Ehhez nem kellett különösebb jóstehetség. Casey Stoner tizedik futamgy?zelmét aratta idén úgy, hogy
az elején elmegy, szert tesz egy biztonságos el?nyre Pedrosával szemben, aztán meg csak motorozza
a maga ritmusát. Ugye, milyen egyszer?? Akkor vajon miért csak a 22 éves ausztrál képes rá idén?
A futam azonban – legalább ennyit elmondhatunk – nem csak róla szól. Merco Melandri a h?siesség él?
szobra, óriási eredményt ér el – kár, hogy csak a szezon alkonyán. Minden körben, minden kanyarban
keményen odateszi magát az olasz, aki meg is veri a pole-ból indult Dani Pedrosát a második helyért. A
hondás szakvezetés talán most megérti, hogy megérdemelt volna egy ‘enbéegyes’ motort Macio, de hát kés?
már most mindent újraértelmezni.
A HRC egyébként korábban 100%-osan kizárta, hogy esélye lenne a
superbike-os Suzuki Alstare csapattól bizton távozó Max Biagginak Hondára ülnie… aztán kiderült mégiscsak,
hogy az a 100% legfeljebb 99. Ügyes azért Pedrosa is, elmondhatja magáról, hogy ma csak egy ember el?zte meg –
vegyük úgy, hogy Stoner lerajtolta.
Rossi ötödik egy remek De Puniet mögött. A kawasakis és a yamahás pilóta között párhuzam, hogy mindketten
magányos versenyt futottak, néhány momentumtól eltekintve. A francia az elején még tartotta magát a vezet?
négyes boly tagjaként, aztán leszakadt, a Doki meg a szokásához híven elrontott rajt után – rég nem látott
mélységb?l kezdte meg a felzárkózást – jött föl egy olyan M1-gyel, ami végsebességben alaposan kikapott
a riválisoktól. Az olasz lemaradása ennek ellenére öt másodperc alatti. Elias, és az ?utána következ?k már
sokat kaptak: plusz húsz mp körül zárnak a Suzukik, Vermeulen és Hopkins leginkább egymással lehettek
elfoglalva, ám itt kell megemlíteni a veterán Aoki jó produkcióját, aki a 2008-as prototípust vitte táncba.
Hayden pályaelhagyása miatt is végez oly’ hátul, miközben épp Eliasszal csatázott, mutatta be ezt. Mindent
egybevetve azonban a Honda emelt f?vel hagyhatja el a maláj helyszínt, hiszen ugyan sokadszor is kikaptak a
Ducatitól, azért csak kiderült, hogy képes dobogóra állni egy privát gép is, s a Michelin-gumis úgyszintén.
A másik summa: Rossinak nemcsak Bridgestone-okra, hanem plusz lóer?kre is szüksége lenne. Az egyenesben vagy
hét km/órát kap a Desmótól, ami végzetes.
Sepang, MotoGP: végeredmény
|
|
1. Casey STONER AUS DUCATI 43’04.405 |
Legutóbbi hozzászólások