A Ducatiról ezt mondta: ‘Túl hangos… viccelek. Ha valóban ezeket a körid?ket
futja, az azt jelenti, hogy a motor van, és gyors. Loris nagyon ügyesen használja
a puha abroncsokat, és egy visszafogottabb év után megint van kedve versenyezni.
A világbajnokságon olyan ellenfél lesz, akit mindenképpen tisztelnem kell majd,
talán néhány versenyt meg is nyer majd.’
Ami a többi ellenfelet illeti, itt van Kato, aki az új vázzal többé-kevésbé
ugyanúgy futott, mint a régivel. A japánnak még a gumival akad dolga, de mindenképpen
jó úton halad. Csapattársa, Gibernau vezetése is progresszívnek bizonyult, kezdi
megszokni a Hondát a Suzukis esztend? után.
[Capirossi: ‘Ez a motor egy jó nagy bestia.’]
De térjünk vissza Capirossihoz: id?eredménye (2’04”4) sokatmondó, ennek ellenére
Lorisszal nem szalad el a ló: ‘Folytatjuk a fejlesztési fázist. Tetszik
nekem ez a munkaszisztéma, amit választottunk. Akár a teszt kell?s közepén is
megáll az egész csapat, és nekiállunk gondolkodni, mit hogyan kéne. Talán helyenként
extrém megoldásokat választunk, mindenesetre nagy az összhang.’
Kissé rosszmájú kérdésünkre, hogy mik a jó és mik a rossz tulajdonságai a motornak,
Loris diplomatikusan válaszol: ‘Tudom, mire gondolsz: a motorral minden
a legnagyobb rendben. A legfontosabb, hogy egyensúlyban van és kiválóan vezethet?.
Persze, szeretnék minél nagyobb teljesítményt, de azt is el lehet érni különböz?
módszerekkel. Jelenleg általános munkaszakaszban vagyunk.’
Ne feledjük, hogy mindössze három hónap ‘igazi’ fejleszt?- és tesztmunka
van a motorban. ‘Azon vagyok, hogy minél jobban fussunk. Tetszik a motor.’
Mindent összevéve, a Ducati háza táján nagy a munka és az eredmény számokban
is megmutatkozik. A sepangi teszt során egyedül Bayliss maradt az árnyékban,
?t Livio Suppo csapatmenedzser így védte: ‘Troy a Superbike-ból érkezett,
és teljesen más vezetési stílushoz van szokva. Ráadásul még sosem ült ilyen
teljesítmény? gépen. Adjunk id?t neki, és kivágja a rezet.’ Maga az ausztrál
cseppet sem aggódik: ‘Minden rendben, szokom a járgányt, a legminimálisabb
baj nélkül.’
Biaggi, ahogy már írtuk, visszafogott maradt. ‘Igyekszem, hogy mindent
megértsek, illetve hogy rájöjjek a legmegfelel?bb vezetési pozícióra. Nemcsak
gyors, de kényelmes motort is szeretnék.’ A következ?kben Max új fejlesztés?
Michelin-abroncsokkal vág neki a pályának… el?legezzünk meg neki egy jó id?eredményt.
Apropó abroncsok: nem panaszkodhat a Bridgestone, tesztpilótájuk, Itoh kiváló
id?t – és hetven kört – futott a pokoli h?ségben. A Honda jó adag tesztelnivaló
gumit hozott magával; ezeket az abroncsokat már a Forma-1-es tapasztalatokat
latba vetve fejlesztette a Bridgestone. A teszt végeztével a mérnökök jegyzetfüzeteikkel
visszatérnek Japánba, hogy kidolgozzák a végs? borítást a MotoGP-re.
Az id?k:
Rossi 2’03”5
Kato 2’04”3
Capirossi 2’04”4
Biaggi 2’04”5
Gibernau 2’04”9
Ukawa 2’04”9
Itoh 2’05”6
Bayliss 2’06”0
Hayden 2’06”7
Tamada 2’07”1
Legutóbbi hozzászólások