EST. 2002

Sepang: Q1

Könnyen újra f?szerephez juthatnak a gumik: a sepangi víkend els? hivatalos
id?mér?jét a Bridgestone-talpas Makoto Tamada nyerte
Sete Gibernau és Valentino
Rossi el?tt. A japán, bár jöv?je ködbe burkolózik (Yoda mester szavaival élve),
ismételten bizonyította, hogy igen gyors. A jó szerepléssel egyúttal sikerült
azokat a hangokat is lecsitítani, amelyek a tavalyi, téli sepangi teszten a
célegyenesben felrobbant Bridgestone-abroncs emlékét idézték vissza.

A reggeli szabadedzést egyébként Barros nyerte, de aztán esett egy kevés
es?, furcsa módon csak a pálya egyetlen kanyarjára
. Ez pont elég volt ahhoz,
hogy Hodgson és Checa is elvágódjanak a vizes részen. A klíma meglehet?sen bizonytalan
Malajziában. Nem spórolt a két nagy rivális, Gibernau és Rossi, akik a versenyhétvégét
bevezet? sajtótájékozatón kifejtették álláspontjukat a Katarban történtekr?l,
a közönség pedig csak azt konstatálhatta, hogy elég fagyos a viszony kettejük
között
(hogy csak egy kiragadott momentumot említsünk, egyöntet?en visszautasították,
hogy olyan fotó készüljön, amelyen kezet fognak egymással – no comment).

A provizor második sort Hopkins nyitja meg, de szorosan ott vannak Hofmann
és Nakano is. A Bridgestone haloványan kezdte az évet, majd borzasztóan folytatta
(vö. Olasz nagydíj, Mugello). Amit viszont a Brazil GP óta m?velnek, az maga
a csoda: komoly ellenfeleivé váltak a Michelinnek, és ha így folytatják, akár
be is érhetik eredményesség szempontjából a franciákat. A japán gyár célja
Rio óta deklaráltan a gumi-világbajnoki cím.
Ami még hír ezzel kapcsolatban,
az az, hogy többen (Luis D’Antinnal az élen) azon gondolkodnak, hogy beszállítót
váltanak. A gyári Ducati csapat részér?l Livio Suppo meger?sítette, hogy ?k
mindenképpen maradnak a Michelinnél.

MotoGP, az eredmények

Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
1. Makoto TAMADA HONDA JPN 2’02.394
2. Sete GIBERNAU HONDA SPA 2’02.629
3. Valentino ROSSI YAMAHA ITA 2’02.700
4. John HOPKINS SUZUKI USA 2’03.110
5. Alex HOFMANN KAWASAKI GER 2’03.321
6. Shinya NAKANO KAWASAKI JPN 2’03.582
7. Loris CAPIROSSI DUCATI ITA 2’03.816
8. Max BIAGGI HONDA ITA 2’04.012
9. Troy BAYLISS DUCATI AUS 2’04.079
10. Carlos CHECA YAMAHA SPA 2’04.245
11. Nicky HAYDEN HONDA USA 2’04.538
12. Neil HODGSON DUCATI GBR 2’04.738
13. Colin EDWARDS HONDA USA 2’05.060
14. Alex BARROS HONDA BRA 2’05.078
15. Jeremy McWILLIAMS APRILIA GBR 2’05.127
16. Norick ABE YAMAHA JPN 2’05.342
17. Yukio KAGAYAMA SUZUKI JPN 2’05.521
18. Ruben XAUS DUCATI SPA 2’05.773
19. Marco MELANDRI YAMAHA ITA 2’07.377
20. Garry McCOY APRILIA AUS 2’08.251
21. Nobuatsu AOKI PROTON KR JPN 2’08.553
22. James HAYDON PROTON KR GBR 2’09.494
23. HARRIS WCM Youichi UI JPN 2’10.458

Id?n túl

# Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
77 James ELLISON HARRIS WCM GBR 2’12.791

250cc

A 250 els? id?mér?jének gy?ztese Sebastian Porto, de egy mp-n belül
végeztek az ideiglenes els? sort megtölt? Pedrosa, De Angelis és Elias is. A
sorrend tehát úgymond a szokásos, de valami mégis más, mint eddig bármikor az
évad során. Ha ugyanis valami hasonló papírformaszer? eredmény születik Sepangban,
az egyet jelenthet Daniel Pedrosa világbajnoki címével. Dani 19 éves, ha
sikerülne neki, azzal megdöntené a kategóriát megnyer?k közti összetett fiatalsági
versenyt
: ma még Marco Melandri vezet, ? 20 évesen lett végs? gy?ztes a
negyed literesek közt.

Talmácsi Gerg? +9 mp fölött jár, pénteken nem szerzett kvalifikációt,
ami nem csoda ezzel a motorral.

250cc, az eredmények

Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
1. Sebastian PORTO APRILIA ARG 2’09.402
2. Daniel PEDROSA HONDA SPA 2’09.420
3. Alex DE ANGELIS APRILIA RSM 2’09.827
4. Toni ELIAS HONDA SPA 2’10.095
5. Hiroshi AOYAMA HONDA JPN 2’10.622
6. Roberto ROLFO HONDA ITA 2’10.703
7. Randy DE PUNIET APRILIA FRA 2’10.778
8. Franco BATTAINI APRILIA ITA 2’11.152

125cc

Dovizioso, az összetett éllovasa áll az ideiglenes pole pozícióban Barbera,
Kallio és Nieto el?tt. Az olasz szándéka az, hogy világbajnokként hagyja el
a Távol-Keletet. A sepangi pálya továbbra is XXL-es méret? a 125-ösöknek, szinte
alig látni két egyforma íven vett kanyart. A leggyorsabb motor a nyolcad literesek
számára szinte végeláthatatlan egyenesben Hector Barberáé, 222 km/ó (Dovizioso
végsebessége 219,8 km/ó, úgyhogy nincs akkora különbség Aprilia és Honda
között, mint arra számítani lehetett
.

Talmácsi Gábor a 11. helyen zárta a Q1-et az új idomzattal szerelt Malaguti
nyergében. Tóth Imre a 31. legjobb id?t motorozta pénteken.

125cc, az eredmények

Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
1. Andrea DOVIZIOSO HONDA ITA 2’13.685
2. Hector BARBERA APRILIA SPA 2’13.903
3. Mika KALLIO KTM FIN 2’14.458
4. Pablo NIETO APRILIA SPA 2’14.487
5. Jorge LORENZO DERBI SPA 2’14.765
6. Roberto LOCATELLI APRILIA ITA 2’14.898
7. Casey STONER KTM AUS 2’15.197
8. Marco SIMONCELLI APRILIA ITA 2’15.290
9. Mirko GIANSANTI APRILIA ITA 2’15.309
10. Fabrizio LAI GILERA ITA 2’15.345
11. Gabor TALMACSI MALAGUTI HUN 2’15.432
         
31. Imre TOTH APRILIA HUN 2’19.449
ugrás fel