Szöveg: motorinfo.hu – Forrás és Képek: csapatok
Yamaha Racing
Rossi: „Legtöbbet a motor egyensúlyán dolgoztunk. Még nem tökéletes, f?leg fékezéskor instabil a gép, de 10 nap múlva, amikor újra Sepangban tesztelünk lesz alkalmunk még csiszolni ezen. A Michelin edzésgumijait is kipróbálhattam, ezért sikerült átlépni a 2:01-es határt. A 16 colos kerékkel mentem, ez lesz a nekünk megfelel? méret, de még finomításra szorul. A motor erejével még nem foglalkoztunk behatóbban, arra ott lesz a többi teszt.”
|
Edwards: „Jó munkát végeztünk a három nap során. A ma megtett 22 kör elég volt arra, hogy megbizonyosodjunk az elvégzett munkában. Valentino tapasztalatait felhasználva el?rébb tudtunk lépni a gumikérdést illet?en is. Az edzésgumikat hanyagoltam, a leggyorsabb körömet verseny-abroncsokon értem el. Dicséret illeti a Michelin szakembereit is. Kipróbáltam Vale beállításait is, de az nem passzolt a stílusomhoz, ezért visszatértünk inkább a korábbira.”
Rizla Suzuki
Hopkins: „Elégedett vagyok az eredményekkel. Az els? nap rátaláltunk a helyes beállításokra, kés?bb már csak apróbb változtatásokat kellett végrehajtani a motoron. A Bridgestone-abroncsok jól m?ködtek: az edzésgumival is mentem és verseny-szimulációkat is végeztem. Úgy érzem a 2007-es az én évem lesz, az új szponzoraimnak is szeretnék megfelelni (Monster Energy, Amp’d Mobile).”
|
Vermeulen: „Jól sikerült a teszt. Nem esett az es? majd’ három napig, ami erre kicsit szokatlan, de így legalább tudtuk tartani magunkat a tesztprogramhoz. Minden újítást sikerült kipróbálnom, folyamatosan fejl?dtem, a harmadik napra értem el a legjobb körid?met. A verseny-szimulációm végére aztán megjött az égi áldás.”
Ducati Marlboro Team
Capirossi: „Nagy el?relépéseket tettünk a három nap során. A leggyorsabb körömet verseny-szimuláció alatt teljesítettem, ami azt jelenti, hogy összeállt a csomag. A 800-as motorra el?ször tettük fel az edzésgumikat. Egy valamit azonnal lesz?rtünk: teljesen más keverékre van szükség, mint az ezres gépnél, mivel a kanyarokban jobban be lehet dönteni a gépet, ezáltal nagyobb nyomás éri az abroncsot. Várom már az ausztrál teszteket.”
|
Stoner: „Sokáig szenvedtem a megfelel? beállítások megtalálásával. Rengeteget változtattunk a motoron, dél körül már kezdtem elveszteni a fonalat, amit a nap végére sikerült megtalálni. Köszönetet kell mondanom a mobil klinika orvosainak, akik rendbe tették a karomat.”
Repsol Honda
Hayden: Sokat tanultunk a motorról. Érzésem szerint jobban motoroztam, mint novemberben, mondjuk végezhettem volna kicsit közelebb az élmez?nyhöz. Akadt pár Showa villa, ami tetszett, és a 16-os els? kereket is kipróbáltam. Els?sorban az egyenesekben maradtam le, lehet hogy a motorer?, lehet hogy az aerodinamika miatt. Phillip Island-en folytatódik a munka. Hosszú távot nem tudtam menni, mert még nincs elég er? a vállamban, a legtöbb 10 kör volt egyhuzamban. Még id?re van szükségem a gyógyuláshoz.”
|
Pedrosa: „Fejl?dés volt ez a mai nap. Egyre jobban érzem magam a motoron, ez pozitív. Én is kipróbáltam a 16-os Michelin-eket, el?ször az els?t, aztán a hátsót, de még korai lenne bármit is mondanom.”
Gresini Racing
Melandri: „A kit?zött célt elértük, jó irányba haladunk a motorral és a Bridgestone gumikkal egyaránt. Jól együtt tudok m?ködni a japán gyártó szakembereivel, a segítségükkel megértettem, hogy mi miért történik. A verseny-szimulációmat nem sikerült befejeznem, mivel a lábam nem bírta a strapát. Valamit csinálnom kell a csizmámmal, hogy ne forduljon ez el? többet. Folyt. Köv Ausztráliában.”
|
Elias: „Ahogy tegnap mondtam, a vázzal és a geometriájával foglalkoztam, a nap végére pár új gumit is kipróbáltam. Sokat számított ez a teszt a motor fejlesztésévét tekintve, a körid?im viszont borzalmasak lettek.”
LCR Honda
Checa: „A mai nap sokkal jobb volt! Meg vagyok elégedve a munkával és a fejlesztésekkel. A legtöbb id?t versenygumikon töltöttem el, a legjobb körid?m az ötödik helyre volt jó. Az utolsó etapomon már a kvalifikációs papucsokkal gurultam ki a pályára, de még nem igazán érzem ?ket, több id?re van szükségem, hogy összeszokjak a motorral.
|
A Hondának sokkal kisebb a teste, ezért a vezetési stílusomat is meg kellett változtatnom, de még a sasszét is rám kell szabni. Az télen sikerült leadnom három kilót, kaptam egy új ülést, így már bizakodóbban várom az ausztráliai teszteket’.
Nemhivatalos körid?k, január 24., szerda
|
|
1. Valentino Rossi ITA Factory Yamaha Team (M) 2’0.936 Sepang kör rekord: Loris Capirossi (Ducati) 2006, 2’02.127 |
Legutóbbi hozzászólások