A maláj pályán folytatódtak a MotoGP tesztelései – az els? napon Jorge Lorenzo bizonyult a leggyorsabbnak a Yamahán, a második felvonást pedig Casey Stoner zárta a virtuális tabella élén. 2’00’895-ös körével az ausztrál mintegy másfél tizeddel el?zi meg a szintén jó formában motorozó Ben Spiest, de Lorenzo is szinte ugyanilyen id?t ment a másik M1-en. Hector Barbera a leggyorsabb ducatis, Rossi hetedik – csapattársa, Nicky Hayden fájdalmai miatt kénytelen volt abbahagyni a tesztmunkát, ? már nem is ül motorra a folytatásban. Nagyon messze vannak a ‘rendes’ MotoGP-kt?l a CRT-k.
‘Szerettem volna többet menni, ennek ellenére jól haladtak a dolgaink’ – nyilatkozta záráskor Stoner. ‘F?ként az új vázat használtuk, összevetettük a korábban Valenciában alkalmazottal, és azt hiszem, rátaláltunk a helyes irányra. Ahogy az lenni szokott, az ideális megoldást a kett? keverékében látnám, bizonyos szempontból a régi, más aspektusból az új változat mutat el?nyöket. Délután feltettük a kemény keverék? gumit el?re, ezzel fokozott futóm?pattogást tapasztaltam. Ezen dolgoznunk kell, mert van fejl?dési potenciál. A Bridgestone új specifikációjú abroncsait egyel?re hagytuk, ez marad a következ? napra.’
‘Sokat javultak a körülmények az els? naphoz képest’ – mesélt Dani Pedrosa – ‘a pálya is jobb állapotban volt és az id? is melegedett. A motorbeállíásokon dolgoztunk, f?leg a fékezésre koncentrálva. Igyekszünk redukálni a futóm?patogást és növelni a kanyarbemeneti stabilitást. Összehasonlítottuk a két, egymástól enyhén eltér? vázszerkezetet, de még csiszolnunk kell a motoron ahhoz, hogy konkrétan döntsünk az egyik vagy a másik mellett. Van még hátra egy napunk és vannak még dolgok, amiket nem próbáltunk ki, például a hátsó rugószett, azt követ?en teljesebb képet kapunk majd.’
‘A Ducati remek munkát végzett nagyon rövid id? alatt. A motor szép és ami fontosabb, jól vezethet?. Javult a vezetési pozíció, a fékezés, a kanyarbemenetek. Végre úgy fékezhetek, ahogy nekem tetszik, olyan íveket tudok motorozni, amilyeneket általában szeretnék és amivel elememben érzem magam. Nem véletlen, hogy hiba nélkül tudtam teljesíteni a napi feladatot. A motor agilisebb, sokkal inkább kezelhet?, engedi magát vezetni’ – mondta Rossi az új GP12-r?l.
‘Ma nagyon jól mentek a dolgok’ – mondta Ben Spies, aki 37 kört abszolvált. ‘A ritmusunk megfelel? maradt akkor is, amikor a pálya lassult. Több dolgot kipróbáltunk a motor általános egyensúlyát illet?en, és egy kicsit játszottunk az elektronikával is, hogy legyen egy stabil kiindulási pontunk. Valenciában már hasonlítgattunk különféle megoldásokat, és ráléptünk a ghelyes útra, most azonban a következ? lépéseket kell megtennünk, illetve megvizsgálnunk, hogy az egyes változtatások hogyan érintik a beállításainkat. Van még tér a fejl?désnek.’
Jorge Lorenzo: ‘Ma fáradtabbnak éreztem magam, nehezebb volt tartani a gyors tempót a végéig, de azért valahogy sikerült. Nem tudok forradalmi változtatásokról beszámolni, apró részleteken dolgoztunk, reméljük, hogy tudunk el?re lépni a következ? napon. Jó jel, hogy a pálya melegedése ellenére gyorsak tudtunk maradni.’
Sepang, második nap – eredmények
1 Casey Stoner 2:00.895 – – 29
2 Ben Spies 2:01.052 +0.157 +0.157 37
3 Jorge Lorenzo 2:01.068 +0.016 +0.173 40
4 Dani Pedrosa 2:01.508 +0.440 +0.613 35
5 Cal Crutchlow 2:01.565 +0.057 +0.670 42
6 Hector Barbera 2:01.788 +0.223 +0.893 50
7 Valentino Rossi 2:01.886 +0.098 +0.991 44
8 Alvaro Bautista 2:01.933 +0.047 +1.038 46
9 Andrea Dovizioso 2:02.160 +0.227 +1.265 42
10 Nicky Hayden 2:02.354 +0.194 +1.459 41
11 Stefan Bradl 2:02.414 +0.060 +1.519 41
12 Karel Abraham 2:02.598 +0.184 +1.703 66
13 Katsuyuki Nakasuga 2:02.941 +0.343 +2.046 40
14 Franco Battaini 2:04.311 +1.370 +3.416 38
15 Colin Edwards 2:05.603 +1.292 +4.708 37
16 Ivan Silva 2:10.297 +4.694 +9.402 16
17 Jordi Torres 2:11.893 +1.596 +10.998 2
18 Robertino Pietri 2:12.546 +0.653 +11.651 5
Legutóbbi hozzászólások