EST. 2002

Sepang 125: Bautista már majdnem bajnok

Drámaian kezd?dött a 125-ösök versenye Malajziában: a harmadik körben piros zászló szakította meg a versenyt. A f?szerepet Mattia Pasini játszotta, akit a felvezet? körben elütött honfitársa, Giorgi. A motor versenyre alkalmatlanná vált, ezért Pasini kicserélte még az indulás el?tt. Csakhogy nem a rajtrács végére állt föl vele, hanem odagurult az els? sorba: a versenybírák ride through-gal büntették. Mattia azonban nem láthatta meg az ?t érint? szankciót a táblán: a célegyenesre fordító kanyarban nagyot esett. Ám még nála is rosszabbul járt Andrea Iannone, aki lendületb?l érkezve telibe trafálta Pasini földön fekv? Apriliáját. ? súlyos agyrázkódást szenvedett, bal keze pedig eltört: legalább egy GP-t ki kell hagynia.

Iannone motorja az ütközés után

A második rajt sokban hasonlít az els?re: Bautista egyformán szökik meg és diktálja a maga fölényes iramát. Tökéletes munka az MVA spanyoljától. Kallio, becsületére legyen mondva, mindent kihozott magából, de ez megint csak az els? számú üldöz? szerephez elég. Bautista pedig körr?l körre készíti el? a nagy fiesztát, mely hatodik idei futamgy?zelmét követi majd. Egyedül a japán Ui tudott egy szezon alatt hatszor nyerni, még 2001-ben. 74 pont az el?nye, innen már valóban kevés kell a címhez.

Dobogón Mika Kallio és Hector Faubel, aki a célegyenesben veri meg Simont.

Talmácsi Gábor jól indult: mindkétszer, az üldöz?bolyban tartotta magát: Olive, Gadea, Pasini (aki végül az 1-es motorral indult, mivel a 2-es teljesen összetört) értek célba el?tte, így ismét kategóriája legjobb hondásaként, a nyolcadik helyért járó pontokkal gazdagodva hagyhatta el a pályát, végül négy századdal kapott csak ki Talma a motorja lassúságára panaszkodó Pasinit?l. Tóth Imi a 23. pozícióban fejezte be a Maláj Nagydíjat.

A második edzésnap után a verseny is tartogatott meglepetéseket Talmácsi Gáboréknak. Most nem az id?járás szólt közbe, hanem kevéssel a rajt után egy csúnya baleset miatt intették le a futamot és új rajtot rendeltek el. Talma a 12 körre sz?kített versenyt a 12. helyr?l kezdte egy jó rajttal. Az els? kanyarban már a 6. helyen motorozott, tudta tartani a tempót az élbollyal. Legelöl Bautista meglépett a mez?nyt?l, ?t Kallio követte majd jött Talmáék csoportja. Végig ment a helyezkedés. Volt hogy Talma a 4. helyre is feljött és úgy t?nt minden rendben van Hondájával, üldöz?be vette a 3. helyen motorozó Pasinit. Bár Talma minden t?le telhet?t megtett, a futam utolsó köreiben csökkent a motor ereje és 8-ként haladt át a célvonalon.

Ezzel az eredménnyel újabb nyolc vb pontot gy?jtött és 5 pontot faragott Lüthivel szembeni hátrányán.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

Mindenképpen köszönettel tartozok a csapatomnak, hiszen köztudott, hogy a meleg nagyon nem kedvez a Hondámnak, mégis sokáig tartani tudtam a lépést a többiekkel. Kihoztam magamból és a motorból is a maximumot, végig a határon mentem, ami ma ennyire volt elég.”

Tóth Iminek, a Team Toth 125-ös versenyz?jének nem volt szerencséje az idei maláj futamon. A reggeli warm-up-on sikerült jól beállítani a motort, kiküszöbölték a szombati edzésen észlelt hibákat. Imi így a 19. helyr?l, jó motorral várta a rajtot. Remekül sikerült a startja, az els? kanyarba 15.-nek fordult, de a kör végén kiszorították a célra fordítóban és visszacsúszott a néhány helyet. Ekkor azonban a sorozatos bukások miatt leintették a futamot, és újra rajtolt a mez?ny egy 12 körös futamra.

A második rajtnál Imi motorja a start pillanatában lefulladt, és így egy célegyenessel a mez?ny után tudott csak elindulni. Hamar utolérte az utolsó bolyt és megkezdte a felzárkózást. Folyamatosan jobb id?ket futott, mint a kvalifikációs edzésen, szépen jött el?re. Végig olyan id?ket ment, mint a 11.-12. helyen motorozó versenyz?k. Mivel csak 12 körös volt a futam, csak a 23. helyig tudott feljönni. Ami egyedül vigasztaló számukra, hogy a motor beállításai jól sikerültek, így kell? bizalommal vághatnak neki az ausztrál versenynek.

Tóth Imi #45

‘Eléggé el vagyok keseredve! Nagyon rosszkor jött nekem, hogy leállították a versenyt, mert pontszerz? helyek közelében voltam. A második rajtnál nem értem mi történt, mindent úgy csináltam, mint az el?z? startnál, de motor egyszer?en befulladt. A futamban aztán folyamatosan jó köröket futottam, a motort nagyon jól beállították a szerel?im, de a pontszerzés nem sikerült. Ha sikerül a motorom jó formáját átmentenünk Ausztráliára, akkor pontokat fogok szerezni.’

125 Maláj Nagydíj, végeredmény

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 26’52.154
2. Mika KALLIO
FIN KTM 26’55.731
3. Hector FAUBEL
SPA APRILIA 27’02.058
4. Julian SIMON
SPA KTM 27’02.128
5. Joan OLIVE
SPA APRILIA 27’03.705
6. Sergio GADEA
SPA APRILIA 27’03.742
7. Mattia PASINI
ITA APRILIA 27’05.311
8. Gabor TALMACSI
HUN HONDA 27’05.352
9. Lukas PESEK
CZE DERBI 27’06.088
10. Nicolas TEROL
SPA DERBI 27’07.158
11. Fabrizio LAI
ITA HONDA 27’11.722
12. Esteve RABAT
SPA HONDA 27’17.496
13. Thomas LUTHI
SWI HONDA 27’18.471
14. Pol ESPARGARO
SPA DERBI 27’26.624
15. Simone CORSI
ITA GILERA 27’34.003
16. Federico SANDI
ITA APRILIA 27’34.071
17. Sandro CORTESE
GER HONDA 27’34.212
18. Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 27’39.585
19. Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 27’39.620
20. Michael RANSEDER
AUT KTM 27’40.157
21. Michele CONTI
ITA HONDA 27’40.634
22. Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 27’41.383
23. Imre TOTH
HUN APRILIA 27’42.141
24. Michele PIRRO
ITA HONDA 27’46.768
25. Roberto LACALENDOLA
ITA APRILIA 27’59. 286
26. Doni Tata PRADITA
INA YAMAHA 28’16.768

Kiestek

28.
Dino LOMBARDI
ITA APRILIA 26’04.934
29. Joey LITJENS
NED HONDA 26’17.989
30. Tomoyoshi KOYAMA
JPN MALAGUTI 13’39. 754
31. Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 9’51.065
32. Pablo NIETO
SPA APRILIA 9’55.559
33. Mike DI MEGLIO
FRA FFM HONDA 5’32.455

Nem rajtolt el
Simone GROTZKYJ
ITA APRILIA

Nem indultak el az új rajtnál
Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA
Andrea IANNONE ITA APRILIA

Az új rajt els? körében kiesett
Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA

ugrás fel