Már a 250-es futam közben tudni lehetett, hogy a versenybíróság vizsgálatot indított Marco Simoncelli és Alvaro Bautista közös pályaelhagyásának ügyében. Azt nemigen várta senki, hogy az Olasz Nagydíj hivatalos végeredményét érdemben befolyásoló döntés születik, ám az valószín?síthet? volt, hogy a FIM ítészei nem mennek el szó nélkül az eset mellett.
A versenyigazgatóság személyesen hallgatta meg Simoncellit és Bautistát, hogy megismerjék a sportolók benyomásait az ütközésr?l. Ezt, és rengeteg videózást követ?en a kollokvium az olasz versenyz?t marasztalta el, figyelmeztetésben részesítve a Metis Gilera motorosát, valamint 5.000 dolláros pénzbüntetést kiszabva rá.
‘Nem hinném, hogy korrekt volna a versenybíróság döntése. Vannak szándékosan, rosszindulatúan elkövetett megmozdulások, amiket szankcionálni kell, és vannak a verseny hevében elkövetett hibák, amiket bárki, bármelyik pillanatban elkövethet a pályán. Nem tartom igazságosnak továbbá azt sem, hogy csak nekem kell fizetnem. Már ebben a szezonban is volt több ilyen incidens, s?t nem egy bukással is végz?dött. Ott van például Debon és Lüthi esete a Francia Nagydíjon. A spanyol kolléga hibája miatt Thomas is a földre került, mégsem mondott vagy csinált senki semmit.’
‘Vagy ugyanezt mondhatnánk tavaly Barbera és Pasini misanói ütközésér?l, de említhetem pont Bautista man?verét két évvel ezel?ttr?l, aki éppen a Mugellón tolta le a pályáról Lorenzót, aki el is esett. Szeretném, ha a versenyigazgatóság egyféle mércével ítélné meg ezeket az epizódokat. Magam részér?l befizetem a büntetést a szövetség kasszájába, és igyekszem jobban odafigyelni a motorozásomra verseny közben. Persze szerintem az a normális hozzáállás egy versenyz? részér?l, hogy megpróbálja megel?zni az ellenfelét…’
Legutóbbi hozzászólások