Csudaszép pálya a Phillip Island-i, de van egy furcsa tulajdonsága: nem szereti
a Dunlop-gumikat, és mindent megtesz, hogy bojkottálja a nevezett abroncsokat
használók sikerét.
Ez azt is jelenti, hogy a mikor a zöld lámpa kialvásakor nekirajtol az idei
második világbajnoki Superbike-futam, az Ausztrál Nagydíj, a Michelin-cip?s
Hodgson és Xaus mellett nemcsak a Valenciában látott technikai fölény szól majd,
hanem a tapadás tekintetében is fórban lesznek kollégáikkal, Toselanddel és
Walkerrel szemben – Spanyolországban egyedül ?k ketten tudták tartani a lépést
– ha csak néhány kör erejéig is – a Ducati 999-ekkel.
A prognózis egyértelm?, már ami az els? négy befutó kilétét illeti, és nem
valószín?, hogy bárki befészkelheti magát a kvartettbe. Az aspiránsok létszáma
is ugyancsak sz?kös: egyrészr?l ott van az NCR-es Laconi, aki múltkor nem futott
rosszul a Ducati 998RS-sel; Chili, a tehetséges talján, akinek viszont a tavalyi
esztend?ben meggy?lt a baja az ausztrál ringgel, illetve Steve Martin, aki a
Pirelli-talpakkal akár meglepetést is okozhat, mindenesetre igyekszik átmenteni
a kenguruk földrészére kiváló valenciai formáját.
A legjelesebb ‘kihívót’ a legvégére hagytuk: ? Troy Corser, aki a
Phillip Island-i gy?r?n már nem egyszer alkotott maradandót – például Superbike-kal
(persze, hogy Ducatival) döntötte meg az 5oo MotoGP-vel felálított korábbi pályarekordot,
és aki bármilyen keze ügyébe akadó járgánnyal képes villámsebes köröket abszolválni
Ausztráliában.
Valószín?, hogy a Foggy Petronas küldöttei beleszólnak majd – legalább az edzésen
– a dolgok alakulásába, hisz Spanyolországban igen versenyképesnek bizonyultak.
Amennyiben Corser a próbán jó eredményt – netán pole pozíciót – ér el, nehéz
dolguk lesz a riválisoknak, hisz a hazai pálya el?nye az ausztrál exvilágbajnok
mellett szól, aki mellesleg a Superpole-ból rajtolva nem szokott megijedni a
saját árnyékától.
Végül a Suzuki 1ooo-r?l – mely motorikusan a mez?ny leger?sebb tagja: de hol
van az k?be vésve, hogy csak a nyers er? számít? Pláne, hogy Lavilla esetében
kérdéses, hogy ki tudja-e hozni a maximumot a járgányból. A Suzuki egyébként
is inkább a Japán Nagydíjra készül, hogy legalább a hazai közönség el?tt megvillantsa
azokat a bizonyos oroszlánkörmöket. Egyszer egy évben.
Legutóbbi hozzászólások