EST. 2002

Sepang, 2.: Rossi és Stoner a leggyorsabbak

Gyorsak a Yamahák, amelyek közül a gyáriak virtuálisan mutattattak be a nagyvilágnak, de jól mennek a Ducatik is, míg a hondások közül Dovi a legsebesebb. Az újoncok egyel?re ismerkednek a helyzettel. Persze nagy csodákat ne várjunk, az el?szezon még csak most vette kezdetét, a körülmények pedig igazán extrémek: az aszfalt h?mérséklete volt, hogy elérte az 58 fokot napközben, és persze a kihagyás is hosszú volt. A motorok vagy újak vagy megújhodtak a tél alatt – mindent egybevéve Rossit találjuk az id?tábla tetején 2’01’411-es körrel, az els? ötben pedig háromra rúg az M1-ek száma, köszönhet?en a gyári tandem mellett az elny?hetetlen Edwards papának. Az tehát, ha mégoly haloványan is, de látszik: a hangvillásoké lesz a referencia-motor az idei szezonban is.

Viszont Stoner a bigbang-Ducatival rögtön ott van, dicséri is feszt a tavalyinál kevésbé potens, viszont jobban kezelhet? 2010-es kiadást, a t?le megszokottnál kevésbé agresszív, de hát még nagyon az elején vagyunk. Hayden hetedik az összetettben, Kallio kilencedik, Barbera tizedik, Espargaro egyb?l utána – mindannyian zsebkend?nyi területen. Egy kicsit nehezen indul a teszt a Hondának, Dovizioso hatodikként a legjobb aranyszárnyas rájder, Pedrosa nyolcadik, Sic és Macio hátrébb foglalnak helyet. De ahogy elmondták, rengeteg munka áll el?ttük. És nem csak el?ttük…

Capirossi kett? helyett dolgozik, hiszen Bautista még csak az els? lépéseket teszi meg a motorral – az öreg oroszlán is meg van elégedve az új vassal, noha ránézésre mintha hiányoznának a lóer?k a Suzukiból. De ez a jelek szerint közös problémája mindenkinek, hála az új, sokak által igencsak savazott szabályozásnak, miszerint az egész idény alatt hat darab blokkot szabad felhasználni csupán, különben bünti. Els? blokkre potenciagondjai egyedül a Hondának nincsenek, így aztán érdemes szemmel tartani a HRC (legf?képpen az elektronikára irányuló) fejlesztéseit.

Nincs évkezdet kémbotrány nélkül: a Ducati egy telemetristájának a számítógépe t?nt el sz?röstül-b?röstül, benne nem elhanyagolható mennyiség? adattal – rendben van, hogy jelszó védi a kompjútert, de ez a mai világban már nem túl nagy akadály.

A nap vesztese egyel?re Carmelo Ezpeleta és a ‘legyen már jöv?re ezres dzsípí’-lobbi, miután a japán gyártók nem kimondottan lelkesednek az ötletért. Az állandó változtatgatás elég sokba kerül, és a szigetországbéli menedzserek által egyik leggyakrabban használt kifejezés most éppen a ‘sz?kítés’. Merthogy valakinek fizetnie kell a révészt.

MotoGP teszt, Sepang – 2. nap

1. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team 2’01.411
2. Casey Stoner (AUS) Ducati Marlboro Team 2’01.902
3. Colin Edwards (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’01.932
4. Loris Capirossi (ITA) Rizla Suzuki MotoGP 2’02.102
5. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team 2’02.165
6. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda Team 2’02.630
7. Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Team 2’02.792
8. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team 2’02.866
9. Mika Kallio (FIN) Pramac Green Team 2’02.987
10. Hector Barbera (SPA) Aspar Team 2’03.030
11. Aleix Espargaro (SPA) Pramac Green Team 2’03.133
12. Ben Spies (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’03.142
13. Randy de Puniet (FRA) LCR Honda MotoGP 2’03.456
14. Alvaro Bautista (SPA) Rizla Suzuki MotoGP 2’03.558
15. Marco Simoncelli (ITA) San Carlo Honda Gresini 2’03.609

16. Marco Melandri (ITA) San Carlo Honda Gresini 2’03.609
17. Hiroshi Aoyama (JAP) Interwetten-Honda MotoGP 2’03.651


Leggyorsabb kör versenyen


C. Stoner (Ducati) 2007, 2’02.108


Pályarekord


V. Rossi (Yamaha) 2009, 2’00.518

ugrás fel