Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: Shoei
A Shoei minden évben kijön valami újdonsággal. Idén egy radikális off-road sisak szerepel a 2009-es modell kínálatban – ezzel korábban már foglalkoztunk. Most a versenysisakok non-plus ultráján a sor. Lássuk, mit nyújt nekünk felhasználóknak 2009-re az X-Spirit (Japánban és Amerikában X-Eleven).
Az X-Spiritre bemutatása óta a sisakok Aston Martinjaként tekintenek. Szakértők és versenyzők szerint, egyedül az Arai RX-7-ese tudja csak felvenni vele a versenyt. A legprofesszionálisabb motorosok tapasztalatai alapján fejlesztették ki a Shoei mérnökei. Mindegyik darab kézzel készül a patika tisztaságú gyárban, vérbeli versenysisak mivoltját a kínálatban szereplő nyolc versenyzői replika bizonyítja.
|
2009-re egy teljesen új grafika kerül a katalógusba. A Glory TC-2 festés az amcsi barátoknak ajánljuk, hiszen a sisak fő motívumai a kék alapon fehér csillagok, piros-fehér csíkok, valamint a sas-fej lesznek.
Továbbá egy régi ismerős felfrissített változatával készülnek a jövő évre. Yukio Kagayama módosította sisakjának oldalsó ábráját, így a Shoei is változtat a Kagayama replikán, adózva egyik legrégibb honi versenyzőjének kreativitása előtt. Fekete és kék verzióban érkezik Európába.
Ezek mellett az idén is kapható az Elias (sárga és piros), Tamada, Kallio, Kiyonari (kék, fekete, piros – Japánban fehérben is), Vermeulen (kék, bordó, sárga), Locatelli és Lüthi replikák, valamint full fekete és ezüst színben lesz megvásárolható Európában az X-Spirit.
A külcsín után, most jöjjön a belbecs. A Shoei négy fontos rész köré csoportosítja csúcssisakjának jellemzőit
1. Biztonság
AIM+ héjszerkezet
A különböző organikus rost és rendkívül erős üvegszál rétegek egy könnyű, formatartó, ütéselnyelő héjszerkezetet hoztak létre. Könnyű, de merev és elasztikus struktúra jellemzi a sisak formáját. Ezt AIM-nek nevezték el a mérnökök.
Ütéselnyelő (EPS) belső
A kétrétegű ütéselnyelő belső előnye, hogy megfelelő helyen kerülnek elhelyezésre a különböző sűrűségű EPS rétegek. A szellőző csatornák elhelyezése is jobban érvényesül itt, mint az előző modelleknél. Az EPS is különböző méretekben készült, hogy még jobban biztosítsa a viselőjének a komfortérzést. A száj körüli rész védelmére különösen nagy figyelmet fordítottak.
|
CX-1V pinlock rendszer
A sisak plexik legalattomosabb ellensége a párosodás. A Shoei (akárcsak a többi gyártó) úgynevezett pinlock rendszerrel küzd ez ellen. Gyorsan felpattintható, nem zavar a kilátásban, és szinte nullával egyenlő a párosodás, még extrém hideg körülmények között is.
Dupla D-gyűrűs zárszerkezet
A legegyszerűbb és legbiztonságosabb rögzítési módszer. Nem romlik el, egyszerűen alkalmazható, és versenyezni is csak ilyen sisakban lehet. Tökéletesen a fej méretéhez lehet állítani a szíjat, nem lazul ki, biztosan fogja az állat.
2. Viselési komfort
Négy különböző méretű héjszerkezet
A legtöbb sisakgyártó csak egy féle héjat gyárt termékeinek, és a belső szivacsréteg növelésével különbözteti meg a méreteket XS-től XXL-ig. A Shoei a vízfej elkerülése érdekében négy héjméretben készíti sisakjait. 1: XXS-S, 2: M, 3: L, 4: Xl-XXL.
|
Kis súly
Az X-Spirit átlagos súlya, menetére kész állapotban 1330 gramm körül mozog. Ez pillekönnyűnek számít a sisakok között. A kis súly hosszú viselés közben értelem szerűen kevésbé terheli a nyakat, így hosszabb ideig viselhetjük az X-Spiritet, mint a kevésbé professzionális sisakokat.
3D komfort belső
Nincs két egyforma fej. A Shoei sisakok erre a jelenségre is nyújtanak alternatívát. Különböző vastagságú arcpárnával állítható maximálisan az egyedi fejformákhoz a sisakot. A bélés felső részét úgy alakították ki, hogy minél több levegő érje a viselő fejét.
Kiszedhető és mosható bélés
Vérbeli versenysisakként, az X-Spirit belseje is teljesen kiszedhető, és mosható. Ha elavul a szivacs réteg, nem kell az egész sisakot kidobni.
|
Állvédő bogárháló
Nem csak a rovarok, de az állnál keletkező turbulenciának is ellenáll, és a sisak is csendesebb lesz tőle.
3. Szellőzés
Több funkciós szellőző rendszer
Öt csatornás szellőzés, a maximális levegő-ventilláció érdekében. Három a sisak elején, kettő pedig a sisak hátsó traktusában kapott helyett, amiken keresztül szabadon áramolhat ki a meleg levegő. A sisakon így teljesen „átáramlik” a menetszél
Plexi szellőzés
A tökéletes kilátás érdekében
4. Légellenállás
Aero Edge Spoiler
Stabilizálja a sisakot a menetszélben
Kompakt sisakforma
Oldalsó elem nélküli plexi-mechanika, és szélcsatornában tervezett forma a legcsekélyebb légellenállás érdekében
Rendelhető kiegészítők:
10 különbző színű plexi, maszk, letépő, verseny plexi, kölönböző méretű arcpárnák, orrvédő, állvédő háló, sisakzsák (az utolsó három széria tartozék)
Legutóbbi hozzászólások