EST. 2002

Sepang, harmadik nap: Lorenzo is kvalifikál

Els? nap

„Kár, hogy nincs itt Stoner…” mondjuk ezt mi, de nyilván Vale is valami ilyesmin morfondírozik a délutáni sziesztán. Reálisabb lenne a kép, ha Ausztrália kölyke is képviselné magát az aszfaltcsíkon, elvégre mostanában ? számít etalonnak. No meg Pedrosa is ismeretlen tényez?, szóval a sok bizonytalanság közepette csak egy biztos: nem volt gordiuszi csomó a japán abroncsokra formálni az M1 tudását.

Elfogytak az adóügyr?l szóló hírmorzsák, nem újság már a gumimárka váltás, lecsengett a borotvált haj visszhangja; ideje volt hát Dottore úrnak villantani valamit, amit?l ismét a médiafelszínre evezhet. Nos, nem volt sikertelen a kísérlet; 62-ik körében 2:00,300-t mutatott a stopper kereken, ami új pályacsúcsnak számít a királykategóriában Sepang-ban, és nem kis összegben fogadok, hogy lesz ez még karcsúbb is a harmadik nap végére. Bár még Rossi is meglep?dött azon, amit tett, óvatosan közli a kiáramoltatható infókat: „Eléggé jó volt a mai nap, a kvalifikációs abroncsok is egyre jobbak, a kezem is javulgat. Szinte körr?l-körre egyre jobban érzem a Bridgestone világát, elégedett vagyok.” A tisztán látás kedvéért versenybeállításokkal 2:01,4-re volt képes Valentino, ami például fél másodperccel jobb Hayden mai legjobbjánál, de ugyanennyivel el is marad Stoner el?z? sepangi tesztjén beállított szimulációs idejét?l.

2006 világbajnoka nincs könny? helyzetben. Nem tetszik neki igazán a HRC 2008-as csomagja, ráadásul egyedül fejleszt. Csak hab a tortán, hogy gipszelt kez? csapattársa egyel?re csak szurkáló megjegyzésekkel próbálta „segíteni” az újra 69-est hordozó Nicky-t. Ennek ellenére Hayden a második a foghíjas csapatban, tetézve a gondokat eldobta az RCV-t valamelyik utolsónak szánt körében, de komolyabb baja nincs.

Kevésbé impresszív Lorenzo, mint az el?z? megmozdulásánál. Ezt talán érezve is stílus fejlesztésr?l és koncentrációról beszél, meg új vázról. A GP világ tetszik neki, a Yamahát szereti. Ergo semmi magyarázat a mai 1,2 szekundumos [versenygumikon] bárdra a hátában, de célja egyértelm?: ugyanezt a fegyvert még véresen visszadobni az élmen?kbe, hogy teljessé tegyük a horrorisztikus él?képet.

Nakano egész szépen teljesít a gresinis Honda nyergében, Angelis felfejl?d?ben, de még távol. Holnap mindenki folytatja a dolgot, hajrá gyerekek!

Sepang, els? nap

1. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.00.300 (64 kör)
2. Hayden (Honda-Repsol) 2.01.949 (80)
3. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.317 (55)
4. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.02.654 (57)
5. De Angelis (Honda-Gresini) 2.03.231 (41)
6. Jacque (Kawasaki) 2.03.655 (55)
7. Yamaha Test Team*T 2.06.356 (66)
8. Serizawa (Kawasaki) 2.06.874 (55)
9. Yamaha Test Team*P 2.07.319 (58)

Második nap

A dolog folyik tovább, amolyan ‘semmi extra’ szinten. Vale hozott egy tizedet versenygumikon, eldobott egyet a puha borításon. Utóbbit fáradtságának tudja be, hiba nélkül tán tegnapi önmagát is elgatyázta volna -no persze ennek jelent?sége zéró. A bogár még mindig zümmög a hétszeres vébégy?ztes fülében: hogyan lehetne a 2:01,3-ból 2:00,9-et csinálni. Ennyi kéne minimálisan, hogy legalább lépést tudjon tartani az auszi Motoros Szenszejjel, teoretikusan állítva, hogy Casey nem gyorsult Philipp Islanden – aminek valószín?sége szintén zéró. Magyarán fel van adva a lecke Rossifuminak, feltéve, hogy mindent kimotorozott magából és nem csak hecceli az érdekl?d?ket. Igen, igen, minden a katari éjszakán fog kiderülni, ez nyilvánvaló…

Hayden szintén felpattintotta az edzésgumikat, ? persze a francia munícióból. Fél szekundumos hátránya olyan szempontból nem bíztató, hogy eddig a Michelin szuperszoftjai messze jobbnak bizonyultak a japán riválisoknál. Akkor most hány éves a kapitány? 2:02,3-as idejét könnyebb analizálni: négy ilyen kör, és a többiek l?távolon kívül érnek; bízzunk benne, hogy hamarosan összeáll az a világver? RC212V, amir?l megy a „suskus” a paddockban. Nicky egyébként nem tett magával maradandót a tegnap délutáni firkázással, a mai 90 kör után is köszöni szépen teljesen fitt és fájdalommentes.

