MotoGP
Még abból az es?b?l maradt jócskán nedves a pálya, ami a negyedliter második szabadedzését vágta haza kora délel?tt. Így viszont kaptunk mindent, ami ötven percen keresztül a képcs? elé tud ragasztani. Vízben remekl? Nakanot, száradó pályát, meglepetés Westet, vizes gumikat, intermediet gumikat, meg slicket is. Néha úgy vonatoztak a pályán, mintha verseny lett volna. Soha rosszabbat, de tényleg!
Végül kisütött a nap, és a rohamosan javuló körülmények között rohamosan szórtak egyre kurtább fordulókat a nagyágyúk. Randy de Puniet, Edwards meg Capirossi vágták ki a rezet Stoner érkezéséig, aki taccsra vágott mindenkit. Sokan újabb Casey-pole-t sejtettek, de itt még korántsem d?lt el minden. Még van öt perc. Aztán jönnek a nagy favoritok, az egykörösök, Colin és Jorge, na meg a nem egykörösök, Rossi és Pedrosa is – utóbbi az utolsó pilóta, aki még a kockás zászló el?tt át tud osonni a célvonalon. Rossi elveszi a P1-et a közben briliánsat villantó Doviziosotól, de nem ereszt ki; ráhúz még egy kört, és még 4 tizedet. Az els? alkalom a hétvégén, hogy valaki 2:02-n belül megy. Úgy t?nik, az utolsó plusz egy kvalifikációs k?r jogos volt: jön Edwards kis hátránnyal a Doki mögé, majd a csapattárs Jorge, alig lemaradva. Forog az egykerék, Fiat-Yamaha mámor zengi körbe a maláj pályát Pedrosa érkezéséig. Aki valami pimasz pörg?s tempóban motorozza át a pályát, és a végén majd’ fél másodpercet csap oda Rossinak. Itt az els? pole pozíció a Kisembernek a japán talpakon. Nem számítottak rá, f?leg a tegnapi produkció után – hogy az id?különbségr?l már ne is beszéljünk. Tegnap azt mondtuk, fekszik a Yamahának a pálya. Most azt mondjuk, a Hondának is fekszik. Hayden is szuper módon megy, a második sor eleje az övé. Stoner utolsó körét elszámolják, a felvezet? után uszkve tíz szekundum hiányzik, hogy a leintés el?tt kezdhessen még egy rundot. Így ? a hetedik helyr?l kezdheti meg a holnapi derbit.
MotoGP, id?mér? id?eredményei
|
|
1. D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team 2’01.548 |
125
Kockázat nélkül mentek a QP2-n a legkisebbek – teljesen vizes pályán, es?gumikkal, némi beállítás keresés volt az egyedüli cél. Ha holnap a versenyre is leesik az es?, akkor lesz jelent?sége a ma délutáninak. Ha nem fog, akkor nem lesz. A dolgok tudatában duplán örülünk neki, hogy Gábor már tegnap 100%-on hajtotta az Apriliát, hiszen a tegnapiak lettek így a végs? eredmények. Illetve csak kvázi 100%-on, hiszen elmondta, hogy tegnapi leggyorsabbja sem volt még az a leggyorsabb, amire az igazi Talmácsi Gábor, Sepang mágusa képes lehet.
Drukkolni kell holnap, Gábornak meg menni, csak menni, és nem tör?dni azzal, hogy mi történik mögötte. Ha Stefánék el?tt végez, az már pozitív, az még mindig nyitva hagyja a kaput Valenciába, ahol ?rült vége lesz az évadnak. „Ma a második id?mér?n az es? miatt senkinek nem sikerült javítani, így
holnap a 2. rajtkockából kezdhetem a maláj futamot. A délel?tti
szabadedzésen még száraz pályán mentünk, végig jó ritmusban motoroztam és
sikeresen megoldottuk azt a problémát is, amit tegnap éreztem a motor
elejével kapcsolatban. Jól érzem magam, és továbbra is a maximumra
törekszem.” – mondta Gábor. Mivel a tegnapi eredmények lettek végül a dönt?ek, azt tettük be a sárga keretbe.
125, QP1
|
|
1. A. IANNONE ITA I.C. Team 2’14.676 |
250
A tegnapihoz képest nem feltétlenül ideális körülmények között mérhettek id?t a negyedliteresek, ami arra például elég volt, hogy Simoncelli el?rébb jöjjön pár helyet, de arra semmiképpen sem, hogy Aoyamától elvegyék az els? kockát. Még maga a japán sem tudott javítani magán, csupán megközelíteni tudta a tegnapi pólos idejét – vagy kis túlzással még azt sem.
Marco viszont elég er?snek mutatkozott a mai napon, és a huszonpár körös versenytáv alatt biztos lesz majd lehet?sége el?zni valamelyest. Ahogy Bautistának is. Ha ?k összeakadnak holnap, márpedig össze fognak, ez fix, akkor jó hangulat lesz a pályán. És jöhet még hozzájuk Kallio is, akinek ha minden összeáll, akkor szokott emlékezetes dolgokat tenni. Wilairot ötödik helye az önmaga és a motor potenciáljából szorzódik össze. Na most, a motorban rejl? lehet?ségek ugye ismertek… elég lesz neki egy Maláj QP, hogy gyári technikára ültessék jöv?re?
250, QP1
|
|
1. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 2’06.893 8. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 1.027 Rajtrács összetétele: 1. Aoyama (KTM) 2:06.893 |
Legutóbbi hozzászólások