125
Ha ez volt az el?étel, milyen lesz a f?fogás? Vasárnap kora reggel parádés versenyre számíthatunk. A világbajnoki címre esélyes két pilóta, akik közt a különbség egyetlen pont az utolsó el?tti nagydíj el?estéjén, az els? és a második rajthelyen osztoznak. Faubel feltámadt az els? nap botladozása és 31. összetett pozíciója után, amire, magunk közt szólva, er?sen számítani lehetett. Talmácsi második, ami sokat elárul az RS versenyképességér?l. Ez az id?mér? kettejükr?l szólt, ahogy az idei bajnokság is. Száraz pálya, párás meleg id?, ahogy az maláj téjékon megszokott. A körid?k fordulóról fordulóra apadnak, végül a bús kép? hispán 116 ezreddel zár jobb eredménnyel, mint a mi fiunk. Marad a régi pályacsúcs, ami egyben azt is jelzi, hogy az új borítás még nem tapad eléggé.
Tartogat azonban szépecskén meglepetést is az els? sor: a harmadik rajthely például mindjárt Sandro Corteséé, aki ereiben olasz vérrel, zsebében német útlevéllel pályája legjobb edzéseredményét jegyzi Sepangban a tejeskávés (Caffelatte) csapat színeiben. Majd jön Pol Espargaro, szerkeszt?ségi házinyestünk egyik szeményes kedvence, aki a spanyol király pártfogoltja is. A második sor már szekundumnyi távolban: Simone Corsi, akit jöv?re a cím egyik titkos esélyeseként harangoznak be már most az olaszok (Josep Criville új csapatában kap egy Apriliát az olasz), de ott van Koyama is a KTM-mel, Pesek, a Phillip Island-i gy?z? és Joan Olive, aki szintén remek dolgokat csinált Ausztráliában. Pasini tizedik majd’ másfél mp hátránnyal… az sok. Izgatottan várjuk a folytatást.
|
|
Talmácsi Gábor ma is végig a legjobbak között volt. A szabadedzést
A világbajnoki címre esélyes magyar motorosnak az id?mér? legelején ki Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Készen állok a holnapi versenyre, legyen a pálya akár száraz, akár vizes.
|
MotoGP
Sorozatban harmadik pole-ját szerzi Dani Pedrosa, más kérdés, hogy az el?z? kett?vel nem futott messzire. Az mindenesetre meggy?z?, ahogy a spanyol srác a Michelin id?gumijaival megy. Egy körön fantasztikusan motorozik Pedró, Sepangban is – ami hiába széles, terebélyes pálya, tiszta vezetést követel meg. De ni’, 67 ezreden belül az els? sor! Azaz Casey Stoner a második 41 ezred plusszal, a remek Marco Melandri pedig harmadik. Ebben a felállásban a nagydíj kötelez? esélyese Stoner, hiszen versenytávon elvben övé a legjobb tempó. Egyrészt a gumik, másrészt a hosszú malajziai egyenesek miatt. De majd meglátjuk. A próbák során volt egy kis z?r a Ducati elektronikájával, de ez cseppet sem tántorítja a világbajnokot, akinek a dobogó a minimális célkit?zése a hétvégére.
Ugyanezzel az elvárással megy neki a vasárnapnak Melandri is, aki csapatát dicsérte, hogy mennyire jól összerakták alá a motort. Az egyenesekben nem ? lesz a legnagyobb sztár, de kiegyensúlyozott géppel b?ven esélyes a pódiumra. A második sorban De Puniet, West és Hayden foglalhatnak helyet. A nagy vesztes egyel?re a Yamaha: ez már aligha gumiprobléma. Rossi mindent beleadva kilencedik, 589′ hátránnyal, Vermeulen és Elias mögött, Hopkins és Capirossi el?tt, de a Doki stabilan a 14. helyen tanyázott majd’ az egész tréning alatt, a végére támadt föl, már ha ezt feltámadásnak lehet hívni. Valamit azért elárul a hajrában látott javulás: azt, hogy találtak valamit… talán a versenyen egészen más arcát mutatja az M1. Rossinál amúgy sem sokat szokott számítani a rajt, nem az a típus, aki az elején nyeri meg a versenyeket.
250
A két KTM-esnek jött ki legjobban a lépés a negyedliteresek második id?mér?jén, amely lényegében a rajtfelállásról is döntött. Így aztán még kiélezettebb lehet a hajrá, és esély nyílik arra, hogy Lorenzónak egy kicsit meg kelljen izzadnia a titulusáért. Mindössze 32 ezred van Hiroshi és Mika között, vagyis valamit nagyon eltaláltak a narancssárgák. Jorge így harmadik 192′ lemaradással, és az izgalom kedvéért az els? vonalba kvalifikálja magát Dovi is… nagyon jó versenyre van kilátás – Malajziában mindenképp, és ha Lorenzót nem avatják még bajnokká ezen a hétvégén, akkor bizony Valenciában is. A spanyol gratulál a KTM-eseknek: ‘Nagyon ügyesek voltak, le a kalappal. Nem nagyon aggódom, biztonságos el?nyöm van, nyugodt lehetek.’
Andrea célja pedig az, hogy nyitva tartsa a vb-t. ‘Tudom, hogy nem lesz könny?, de nekem gy?znöm kell. A motor sokat javult az els? id?mér?höz képest, úgyhogy jó úton járunk.’ A jelszó tehát támadás. F?leg, ha esik, ami korántsem lehetetlen, hiszen az id?jósok csapadékkal fenyeget?znek vasárnapra, a fellegek pedig Dovizioso els? számú szövetségesei. Második sorban a hajrában már különösen harapós Bautista, aki majdnem összeütközött szegény pára Vazques-szel, ott van Lüthi, Barbera és Simon. A Tóth csapat nem hivatalos hírek szerint hosszabbított Hectorral, Julian Simon pedig az új KTM Repsol csapatot er?sítheti majd. Tóth Imre a 24. helyr?l rajtolhat a Maláj Nagydíjon.
125 (az els? 15)
|
|
1. Hector FAUBEL SPA APRILIA 2’13.327 |
MotoGP: a rajtrács
|
|
1. Dani PEDROSA SPA HONDA 2’01.877 |
250 (az els? 15)
|
|
1. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 2’07.429 … 24. Imre TOTH HUN APRILIA 2’11.596 |
Legutóbbi hozzászólások