EST. 2002

Sepang: nincs új a nap alatt

A tavalyi kvartett uralta a tesztet, és bár az els? id?eredményekb?l messzemen? következtetéseket korai lenne levonni, úgy t?nik, némi változás mutatkozik Rossi számaiban.

Sepang Day 1 2014 

A Marquez – Honda duó abszolút uralja a tesztet. A 20 éves spanyol versenyz? meg?rizte tavalyi csúcsformáját, és 2:00.286-os legjobb körid?vel zárta az els? etapot. Rossinak sikerült beékelnie magát a két Honda közé, és felérnie a virtuális dobogó második fokára. Az olasz rendkívül elégedett, úgy látja, még messze a cél, de jó uton haladnak. Ezt látszik igazolni az a tény is, hogy nem csak egy-egy kör erejéig volt gyors a csapat, hanem hosszútávon is képesek voltak jó tempót diktálni.

Pedrosa a t?le megszokott precizitással hajtotta végre a 75 kört. A spanyolnak fejl?dnie kell az idei évben, különben könnyen veszélybe kerülhet a helye a csapatnál. Legjobb ideje 2:00.906. Lorenzo és az M1 a negyedik helyre ért oda az els? napon, ami szinte biztosan lesz még jobb.

Nagy csodák tehát nincsenek, az els? négy továbbra is hozza a t?le megszokott és elvárt színvonalat, a technikai csomagok is a tavalyi szinteket és különbségeket, legalábbis az els? tesztnap eredménye ezt mutatja. Talán Rossinak sikerült a télen kicsit változtatni a setupon, és ez most kis fényként csillog az olasz mosolyán.

A Ducati továbbra sem találja a megfelel? koncepciót, a nyolcadik helyen köröznek. Reméljük, megtalálják a jó irányt, és velük együtt még egy üt?képes csapatot láthatunk idén a vb élmez?nyében. Csapatokat érint? pletyka még, hogy a Suzuki wild carddal elindul néhány versenyen az idei sorozatban. 

Tehát a cirkusz lassan elkezd?dik, és most lássuk, hogyan látták a f?szerepl?k a tesztet belülr?l.

Marquez: 

‘Boldog vagyok, hogy már az els? napon elértem a célomat és újra összhangba kerültem a motorral. Az els? köröknél még nem éreztem tökéletesen a motort, de körröl körre, apránként minden a helyére került. Ma egy új Bridgestone gumit teszteltünk, ami úgy néz ki, nagyon hasonló lesz a tavalyi évben használthoz. Holnap folytatjuk a megkezdett munkát.’ A spanyol hozzátette, hogy bár egész télen folyamatosan edz?teremben készült a szezonra, mégis komoly fizikális megterhelést jelentett számára az els? nap. 

Pedrosa: 

‘Nehéz nap volt, sikerült sok kört tennem a pályán, és biztos vagyok benne, hogy holnap érezni fogom a következményeit a mai munkának. (izomláz) Jó móka volt, már régen ültem motoron, és kíváncsi voltam, hogy érzem majd magam a m?tét után. Ma a hátsó fékre és a ‘motortérképre’ koncentráltunk, holnap gumit tesztelünk. Egyenl?re úgy t?nik, hogy a motor nagyon hasonlít a tavalyihoz, így nem igényel különösebb változtatásokat a vezetési stílusomban.’

Sepang Day 1 2014 

Lorenzo:

‘Ez fizikailag egy különösen nehéz nap, mert négy hónap után a téli szünet motorozás nélküli id?szakán vagyunk túl. Három-négy kört mentem egy-egy alkalommal, mert fizikálisan nagy volt az igénybevétel, ráadásul az új szabályok miatt rengeteg dolgot kellett változtatnunk az elektronikában. Most egy kicsit ideges a motor kanyarban, és amikor kigyorsítok, jelenleg nem úgy reagál, ahogy szeretném, de még van két értékes napunk. Megtaláljuk a megoldást a problémára, ebben biztos vagyok. Ma a lehet? legtöbb kör megtételére törekszünk, és arra, hogy minél több értékes adatot gy?jtsünk.’

Sepang Day 1 2014 

Sepang, második tesztnap, id?eredmények

1 MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:59.926
2 PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 2:00.336 +0.410
3 BRADL, Stefan | LCR Honda MotoGP | 2:00.339 +0.413
4 ROSSI, Valentino | Yamaha Factory Racing | 2:00.464 +0.538
5 ESPARGARO, Aleix | NGM Mobile Forward Racing | 2:00.547 +0.621
6 LORENZO, Jorge | Yamaha Factory Racing | 2:00.573 +0.647
7 SMITH, Bradley | Monster Yamaha Tech 3 | 2:00.603 +0.677
8 IANNONE, Andrea | Pramac Racing | 2:00.855 +0.929
9 BAUTISTA, Alvaro | GO&FUN Honda Gresini | 2:00.897 +0.971
10 ESPARGARO, Pol | Monster Yamaha Tech 3 | 2:01.061 +1.135
11 DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 2:01.146 +1.220
12 CRUTCHLOW, Cal | Ducati Team | 2:01.396 +1.470
13 PIRRO, Michele | Ducati Test Team | 2:02.177 +2.251
14 HAYDEN, Nicky | Drive M7 Aspar | 2:02.287 +2.361
15 EDWARDS, Colin | NGM Mobile Forward Racing | 2:02.545 +2.619
16 HERNANDEZ, Yonny | Energy T.I. Pramac Racing | 2:02.675 +2.749
17 AKIYOSHI, Kosuke | HRC Test Team | 2:02.692 +2.766
18 AOYAMA, Hiroshi | Drive M7 Aspar | 2:02.825 +2.899
19 NAKASUGA, Katsuyuki | Yamaha Factory Test Team | 2:02.970 +3.044
20 DE PUNIET, Randy | Suzuki Test Team | 2:03.064 +3.138
21 REDDING, Scott | GO&FUN Honda Gresini | 2:03.117 +3.191
22 LAVERTY, Michael | Paul Bird Motorsport | 2:03.528 +3.602
23 BARBERA, Hector | Avintia Racing | 2:04.551 +4.625
24 PARKES, Broc | Paul Bird Motorport | 2:04.619 +4.693
25 ABRAHAM, Karel | Cardion AB Motoracing | 2:05.261 +5.335
26 DI MEGLIO, Mike | Avintia Racing | 2:05.355 +5.429

ugrás fel