Lorenzo nem viccel, fogcsikorgatva dolgozik a jobb id?kért. Fantasztikus a srác hozzáállása, annyi szent. Edzés abronccsal még nem foglalkozik, ehelyett Haydennel azonos id?vel fordítja körbe a Yamahát a maláj ringen. Ha ez a gyerek idén futamot nyer, t?zijáték és puskaropogás lesz Spanyolhonban, na meg utcabál és hisztéria. Valami hasonló, mint Pedrosa esetében két évvel ezel?tt.

Nakano 2 tizeddel marad el versenygumikon a spanyoltól, ami nem olyan sok… Bár mióta a Kawasakival kenyértörésre vitték a dolgot, nem jönnek össze a dolgok a japánnak. Hátha ez is változhat. Angelis 2:03 elejét diktálja, kissé messze még a cél és vészesen fogy az id?. Holnap utoljára Sepangban, Repsol nélkül. ?k ma csomagolnak, ahogy azt eltervezték.

Sepang, második nap

1. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.00.472 (70 kör)
2. Hayden (Honda-Repsol) 2.00.900 (90)
3. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.049 (59)
4. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.02.396 (55)
5. De Angelis (Honda-Gresini) 2.02.646 (57)
6. Jacque (Kawasaki) 2.03.513 (50)
7. Yamaha Test Team T 2.05.647 (65)
8. Serizawa (Kawasaki) 2.06.027 (69)
9. Yamaha Test Team P 2.06.244 (53)

Harmadik nap

Eltelt az utolsó nap is, jelentjük, világmegváltás nincs. Dolgozott mindenki tisztességesen, a fiatosok többet, a san carlósok kevesebbet. Furcsamód nincs szoros, pengeélre men? küzdelem az id?k tekintetében. Mintha az ausztrál teszt menne újra, csak olcsóbb kivitelben, kevesebb szerepl?vel. Ott Stoner volt foghatatlan a hosszútávra készített Bridgekkel, Rossi alakított hasonlót a maláj pályán. Mögötte sokkal-sokkal lemaradva a többiek. Casey-Dani-Vale csaták lesznek idén? Könnyen meglehet, a tesztek alapján legalábbis; bár láttunk már ezt-azt ebben a sportban, amin csodálkoztunk. Elviekben még Robertsék is lehetnek VB-k idén, bár ezen az inputon még a klaviatúra is kuncog.

Mi lesz idén a Honda-istállókban? A szatellit csapatok még a tavaly évközepi rugós-szelepekkel mennek, újabbat illetve jobbat a jerezi teszten láthatnak el?ször. Pont azt a specifikációt, melyet Hayden nyúzott kedden és szerdán. A pneumatikus blokkal még nem verg?dtek zöld ágra, arról még csak találgatni sem mer a gyári gárda, hogy Qatarban melyiket csavarozzák az idei vázba. A döntés nehéz, mivel a 2008-as RC212V-t a pneumatikus szelepvezérlés? er?forráshoz tervezték, a fél megoldásokat pedig nem szeretik a Hondanál. Súlyos ez így, mindkét részr?l. Angelis 2:03 közepi-végi idejeivel fél kört fog kapni a végére a gy?ztest?l, Nakano 2:02,3-ja már biztatóbb.

Lorenzo kipróbálta a Michelin edzés-papucsait, 4 kör után sikerült felmérni a gumi határait: 2:00,7. Szép ez, de a versenyszimuláción lenne még mit faragni. 2:02,1-es legjobbjával 7 tizedet kap csapattársától rundonként. Persze így is ? a legjobb az újoncok közül, egy süvegelést biztos megérdemel. A 46-os Yamahanak nem sikerült tovább gyorsulnia tegnapról. Leggyorsabbját ? is kvali borításon jegyzi, 22 körös longrun-ja igen impozáns, hogy aranyat érne-e élesben, rejtély, mint mindig. 2:01,4 volt a legkarcsúbb, amire a Doktor képes volt csütörtökön, köridejei konzisztensek, ahogy illik. A fiúkat Jerezben láthatjuk viszont legközelebb, már a sérültekkel kiegészülve.

Sepang, harmadik nap

1. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.00.705 (73 kör)
2. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.01.190 (48)
3. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.135 (23)
4. De Angelis (Honda-Gresini) 2.02.193 (20)
5. Jacque (Kawasaki) 2.03.021 (50)
6. Serizawa (Kawasaki) 2.03.623 (31)
7. Yamaha Test Team P 2.06.000 (27)
8. Yamaha Test Team T 2.06.040 (44)

ugrás fel