Könnyen újra f?szerephez juthatnak a gumik: a sepangi víkend els? hivatalos
id?mér?jét a Bridgestone-talpas Makoto Tamada nyerte Sete Gibernau és Valentino
Rossi el?tt. A japán, bár jöv?je ködbe burkolózik (Yoda mester szavaival élve),
ismételten bizonyította, hogy igen gyors. A jó szerepléssel egyúttal sikerült
azokat a hangokat is lecsitítani, amelyek a tavalyi, téli sepangi teszten a
célegyenesben felrobbant Bridgestone-abroncs emlékét idézték vissza.
A reggeli szabadedzést egyébként Barros nyerte, de aztán esett egy kevés
es?, furcsa módon csak a pálya egyetlen kanyarjára. Ez pont elég volt ahhoz,
hogy Hodgson és Checa is elvágódjanak a vizes részen. A klíma meglehet?sen bizonytalan
Malajziában. Nem spórolt a két nagy rivális, Gibernau és Rossi, akik a versenyhétvégét
bevezet? sajtótájékozatón kifejtették álláspontjukat a Katarban történtekr?l,
a közönség pedig csak azt konstatálhatta, hogy elég fagyos a viszony kettejük
között (hogy csak egy kiragadott momentumot említsünk, egyöntet?en visszautasították,
hogy olyan fotó készüljön, amelyen kezet fognak egymással – no comment).
A provizor második sort Hopkins nyitja meg, de szorosan ott vannak Hofmann
és Nakano is. A Bridgestone haloványan kezdte az évet, majd borzasztóan folytatta
(vö. Olasz nagydíj, Mugello). Amit viszont a Brazil GP óta m?velnek, az maga
a csoda: komoly ellenfeleivé váltak a Michelinnek, és ha így folytatják, akár
be is érhetik eredményesség szempontjából a franciákat. A japán gyár célja
Rio óta deklaráltan a gumi-világbajnoki cím. Ami még hír ezzel kapcsolatban,
az az, hogy többen (Luis D’Antinnal az élen) azon gondolkodnak, hogy beszállítót
váltanak. A gyári Ducati csapat részér?l Livio Suppo meger?sítette, hogy ?k
mindenképpen maradnak a Michelinnél.
MotoGP, az eredmények
Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
1. | Makoto TAMADA | HONDA | JPN | 2’02.394 |
2. | Sete GIBERNAU | HONDA | SPA | 2’02.629 |
3. | Valentino ROSSI | YAMAHA | ITA | 2’02.700 |
4. | John HOPKINS | SUZUKI | USA | 2’03.110 |
5. | Alex HOFMANN | KAWASAKI | GER | 2’03.321 |
6. | Shinya NAKANO | KAWASAKI | JPN | 2’03.582 |
7. | Loris CAPIROSSI | DUCATI | ITA | 2’03.816 |
8. | Max BIAGGI | HONDA | ITA | 2’04.012 |
9. | Troy BAYLISS | DUCATI | AUS | 2’04.079 |
10. | Carlos CHECA | YAMAHA | SPA | 2’04.245 |
11. | Nicky HAYDEN | HONDA | USA | 2’04.538 |
12. | Neil HODGSON | DUCATI | GBR | 2’04.738 |
13. | Colin EDWARDS | HONDA | USA | 2’05.060 |
14. | Alex BARROS | HONDA | BRA | 2’05.078 |
15. | Jeremy McWILLIAMS | APRILIA | GBR | 2’05.127 |
16. | Norick ABE | YAMAHA | JPN | 2’05.342 |
17. | Yukio KAGAYAMA | SUZUKI | JPN | 2’05.521 |
18. | Ruben XAUS | DUCATI | SPA | 2’05.773 |
19. | Marco MELANDRI | YAMAHA | ITA | 2’07.377 |
20. | Garry McCOY | APRILIA | AUS | 2’08.251 |
21. | Nobuatsu AOKI | PROTON KR | JPN | 2’08.553 |
22. | James HAYDON | PROTON KR | GBR | 2’09.494 |
23. | HARRIS WCM | Youichi UI | JPN | 2’10.458 |
Id?n túl
# | Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? |
77 | James ELLISON | HARRIS WCM | GBR | 2’12.791 |
250cc
A 250 els? id?mér?jének gy?ztese Sebastian Porto, de egy mp-n belül
végeztek az ideiglenes els? sort megtölt? Pedrosa, De Angelis és Elias is. A
sorrend tehát úgymond a szokásos, de valami mégis más, mint eddig bármikor az
évad során. Ha ugyanis valami hasonló papírformaszer? eredmény születik Sepangban,
az egyet jelenthet Daniel Pedrosa világbajnoki címével. Dani 19 éves, ha
sikerülne neki, azzal megdöntené a kategóriát megnyer?k közti összetett fiatalsági
versenyt: ma még Marco Melandri vezet, ? 20 évesen lett végs? gy?ztes a
negyed literesek közt.
Talmácsi Gerg? +9 mp fölött jár, pénteken nem szerzett kvalifikációt,
ami nem csoda ezzel a motorral.
250cc, az eredmények
Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
1. | Sebastian PORTO | APRILIA | ARG | 2’09.402 |
2. | Daniel PEDROSA | HONDA | SPA | 2’09.420 |
3. | Alex DE ANGELIS | APRILIA | RSM | 2’09.827 |
4. | Toni ELIAS | HONDA | SPA | 2’10.095 |
5. | Hiroshi AOYAMA | HONDA | JPN | 2’10.622 |
6. | Roberto ROLFO | HONDA | ITA | 2’10.703 |
7. | Randy DE PUNIET | APRILIA | FRA | 2’10.778 |
8. | Franco BATTAINI | APRILIA | ITA | 2’11.152 |
125cc
Dovizioso, az összetett éllovasa áll az ideiglenes pole pozícióban Barbera,
Kallio és Nieto el?tt. Az olasz szándéka az, hogy világbajnokként hagyja el
a Távol-Keletet. A sepangi pálya továbbra is XXL-es méret? a 125-ösöknek, szinte
alig látni két egyforma íven vett kanyart. A leggyorsabb motor a nyolcad literesek
számára szinte végeláthatatlan egyenesben Hector Barberáé, 222 km/ó (Dovizioso
végsebessége 219,8 km/ó, úgyhogy nincs akkora különbség Aprilia és Honda
között, mint arra számítani lehetett.
Talmácsi Gábor a 11. helyen zárta a Q1-et az új idomzattal szerelt Malaguti
nyergében. Tóth Imre a 31. legjobb id?t motorozta pénteken.
125cc, az eredmények
Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
1. | Andrea DOVIZIOSO | HONDA | ITA | 2’13.685 |
2. | Hector BARBERA | APRILIA | SPA | 2’13.903 |
3. | Mika KALLIO | KTM | FIN | 2’14.458 |
4. | Pablo NIETO | APRILIA | SPA | 2’14.487 |
5. | Jorge LORENZO | DERBI | SPA | 2’14.765 |
6. | Roberto LOCATELLI | APRILIA | ITA | 2’14.898 |
7. | Casey STONER | KTM | AUS | 2’15.197 |
8. | Marco SIMONCELLI | APRILIA | ITA | 2’15.290 |
9. | Mirko GIANSANTI | APRILIA | ITA | 2’15.309 |
10. | Fabrizio LAI | GILERA | ITA | 2’15.345 |
11. | Gabor TALMACSI | MALAGUTI | HUN | 2’15.432 |
31. | Imre TOTH | APRILIA | HUN | 2’19.449 |
Legutóbbi hozzászólások