Ismét egy maradandót gurított a Shoei – bemutatták a GT-Airt, azt az új, univerzális felépítés? sporttúra bukót, amivel, igazából, kisebb-nagyobb mértékben az összes többi zárt sisajuknak egycsapással házon belüli konkurenciát állítottak.
A motorosok körében manapság egyre nagyobb népszer?ségnek örvendenek a beépített napellenz? plexivel felszerelt bukósisakok. Ez a trend természetesen a Shoei figyelmét sem kerülte el, lásd, felhajtható állú Neotec modelljükben kifejlesztették a plexin belüli, lehajtható napellenz?t – ezt a mechanikát örökölte meg most az új GT-Air, amivel ez lett az els? napellenz?s zárt Shoei valaha.
Az új GT-Air: az els?, napellenz? plexivel felszerelt zárt Shoei bukósisak. 99%-os UV-védelem, Pinlock kompatibilis plexi, még vastag keszty?ben is könny? szell?zés kezelés; gyorszáras (nem dupla D-gy?r?s) állpánt, kivehet? bélés, stb…
A Shoei GT-Air másik szembet?n? különlegessége a héj formája. A Shoei által alkalmazott A.I.M. (Advanced Integrated Matrix) nev? héjszerkezet (üveg- és organikus szálak ötréteg? kombinációja) megalkotásánál a tervez?k láthatóan az X-Spirit verseny Shoei formájából is merítettek ihletet: a hátsó, turbulencia-leválasztó légterel? lépcs? igazán karakteres formát kölcsönöz a GT-Air számára is.
A dizájnerek igyekeztek egy olyan bukósisakot létrehozni, amit öröm birtokolni, már az általa képviselt esztétikum miatt is. Akülönleges kiképzés?, helyenként befelé mélyed? héj és az egyedi kialakítású, nagyméret? (vastag keszty?ben is könnyen nyithatózárható) szell?z?nyílásoknak köszönhet?en a GT-Air formája összetéveszthetetlen.
GT-Air Wanderer
A héjformát egyébként nem csak az esztétikum diktálta: a különleges formák ahhoz is hozzájárulnak, hogy minden, ebb?l a szempontból bonyolultabb helyen, azaz a pleximechanikánál oldalt, illetve a napellenz? plexi házánál a homlokrésznél, ne kelljen kompromisszumokat kötni a héj és az ütéselnyel? EPS réteg vastagságában.
Természetesen a szell?zésre is rendkívüli figyelmet fordítottak a Shoei-nál; a szélcsatorna tesztekre sosem sajnálták az id?t és er?forrásaikat a japánok. Állításuk szerint a GT-Air rendszere akár a nedves, es?s id?járás esetén tapasztalható nehéz, páradús-, akár a száraz és meleg leveg?t egyaránt rendkívüli hatásfokkal képes szell?ztetni, miközben, mint mondják, a szélzaj is a lehet? legalacsonyabb.
A GT-Air bels? felépítésénél a Shoei h? maradt tradiícióihoz és csak a legjobb min?ség? anyagokat használja: a többféle keménység? szivacsokból rétegesen felépített bels? szerkezet természetesen teljes egészében eltávolítható – ahogy azt egy ilyen kategóriájú sisaktól el is várja az ember -, hogy a GT-Air az évek során mindig tökéletesen tisztán tartható legyen.
Ezen felül az arcpárnák bels? szerkezetébe beépítették a néhány évvel ezel?tt megjelen?, és azóta bizonyára számos motoros életének megmentésében dönt? szerepet játszó E.Q.R.S. (Emergeny Quick Release System) rendszert is. Az EQRS egy baleset során lehet?vé teszi a mentést végz? egységeknek, hogy egyetlen mozdulattal eltávolítsák a még a motoros fején lév? sisak arcpárnáit, így nagyságrendekkel könnyebb magát a sisakot levenni a szerencsétlenül járt motoros fejér?l.
A Shoei GT-Air hét különböz? egyszín? fényezéssel (fekete, citromsárga, ezüst, mattfekete, mattezüst, piros és fehér), illetve háromfajta dizájnnal (azokon belül további különböz? színekben) elérhet?.
Forgalmazza a Pardi Motorsport 1188 Budapest, Vasút utca 30. Telefon: (+36 20) 249 7430 |
Legutóbbi hozzászólások