Szakadó es?ben kezd?dött volna meg a MotoGP hivatalos id?mér?je a maláj pályán… volna, hiszen a versenybíróság döntése értelmében nem került sor a kvalifikációra. Így a szabadedzéseken mért legjobb körid?k alapján áll föl a vasárnapi rajtrács: a helyzet Rossinak kedvez, aki a helyi id? szerinti reggeli tréningen szepangi körrekordot motorozott Yamahájával. A második kocka Haydené, els? sorban a nagy favorit, Capirossi.
A biztonság pole pozícióban, hangzik a MotoGP egyik reklámszlogenje, pedig ez a szombati nap vel?s összefoglalása is lehetne. A bizarr, szürke szombati nap pályán elért eredményeit megsemmisítette a versenybíróság, a rajtrács felállásáról a három szabadedzésen jegyzett körök döntenek. Hasonló cip?ben járnak a 250-esek és a 125-ösök , nekik az egyébként hivatalos id?mér?nek számító Q1 alapján áll össze rajtsorrendjük. A vízözön délután egy óra felé érte el a sepangi ringet, az aszfalt teljesen elázott, vízátfolyások (f?leg a célegyenes utáni kanyarban), tócsák mindenhol… így aztán Rossi indulhat az élr?l. Valentino az elmúlt öt évben mindig dobogón zárt Malajziában. Hihetetlen, 2’00’605-ös kört repesztett az olasz szombat reggel edzésgumikkal. De elégedett lehet Nicky Hayden is, akinek pénteken nemigen akart jönni a jó eredmény, aztán valamelyest magára talált, de elmaradása a pole-id?t?l így is hét tized körüli. Az új helyzet segíti Pedrosát is, aki pénteken csúnyán elesett, megsérült a térde: aligha tudta volna megtartani ötödik pozícióját egy éles turnuson. A verseny nagy esélyese azonban Loris Capirossi, aki ragyogóan ment a nyitányon, aztán a második napon versenygumikkal zavart le egy félelmetes, tizen-egynéhány körös szimulációt.
A második sorból indulók f?szerephez juthatnak a vasárnapi versenyen: Kenny Roberts, a gyors felépülésben bízó Pedrosa és a támadó szellemben visszatér? Sete Gibernau a másik Ducatival. De Puniet és Hopkins mindketten a kilencedik helyezett Melandri el?l vághatnak neki a futamnak, majd jön a sepangi pályával még mindig hadilábon álló Stoner.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 2’00.605
|
A negyed literesek számára is a korábban pályán elért id?k a mérvadóak: ennek megfelel?en a pole Hector Barberáé, a második helyr?l pedig csapattársa, a vb-éllovas Jorge Lorenzo indulhat, aki viszont a rajt-összeállításba bele nem számító szombati szabadedzésen a leggyorsabb volt. Els? soros Hiroshi Aoyama a KTM-mel és a Team Tóth képviseletében Roberto Locatelli is! Dovizioso a második sorba szorult, De Angelis, Shuei Aoyama és a kolumbiai Martin Cardenas rajtolhatnak el mell?le.
A Team Toth olasz versenyz?je, Roberto Locatelli a vasárnapi versenyen az els? sor negydik helyér?l vághat neki a Maláj Nagydíjnak. A 250-es pilóták még rosszabbul jártak, mint a 125-ösök, mert ?k már a délel?tti szabadedzést sem tudták befejezni az es? miatt. Az id?mér?t pedig meg sem tudták tartani, mert a hatalmas víz miatt a rendez?k törölték a tréninget. Így itt is a pénteki kvalifikáció alapján rajtolnak a versenyz?k, ami Loca esetében a negyedik helyet jelenti. ‘Sajnálom, hogy elmaradtak a mai edzések, de szerencsére pénteken már sikerült jól beállítani a motoromat, és a negyedik hellyel is elégedett vagyok. Az es? még holnap is megkavarhatja a kártyákat, de fel?lem akár eshet is, nekem nem okoz gondot, ha vízen kell menni.’
|
250: a rajtrács összetétele
|
|
1. Hector BARBERA SPA APRILIA 2’08.266 Id?n túl
|
Az egyenlít?i zuhé nem kímélte meg a 125-ösöket sem: néhány h?s, mint Lai vagy Corsi megpróbáltak kimerészkedni a pályára, és azonos tapasztalatokról számoltak be: lehetetlenség rajta menni, még lassan is nagyon veszélyes: ‘mintha jégen mennénk, egyenesben is ide-oda vet?dik a motor és semmit sem látni’, mondta Corsi. A legkisebb osztály pilótái is az el?z? napi tabella alapján rajtolnak tehát el, azaz Bautista az els? Kallióval, Pasinivel és Olive-vel az els? sorban. Talmácsinak nem igazán jött jól a vihar, így maradt 12., amit esetleg egy jó rajttal ki lehet majd javítani. Tóth Imi viszont a Q1-en az els? húszban végzett, így tulajdonképpen örülhet a 19. pozíciónak
Senki nem számított ilyen id?járásra a második napon Malajziában. A szabadedzés még rendben lezajlott a 125-ös mez?nyében, Talma 11. helyen végzett. Az id?mér?n azonban leszakadt az ég. Akkora vízmennyiség állt a pályán, hogy a versenyz?k ki sem jöttek a boxból, így maradtak a tegnapi eredmények. Talmáéknak ugyan vannak es?s pályára is motorbeállításaik, de sajnos nem tudták tesztelni élesben, ami mindenképpen el?nyös lenne, ha a futam vizes pályán történne. Remélhet?leg holnap a warm up-on még lesz lehet?ségük kipróbálni a beállításokat Talmácsi Gábor nyilatkozata: „ Nem is emlékszem, mikor láttam ekkora es?t az utóbbi id?ben . Vannak ugyan es?s beállításaink, de ezeket nem tudtuk kipróbálni. Értelmetlen lett volna kimenni ilyen id?ben a pályára. ”
|
Malájziában bejött az id?jósok el?rejelzése. A délel?tti szabadedzést még száraz pályán futották a versenyz?k, de Imi motorjának beállításai nem sikerültek jól. A gép kell?en gyors volt, de túl er?s volt a motorfék, amit?l nem tudott lendületesen motorozni, így hét tizeddel lassabb id?t futott, mint a pénteki napon. Emiatt nagyon fontos lett volna a második id?mér?, de sajnos leszakadt az es?, és ha itt esik, akkor az özönvízszer?en érkezik. 20 centis víz állt a pályán, ami gyakorlatilag lehetetlenné tette a motorozást. Így az els? id?mér? edzés alapján rajtol majd a mez?ny, ami azt jelenti, hogy Imi a 19. helyr?l vághat neki a versenynek. Nagy kérdés, hogy vasárnap esik-e az es?, de az biztos, hogy a holnapi warm-up edzésnek komoly jelent?sége van a csapat számára, mert még nem találták meg a motor optimális beállításait és még nem döntötték el, milyen gumit használ majd Imi a futamon. Tóth Imi #45: ‘Nagyon rosszkor jött ez az es?, a délel?tti edzésen nem sikerült tökéletesen beállítani a motoromat, ezért az id?mér? nagyon fontos lett volna számunkra, így ha holnap száraz id? lesz minden a reggeli bemelegít? edzésre marad. Teszteltem volna egy gumit is, hogy megnézzük, kibírná-e a futam 19 körét. A 19. hellyel elégedett vagyok, de minden azon múlik, hogy be tudjuk-e hangolni a versenyre az Apriliát.’
|
125: a rajtrács összetétele
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 2’12.846
|
Legutóbbi hozzászólások