A második napon is a hondások uralják a terepet, legalábbis ami az id?eredmények összevetését illeti. Stoner, Pedrosa, Dovizioso a sorrend, szép sorban az élen tehát az RCV-s ászok, mögöttük Spies és Lorenzo a két gyári Yamahával, közel azonos id?vel – de ezúttal az amerikai a gyorsabb.
Megd?lt egy mítosz is ezen a felvonáson, nevezetesen az, hogy Sepangban csak a reggeli-délel?tti órák alkalmasak az igazán jó gyorskörhöz. Stoner napi 42 fordulójának negyvenkettedikében írja a táblára a félelmetes 2’00’171-et, amivel éppen – 58 ezreddel – üti Pedrosa napkezdeti eredményét. Hogy teljes legyen a kép, Dovi is csatlakozik a közvetlen élmez?nyhöz, három b? tizedet kap az ausztrál márkatárstól.
A Honda épp egy olyan napon oszt ki néhány nyaklevest a mez?nynek, amikor Rossi eléri a mélypontot: nem tud motorozni a Dottore, elrontotta a hasát, zúg a feje, gondjai vannak – vélhet?en egy vírustámadás és egy megh?lés kombinációjába futott bele, pont a legrosszabbkor. Carlo Pernat azonban óvatosan fogalmaz: ‘Nagyon körültekint?nek kell lennie a Hondának: három nyerni akaró és tudó versenyz?je van (legalább három – a szerk.), mindenki belead apait-anyait. Ha viszont buknak, könnyen odalehet a szezon.’ Érdekes módon a kedden és szerdán egyaránt listaels? Stoner sem felh?tlenül boldog: nem érzi tökéletesen a motort, mondja. Sokan szeretnék így nem érezni a motort…
Az általában optimista Pernat felvetése elgondolkodtató és megfontolásra érdemes, de egyel?re akik a földön végezték, azok pont nem a HRC-s legények. Persze, ez még csak az el?szezon. Viszont verik a többieket, az jól látszik: Ben Spies negyedik, egy kicsúszással és hat tized plusszal a neve mellett, Lorenzo eggyel mögötte. Nyugodt a címvéd?. És az lehet Simoncelli is, aki egyedüliként nem l?tt el puha gumikat a délel?tt során, abszolút a tesztmunkára koncentrál, használt versenygumikkal keresi az ideális beállításokat, variációkat.
És így a második tesztfelvonás második napja után bizony más is látszik: bajban a Ducati. Rossi lázasan dekkol a szállodában, a vörösök legjobbika pedig a privát Barbera 1,7 mp lemaradással, tizedik helyen, yamahás tesztpilóta által is megel?ztetve. Hayden is esett és 12., borzasztó különbséggel az elejét?l.
Folyt. köv.
Legutóbbi hozzászólások