Kezdjük a 250-es és 125-ös futam beharangozójával, és egyb?l egy paffal: a KTM bejelentette, hogy nem kíván résztvenni a jöv? évi kiírásban, ami a negyedliteres osztályt illeti. Ezzel a lélekállapottal megy neki az a mez?ny az idei év utolsó el?tti versenyének – maradnak páston a 125-ben a kölyök Marquezzel és az amerikai Cameron Beaubierrel, aki szintén a tizenötödiket tapossa. Azért ez kemény, rányomja a bélyegét a légkörre, még akkor is, ha a szcéna most Simoncelli és Bautista harcára fókuszál.
‘Nincs semm garanciánk semmire, sokkal jobban hiszünk egyébként is a 125-ben’ – mondja a narancsos oldal, és hát meg lehet érteni ?ket. A 250, jelenleg olyan, mint egy csatatér: a 2011-ben esedékes négy ütemre és 600 kcm-re váltás egyel?re mindenkit bizonytalanságban tart, pláne úgy, hogy rendes szabályozás sincs még. Megérhetjük jöv?re vagy két év múlva, hogy úgy kell majd összetrombitálni a motorosokat a rajtrácsra, vagy hogy ismétlésben ‘izgulhatjuk végig’ a futamokat a tévében vasárnaponként?
|
|
Marco Simoncelli bajnok például akkor, ha… – Ha Bautista nyer, ? pedig másodiknak vagy harmadiknak ér be. – Ha Bautista második, ? pedig legalább nyolcadik. – Ha Bautista harmadik, ? pedig 12. vagy annál jobb helyen végez. – Ha Bautista negyedik, ? pedig pontot szerez. – Ha Simoncelli pontot szerez, Kallio már nem lehet világbajnok. |
De maradjunk egyel?re a jelennél: remek verseny várható a ‘gyilkos’ maláj pályán. A negyedliterben Marco Simoncelli 240-203 arányban vezet a spanyol Alvaro Bautistával szemben. Utóbbi gyors és nincs igazán vesztenivalója: a különbség pontban kifejezve oly’ jelent?s, hogy ilyenkor már valóban lehet a jelszó desperados, a felkiáltás pedig hasta la victoria! Simoncellit eddig nem a taktikus oldaláról ismertük meg, bizonyosan tudatában van el?nyének, kérdéses, hogy mennyire megy bele a csatába. Szerintünk nagyon bele fog… reméljük legalábbis. Ki-ki számolgathat kedvére, hogy mi kell Sicnek, hogy matematikailag is bajnok legyen a Távol-Keleten, tét nélkülivé változtatva a valenciai szezonzárót (ami viszont Bautista terepe…) – mi ezt nem tesszük, megteszi majd az élet. Félelmetesek ?k ketten, borzasztó gyorsak, Ausztráliában úgy mentek, mint a gyengébb MotoGP-sek, mintegy százharminc lóer? mínusszal! Magyar oldalról Tóth Imre második futamára készül a gyári Apriliával, meglátjuk, ezúttal meddig jut vele.
A 125-ben a bajnok megvan, Di Meglio mögött a helyezések viszont kiadóak. A mi célunk az ezüst immár, amiért Bradl és Corsi az ellenfelek. Sepangban elvileg számít a motorer?, de sok lehet a váratlan faktor: az els? edzések után már okosabbak leszünk. A tavalyi teljesítmény megismétlése alighanem mindenkinek tetszene, de Talma így is, úgy is emelt f?vel hagyhatja ott a legkisebb kategóriát.
Hajrá korán kelés, hajrá magyarok!!!
Update: 2’15’206-os idejével Talmácsi Gábor második a Q1-en, miután a szabadedzéseken leggyorsabbnak bizonyult. Injekciók nélkül, ami külön öröm. A provizor pole pozíció Andrea Iannone nevéhez f?z?dik (2’14’676), az els? sorban Webb és Espargaro. Corsi, Di Meglio és Bradl a 8-9-10. pozícióban a péntek után. „Ahhoz, hogy megszerezzem az év végi ezüstöt, gy?znöm kell! Stefan Bradlt és Simone Corsit is meg kell el?znöm. Talán utóbbit lesz könnyebb, mert Bradl motorja eszeveszetten gyors az utóbbi id?ben. Persze ?t is megpróbálom legy?zni. Tavaly fölényesen nyertem Sepangban, jó lenne, ha megint sikerülne” – mondta Talma.
Legutóbbi hozzászólások