Míg a Superbike-világbajnokság mez?nye Valenciában élesíti az új Pirelli abroncsokat, addig a MotoGP mez?nye a világ másik szegletébe tette át a székhelyét, egy röpke három napos tesztre. A helyszín a közkedvelt sepangi pálya az egzotikus Malajziában, Rossi, Pedrosa, Melandri és a Ducatik nélkül.
Rossi a hétvégén megrendezésre kerül? Új-Zéland ralira készül, Pedrosát és Melandrit kézsérülése hátráltatja a felkészülésben, a Ducati pedig egyszer?en nem látta értelmét elutazni Malajziába. Viszont tiszteletét tette a Rizla Suzuki teljes legénysége, a Hondától Hayden, Elias és Checa, a hangvillásoktól pedig Edwards.
Az els? napi munkát egy trópusi vihar szakította ketté: a délutáni órákban akkora csapadék hullott a pályára, hogy az alacsonyabban fekv? részeket méteres vízsz?nyeg borította. Szerencsére délel?tt alkalmuk nyílt a csapatoknak egy kis körözgetésre – lássuk milyen eredménnyel zártak a motorosok.
Colin Edwards vitte a prímet az els? napon, legjobbja 1,2 tizeddel lassabb Rossi versenyben felállított körrekordjánál. „Az els? napra tervezett munka nagy részét elvégeztük. Célunk a motor megismerése volt: kellemesen csalódtam a gépben, igaz, hogy gyengébb, mint a 990-es, de már most egy kiforrott konstrukció benyomását keltette.” – kommentálta a 800-as debütálását Edwards.
Meggy?z?en szerepeltek a Rizla Suzuki ifjoncai: Vermeulen a második, Hopkins a harmadik lett a félvér Suzukival (egyel?re az idei vázba szerelték a 800-as blokkot). Noboatsu Aokival kiegészülve a blokk beállításaival töltötte a hamamatsui legénység a napot, nem is eredménytelenül. Jót tenne a MotoGP-nek egy er?s Suzuki gárda.
A Honda egységet Hayden, Tadayuki Okada, Carlos Checa és Toni Elias képviselte, ám ezúttal nem szerepelt az RC212V olyan meggy?z?en, mint a valenciai két napos teszten. Hayden az ötödik leggyorsabb körid?t motorozta, Elias lett a hatodik a Bridgestone papucsos Gresini Hondán, a veterán Tady Okada a nyolcadik, a 800-assal még csak barátkozó Checa sereghajtóként zárta az els? napot.
Makoto Tamada és Olivier Jacque a 990-essel barátkozott, ám a lóer? fölény ellenére is gyengén muzsikáltak a top 800-asokkal szemben.
Sepang, els? nap
|
|
1. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team (800cc) 2min 3.56
2006 Maláj Nagydíj – 10/09/2006: Leggyorsabb 990-es versenykörök (gyártókként):
|
Legutóbbi hozzászólások