EST. 2002

Sapangban a Kawasaki ZX-6R-rel és az RR-rel

Sapangban a Kawasaki ZX-6R-rel és a ZX RR-rel

Íme a fényképek és az elsõ benyomások
az új Ninja ZX-6R 636-os és a ZX-6RR-es Kawasaki elsõ tesztnapjáról,
ami a motorvilágnak szóló sajtóbemutató alatt
zajlott a távoli malajziai Sapang ‘trópusi’ versenypályáján,
nekünk, európaiaknak még tomboló nyáron is
irreális idõjárási viszonyok között. Ez
a versenymotor páros, ahogy a Kawasaki Europa felelõsei kijelentették
a tavaly szeptemberi monacói Intermoton, az akashi-i cég számára
egy határozott választóvonalat jelent a sportmotorok gyártásában.
Mindez a tervezési elvben összegezhetõ, ami most teljesen
a racing irányba tart.

Gyakorlatilag ez egy hadüzenet a ‘Felkelõ Nap országai’
motorgyárainak. Egy olyan népes táborban, mint a négyhengeres
600-oké, amelyek ultrasportosnak titulált, utcai használatra
kevéssé alkalmas motorok, egészen mostanáig el tudták
rabolni a lelkes rajongók legnagyobb részének szívét.
Úgy gondoljuk, az új Kawasakik elsõ bemutatkozásából
kiderült, hogy a motoros világ 2003-as idénye olyan ‘izzó’
lesz a ‘motormániások’ számára, amilyet
mostanáig még nem láttunk. Nehéz lesz eldönteniük,
hogy melyik közepes hengerkategóriájú ultrasport motorra
essen választásuk, hogy a legtöbb utcai és versenyélményben
legyen részük sportmotorozás közben: nem lesz könnyû
választás.

A sepangi elsõ tesztnap után úgy tûnik, hogy a Kawasaki
igen csak jó munkát végzett, és hogy megtartotta
ígéreteit. Az új Ninja 636-os a fárasztó
sepangi pályán végzett elsõ próbák
után egy egészen más minõségû motornak
tûnt az elõdjéhez képest: a ‘rövid’
vezetõpozíciótól kezdve egészen az új
hajtómû teljesítményéig, ami ‘kakaóban’
és a fordulatszám tüzességében nem szûkölködik.
Ezen az elsõ próbanapon ugyanis csak a Michelin Pilot Sport gumikkal
volt némi probléma, nem megfelelõ tapadást biztosítottak
a különleges aszfalton és a borzasztó klíma sem
könnyített a helyzetükön. Holnap megjönnek az ‘új
cipõk’, és majd meglátjuk, hogy ezek a benyomások
tényekké válnak-e. A ZX-6RR korlátozott példányszámban
lesz gyártva, hogy a Supersport Világbajnokság futamaira
engedélyezzék indulását. Ez a ‘nagylelkûség’
azonban minket nem lelkesített fel, míg a 636-os vásárlását,
úgy tûnik, alaposan meg kell fontolni.

www.motonline.com

ugrás fel