EST. 2002

Sherco: Meger?sített csapattal

Elindult a 2007-es motoros versenyszezon, aminek a Sherco két tehetséges pilótával meger?södve vágott neki. Versenyz?i a haza bajnokságok enduro, enduro-cross, supermoto és triál versenyein állnak rajthoz. A három kiemelten támogatott versenyz?jük: Csorba Ákos – Enduro, Endurocross – (Sherco Enduro 5.1i), Horváth Lacika (46) – Supermoto (Sherco SM 5.1i), Endurocross (Sherco Enduro 4.5i), Szelei Ferenc – Triál – (Sherco 2.9 ’07, Sherco 3,2 4T ’07)

Endurocross – Sóskút – Csorba Ákos, Horváth Lacika

Hatalmas várakozás el?zte meg az év els? igazi terepmotoros eseményét, hiszen több, mint kétszázan sorakoztak fel a sóskúti homokbánya környezetében kialakított nagyon nehéz nyomvonalú pálya rajtjához. Bár mindkét Sherco-s versenyz?t némi balszerencse kísérte a versenyen, derekasan helytálltak. Csorba Ákos az abszolút értékelés 13. helyén végzett miután a második körben olyan szerencsétlenül ütközött egy versenyz?társával, hogy a megsérült hátsó fék nem m?ködött többé. A csak els?fékkel teljesített lejárók és körök ugyan izgalmassá tették a további versenyzést, de sajnos gyorssá nem így csak a biztonságos célbaérés maradhatott egyetlen célként Ákosnak.

Horváth Lacika körei végig a legjobb tízben voltak, míg a kifogyó üzemanyag meg nem tréfálta egy ugratón. A megállt motorral félreállva négy percnyi várakozás után derült ki hogy az a kevés üzemanyag ami maradt mégis elég a tankolózónáig, így végül az abszolút 18. helyen sikerült a versenyt befejezni.

Enduro verseny- Buzet, Horvátország – Csorba Ákos

Sajnálatos tény, hogy a hazai Enduró Bajnokság futamainak jó része külföldön kerül megrendezésre. Ez felesleges terheket ró a versenyz?kre és a szponzorokra egyaránt. Id?ben, pénzben többszöröse egy itthoni versenynek, míg a szponzorok magyar célközönsége sem láthatja személyesen a versenyz?ket és gépeket. Erre a versenyre is több mint 750 km-t kellett utazni, így Ákos kell?képpen elfáradva érkezett a helyszínre. Viszont a pálya kárpótolt mindenért, hiszen egy vb-szint? változatos tereppel kellett a versenyz?knek megbírkózniuk. A második napon ráadásul a szakadó es? sem könnyítette a sziklás feljárókkal tarkított pálya leküzdését az el?z? napon elhasznált gumikkal. Ákos els? napi eredménye az abszolút 4. helyet jelentette, míg a második napon az abszolút 5. hely lett az övé. Külön fegyvertényként könyvelte el, hogy a tavalyi év abszolút magyar bajnokát mindkét napon maga mögé tudta utasítani.

Endurocross verseny- Gy?r – Csorba Ákos

Csorba Ákosnak máris itt volt a következ? megmérettetés. A gy?ri versenyen sem csökkent sokat az indulni akarók száma, hiszen 160 feletti motoros sorakozott a rajtvonalon. Ákos végig nagyszer?en versenyzett, bár a rajtnál elvesztett id?t kés?bb kellett ledolgozza. A verseny második felében sikerült felzárkóznia az élen álló Varga Ákos KTM-je mögé, s?t többször helyet is cseréltek egymással. A nehéz, sáros terepviszonyok mellett azonban nagyon nehéz egy másik versenyz? mögött motorozni, különösen úgy, ha az minden erejével azon van, hogy megakadályozza az el?zést. A felcsapódó sár miatt eldobott szemüveg nélkül, nulla látási viszonyok mellett inkább a biztos célbaérkezést választotta, így abszolút értékelésben a dobogó második foka jutott ezen a hétvégén.

