Már a nyitónapon borzasztó gyors Casey Stoner, megadva ezzel az el?szezon alaphangját – persze nagy csoda volna, ha az id?eredmények nem javulnának a következ?kben. Keveset láttunk még, ítéletet aligha alkothatunk, de talán mégis látszik valami az els? sepangi munkanap fényében.
A szikár tényekre korlátozódva: Lorenzo átvehette a motorikusan felturbózott Yamaha M1-et, jó köröket ró, és az utolsó napi fordulóban – a negyvennegyedikben – eléri legjobbját, él és virul. Egyedüliként Stoner tud gyorsabb lenni a címvéd? spanyolnál, aki debütál a gyári Hondán, nem is akárhogyan. Vezetett ? már aranyszárnyas logóval ellátott motort, de még az ezres érában, visszatérése pedig bombasztikusra sikerült. 2’01’574 a napi legjobb az eléggé koszos és megviselt állapotú aszfalton.
Az, hogy az RC212V komoly falat lesz a riválisoknak, több dolog is alátámasztja. Egyebek mellett Dani Pedrosa harmadik körideje, no meg Simoncelli negyedikje. Emlékezhetünk, a bongyorfej? taljánnak tavaly borzasztóan kezd?dött a tesztszezon (meg a versenyévad), sokan illették azzal a kritikával, nem elég érett a MotoGP-zéshez. Aztán megmutatta, hogy de. Sic ma már komoly tényez? a kategóriában.
Jól haladtak a munkával, amellett hatékonyan mentek id?eredmények tekintetében Ben Spies és Alvaro Bautista is – el?bbi feladata a Yamahát szokni, utóbbi a mez?ny egyetlen Suzukiját viszi táncba, és a hatodik hely dicséretes a GSV-R-t?l. Hiroshi Aoyama (San Carlo Honda) mögött nyolcadik Andrea Dovizioso majd’ egy másodperces lemaradással – van még hova javulni, de még így is jobb a kezdés Dovitól, mint a Ducati-legénységt?l. A legjobb Desmosedici Randy De Puniet motorja, aki tizedik, másfél szekundumos hátránnyal az exducatis Stonert?l.
Valentino Rossi 12. a tabellán, harminc kört tett meg, kevesebb, mint feleannyit, mint kollégája, Nicky Hayden (aki mellesleg lassabb a Dokinál), 1’7-nyire a Casey sráctól. Ez egyáltalán nem tragikus nyitás ismerve Valentino jelenlegi egészségügyi állapotát és pillanatnyi formáját (hiába próbált, nem tudott többet menni egybefügg?en négy körnél, nyilatkozatában elmondta, egyszer?en elszáll az er? a vállából és képbe lép a fájdalom – mindazonáltal a helyzet sokkal jobb, mint Valenciában és az orvosi stáb sem nyugtalan). Természetes, hogy a Ducati nem hozta nyilvánosságra a napi tesztmunkáját, csak mert gyanúsan sok a Desmo a táblázat hátsó felében.
A nap polémiája is megvan: gumikérdés. Sokan, szinte mindenki panaszkodik arra az eszel?s szabályozásra, ami korlátozza a teszten felhasználható abroncsok számát. Annak, hogy Hayden 65 kört megy egy nap alatt, hírértéke van. Az pedig egészen elképeszt?, hogy az amúgy is sz?kös próbalehet?ségek közepette a komplett mez?ny elrepül Malajiába, és a munkának azért kell megtorpannia, hogy a gumikkal takarékoskodjanak a csapatok.
Folyt. köv.
Legutóbbi hozzászólások