Minden elképzelhet? feladatra volt már bukósisakja a Schuberth-nek, egyet kivéve: a motorversenyz?k, avagy pályamotorosok eddig nem kaphattak az ? igényeik szerint kigondolt bukót a német gyártótól – mostanáig. Kölnben mutatkozott be az SR1 nev? új Schuberth kupak.
A vadonatúj szupersport modell fejlesztése során a Schuberth Forula1-es tapasztalatait is kamatoztatta, a mérnökök munkáját pedig a lelkes amat?r motorversenyz?ként is ismert Michael Schumacher – amúgy ha valaki esetleg nem tudná, többszörös F1-világbajnok – segítette.
Az SR1 története 2000-ben kezd?dött, amikor a Schuberth beszállt a Formula1-be azzal a céllal, hogy a világ legjobb pilótái számára ?k készíthessék a világ legjobb bukósisakjait. A karbonhéjas, RF1 nev? autós sisakot visel? versenyz?k közül a legismertebb Michael Schumacher volt, aki összesen öt világbajnoki címet autózott össze Schuberth-jében.
Schumi és a Schuberth kapcsolata a német versenyz? 2006-os visszavonulása után sem szakadt meg. Michael, mint tudjuk, átnyergelt két kerékre, rendszeresen részt vett motoros pályanapokon, rajthoz állt amat?r motorversenyeken, 2007-ben pedig a
Nemzetközi Német Bajnokság, az IDM superbike kategóriájában indult több futamon –
természetesen Schuberth bukósisakban.
Az akkor még mindössze öt példányban legyártott, kimondottan Schumacher számára készített prototípus, a Schuberth Race technikája az F1-es sisakén alapult, a karbonhéjjas kupak csupán 900 grammot nyomott a mérlegen. A Race aztán nemcsak Schumi tetszését nyerte el, de komoly érdekl?dést váltott ki sportmotoros körökben is.
A kölni Intermoton bemutatott új SR1 a Schuberth Race sorozatgyártású utódja. Három héjméretben készül, ezekhez hat bels? méret (XS-XXL) tartozik. A héj
alapanyaga a S.T.R.O.N.G. Fibre nev? speciális, üvegszál er?sítés? Duroplast mátrix,
bélése kivehet? és mosható, b?rrel érintkez? részei Coolmax szövetb?l készülnek, amely kiváló h?elvezet? és izzadtságelnyel? tulajdonságú, az antibakteriális és hipoallergén kezelésnek köszönhet?en pedig igen higiénikus is.
Az SR1 átlagos súlya 1295 gramm (+/- 50 gramm a mérett?l függ?en), vagyis, mondhatni, egy átlagos versenysisak súlyában van. A többi Schuberth-hez hasonlóan az SR1 is megkapta az Anti-Roll-Off System (A.R.O.S.) névre hallgató biztonsági rendszert (az állszíj és a sisak hátulja között elhelyezett rejtett biztonsági pántokat), amelyek szinte teljesen lehetetlenné teszik a sisak fejr?l történ? lefordulását baleset esetén; a dupla D gy?r?s csat pedig, lévén igazi versenysisakról van szó, természetes.
A szell?zésr?l elöl három állítható szell?z?nyílás gondoskodik – kett? a fejtet?n,
egy az állrészen –, a tarkónál két kilép?nyílás vezeti ki a felmelegedett leveg?t. 100
km/órás sebességnél másodpercenként több mint 10 liter friss leveg? áramlik át az
SR1 belsején – ez már a Formula 1-es sisakok szintje, kérdés, hogy a nagy légáramlás elkerülhetetlen zaját sikerült-e „schuberth-es szintre” tompítaniuk a németeknek, azaz hogy csendesség tekintetében méltó-e az SR1 a Schuberth névre? Ki kell próbálni…
Mindenesetre az SR1 a szélcsatornában eltöltött nettó öt órája alatt kiderült, hogy a belsejében 100 km/órás sebességnél mért zajszint 88 dB(A). A Schuberth S1 Próban 85 dB, a C3-ban pedig 84 dB mérhet? ugyanekkora sebességnél. Fontos újítás ezen a téren a Noise-Reduction-System névre hallgató zajcsökkent? rendszer: a sisak oldalán elhelyezett két apró ablak segítségével szabályozhatók az SR1 akusztikai tulajdonságai. Verseny módban a nyitott ablakok révén pontosabban, tisztábban hallhatók a környezeti zajok, például a hátulról közeled? motorkerékpárok hangja, utcai módban az ablakok bezárásával csökkenthet? a zajszint, de a közlekedés szempontjából fontos hangok (duda, sziréna) állítólag hallhatók maradnak.
Az SR1 egy új pleximechanikát is kapott. A Push-Release-System névre hallgató pleximechanika gyors, egyszer?, szerszámok nélkül, egyetlen gombnyomással elvégezhet? plexicserét tesz lehet?vé, magát a karcmentes plexit pedig páramentes bevonattal látták el, az orrnál elhelyezhet? páraterel? betét tovább segít a pára elleni harcban, de kés?bb
Pinlock páramentesít? betéttel felszerelt plexi is elérhet? lesz az SR1-hez. Az SR1 plexikínálatában újdonságnak számít a gyári víztiszta mellett rendelhet? világos és sötét füstszín?, illetve a versenyz?k és utcai poz?rök kedvence, a „tükrös”, vagy irídiumos plexi.
Az új bukót természetesen Michael Schumacher is kipróbálta, így meggy?z?dhetett arról, hogy az SR1 is a márkától megszokott rendkívül magas színvonalat képviseli. „Profi Formula-1-es pilótaként és ambiciózus sportmotorosként is kizárólag a Schuberth nyújtotta biztonságban és komfortban bízom, immár tizedik éve.” – mondta a hétszeres világbajnok.
A Schuberth SR1 négy alapfényezéssel (fényes fehér, matt fehér, fényes fekete és matt
fekete), valamint két grafika összesen öt változatával (Racing Line fehér-ezüst, feketeezüst,
fehér-piros kék; Technology fehér, matt fekete) lesz kapható. Az SR1-et tavasztól kereshetitek a magyar import?r, az EuroMotor, vagy viszonteladóinak kínálatában. Árról egyel?re még nem esett szó, de az SR1-et Németországban várhatóan 599 eurós áron kezdik el árulni, a Technology fényezés?ekért 699 eurót, a Racing Line grafikásokért pedig 749 eurót készíthetünk el?.
|
|
EuroMotor Kft. |
Legutóbbi hozzászólások