Supermoto verseny – Nyírád – Horváth Lacika

Ezen a hétvégén a mindössze 18 esztend?s Horváth Lacikán volt a sor. Itt találkozott el?ször idei versenygépével a Sherco 5.1i Supermotoval. Minden edzésfutamot maximálisan kihasználva, Szilágyi Zoltán futóm?állítási tapasztalatára támaszkodva hamar tegez? viszonyba került a géppel, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a másnapi id?mér?n a magyar értékelés második legjobb ideje virított a neve mellett. Mindössze 0,6 másodperccel lemaradva az éllovas gyári tuning Apriliájától. Az els? futam rajtját ugyan jól elkapta, de az els? kanyarok kavarodásában mégis hátrébb keveredett. Ezután így Tóth és Benneren kív?l néhány külföldi is elmotorozott mellette. A versenyen folyamatosan gyorsulva tudta le el?zéseit és rendkív?l látványos stílussal ledolgozta Benner több mint százméteres el?nyét is. Három körön keresztül minden alkalommal a kedvenc helyén a nagy leugrónál próbálta a lehetetlent, míg végül sikerült egy hatalmas ugrás után a küls? íven elmotorzni a KTM mellett. Ebben a futamban a magyar értékelés harmadik helyét sikerült így elérni. A második futamban már a rajt is tökéletesre sikerült, de az els? kör sikánjában egy pályajelz? gumiban elakadt a Sherco váltókarja ami ráhajlott a lábtartóra, így ki kellett állni egy néhány perces gyorsjavításra. Ezután félkörös hátrányt ledolgozva, sorban el?zte vissza versenytársait, míg végül a 6. helyen sikerült célbaérni.

Supermoto verseny – Tököl – Horváth Lacika

Egy héttel a nyírádi verseny után máris itt volt a következ? forduló Tökölön. A repül?tér aszfaltja mellett még néhány ugratót is sikerült felépíteni az off-road szakaszon, melyek nagyon feküdtek Lacikának. A szombati edzésnapon a helyes áttétel megtalálása és a futóm? belövése volt a cél. Ez elég jól sikerült, hiszen a vasárnapi id?mér?n megint sikerült a második rajtkockát elcsípni a magyar értékelésben. A verseny nagyon változatosan alakult. A sok külföldi miatt egy bels? rossz rajhely jutott, aminek eredményeként mindkét futamon az er?s középmez?nyben kellett küzdeni. A versenyz?társak és technikájuk hibázása folytán valahogyan mégis sikerült megnyugtató el?nnyel a második helyen motorozni, aminek egy buta esés vetett véget. Bár az el?ny így is elég lett volna a második hely megtartásához, de egy érkez? cseh versenyz? a sárga zászló jelzése ellenére elütötte Lacikát. A motor és a versenyz? kisebb nagyobb sérülései ellenére mindkét futamban a negyedik helyet sikerült elérni, ami az összesítésben a dobogó 3. fokát jelentette.

A Sherco azzal a céllal szerz?dtette kiemelt versenyz?it, hogy minden versenyen az abszolút értékelés élcsoportjában küzdjenek. A két tehetséges fiatal jó választásnak bizonyult, hiszen maximálisan teljesítik ezt a feladatot, beváltják a beléjük fektetett bizalmat Külön kiemelend?, hogy mindkét versenyz? teljesen széria motorokkal veszi fel a versenyt a versenytársak nem egyszer sok milliós tuninggal ellátott gépeivel szemben. A pilótákhoz hasonlóan a rendelkezésükre bocsátott Sherco motorok is megbízhatóan és nem utolsó sorban gyorsan teljesítették az embert és gépet próbáló feladatokat. (További képek, beszámolók: www.sherco.hu)

Eredmények:

Csorba Ákos : Sóskút EC Gy?r EC 13 ., Buzet Enduro els? nap 4., második nap 5., Gy?r EC 2.

Horváth Lacika : Sóskút EC 18., Nyírád SM id?mér? 2., els? futam 3., második futam 6., Tököl SM id?mér? 2 ., összesített 3. hely.

Szöveg: Sherco in Hungary
Képek: Sherco,
Hyperlink (www.digitalsport.hu)

ugrás fel