EST. 2002

Sepang, 2. nap: Rossi-rekord, könnyedén

Az év második tesztjének második napja után már nem korai leszögezni: a jelek szerint az M1 lesz a referenciamotor a 2010-es szezonban is, legalábbis az idény elején biztosan, azonban a Ducati és némi (de a befektetett energiákat latba vetve tényleg csak némi) meglepetésre a Suzuki ott van a yamahások nyomában. A Hondán viszont még van mit gyúrni.

A verdikt megvan, fehéren fekete számokkal. Ha valamiféle rögtönzött sorrendet kell felállítani az er?viszonyok tekintetében, akkor most már bízvást támaszkodhatunk a számokra, két tesztelésnyi igazítgatást követ?en. Eszerint a ‘gy?ztes csapaton ne (nagyon) változtass’ elvét követ? Yamaha üti a mez?nyt, ráadásul Lorenzo hiányában nem csak a gyári arc Rossi révén: Edwards és Spies eredményei is magukért beszélnek és igazolják az iwatai mérnöksereg munkáját.

Vajon mit mond a farokidomba a mérnök?

De nincs ok pesszimizmusra a Ducati háza táján sem, mert az új GP10 gyors – és nemcsak Stoner, de Hayden alatt is. Elégedettség tölti el a suzukis gárdát, a megújított GSV-R is sínen van, persze Loris Capirossi ezúttal is beladott mindent, óriási munkabírással és kiváló formában készül a bajnokságra. Bautistának másra kell még koncentrálnia, de ? is a jó úton halad. Egyedül talán a hondások vannak lemaradva, és az id? nem nekik dolgozik, mert Katar itt van már közel… nagyon közel.

‘Olyan volt, mint egy id?mér? edzés, nem is mint egy tesztelés’ – mondta a ritmust ugyancsak elkapó Valentino, aki ereje teljében várja a vb-nyitányt megel?z? további próbákat. Teljesen nyugodt azért nem lehet: ‘Kár, hogy kirakták a piros zászlót, mert épp önkifejezésre készültem – már fent volt egy széria gumi’ – csóválta a fejét a Casey srác. Lesz még alkalom arra az önkifejezésre.

Sepang, 2. tesztnap – id?eredmények

1. Rossi (Yamaha) 2’00.271 (39 kör)
2. Stoner (Ducati) 2’00.512 (33)

3. Hayden (Ducati) 2’00.703 (42)

4. Edwards (Yamaha) 2’00.988 (35)

5. Spies (Yamaha) 2’01.014 (44)

6. Capirossi (Suzuki) 2’01.320 (50)

7. Dovizioso (Honda) 2’01.439 (46)

8. Pedrosa (Honda) 2’01.478 (57)

9. Aoyama (Honda) 2’01.692 (50)

10. Bautista (Suzuki) 2’01.732 (25)

11. De Puniet (Honda) 2’01.980 (58)

12. Melandri (Honda) 2’02.078 (60)

13. Barberŕ (Ducati) 2’02.4080 (52)

14. Kallio (Ducati) 2’02.082 (66)

15. Espargarň (Ducati) 2’02.367 (49)

16. Simoncelli (Honda) 2’03.689 (2)

Sepang: Record Lap

C. Stoner (Ducati) 2007, 2’02.108

Sepang: Best Lap

V. Rossi (Yamaha) 2009, 2’00.518

ugrás fel