáshoz. Azért kellene még tennünk, hogy
jobban tapadjon a hátsó gumi, mert a motor egyel?re nem úgy fordul, ahogy én gondolom, így sokszor kanyar közben nagyon ‘lelógok’ a gépr?l. S hogy mi a taktika a versenyre? Ezen a pályán elég nehéz meglógni a többiekt?l, lévén az egyenes több mint egy kilométer hosszú, úgyhogy remélem az utolsó körökre marad a döntés. Akkor pedig már bármi megtörténhet. Van még mit állítanunk a gépen, ha minden rendben megy, összejöhet a dobogós helyezés.” Bradley Smith hozta el egyébként a polet Sanghajból, harmadszorra az idei esztend?ben. Egykörön valami félelmetes a srác, a longrun egyel?re kevésbé fekszik neki. Szépet megy az utolsó minutumokban Terol is, kis híján odaver a britnek, di Meglio nem kevésbé megy bátran. Nem mondjuk, hogy éljen Talmácsi, éljen a párt!, de aki szeretne, szurkoljon neki. Mi ezt fogjuk tenni!

125, rajtrács

1. Smith (Aprilia)
2. Terol (Aprilia) +0.028
3. di Meglio (Derbi) +0.541
4. Talmacsi (Aprilia) +0.648
5. Iannone (Aprilia) +0.783
6. Olive (Derbi) +0.785
7. Espargaro (Derbi) +0.809
8. Bradl (Aprilia) +0.820
9. Gadea (Aprilia) +0.898
10. Webb (Aprilia) +0.971

250

Bautista csúnyán elverte a mez?nyt, legalább olyan Edwards-módra. A hétvége ezen stádiumáig gyakorlatilag a papírforma él, ami az élbolyt illeti. Csupa nagy nevek az els? 10-ig bezárólag, lesz itt harc b?séggel a holnapi napon – reménykedjünk. Barbera második helye megfelel?, ha mondhatjuk így, két éve itt aratta élete els? – és ez idáig egyetlen – 250-es futamgy?zelmét, hát kérem, lehet ismételni! Az azóta beh?tött következ? aranyra váró pezsg? lassan kezd megbuggyanni, pocsékolni meg nem szeret a magyar – reméljük ezt már megtanították neki a Tóth családban. Persze ugyanígy várjuk Imre következ? vébés pontjait, hogy többr?l így az ebéd utáni ejt?zésnél ne is álmodjunk. Álmodjunk, mert 6,5 másodperces körönkénti hátránynál bízni, bizakodni már kicsit er?s. Elnézést.

Kallio mehetett volna pengébbet, de az utolsó percekben eldobta a vasat. Hasonló szituáció holnap nulla pontot és a listavezetésb?l való kitorpedózást jelenti, úgyhogy csak óvatosan. Meglepetésember a negyedik helyen, Simon szorosan tapad csapattársára. Simoncelli már 8 tizedes hátrányban, a két kiló haj levágatása pár tizedet hozhatna – de megéri-e a veszteség? Ki a nyolcadik? Hohó, hát ez Poggiali, a szebb napokat is megélt fiatalember, aki 2003 óta még árnyéka sem önmagának, akinek a rúdja folyamatosan kifelé áll, és akit mégsem menesztettek. Ha a nyolcadik helyr?l holnap odaér a dobogóra, az egy új széria kezdetét jelentheti.

250, rajtrács

1. Bautista (Aprilia)
2. Barbera (Aprilia) +0.435
3. Kallio (KTM) +0.520
4. Simon (KTM) +0.769
5. Simoncelli (Gilera) +0.842
6. Luthi (Aprilia) +0.971
7. Pasini (Aprilia) +1.237
8. Poggiali (Gilera) +1.310
9. Locatelli (Gilera) +1.334
10. Takahashi (Honda) +1.363

ugrás fel