EST. 2002

Stoner azt mondja, a Dorna miatt vonul vissza

Az ausztrál Channel Ten tévécsatorna készített interjút Casey Stonerrel, és az év végén leköszön? motoros érdekes dolgokat mondott a cirkusszal kapcsolatban – és megosztotta terveit, vagy inkább tervei hiányát a közönséggel. A kétszeres világbajnok elmondta, visszavonulása nem egy problémához köthet?, sokkal inkább problémák kombinációjához. 

Ezen problémák közül a legjelent?sebb a ‘szenvedély hiánya’, a helyzet, ahova a Dorna vezetése a MotoGP-t juttatta. Igen, Stonernek nem kell diplomatikusnak lennie és nem is az: konkrétan Carmelo Ezpeleta felé nyújtja a vádló ujjat, miután a spanyol vezet? utóbbi döntései egyáltalán nem tetszettek az ausztrálnak. ‘Egyáltalán nem tetszenek sem ezek a döntések, sem az irány, és [Ezpeleta] egyes vélekedéseivel sem értek egyet.’ A vb-címvéd? újra meger?sítette, hogy Marc Marquezt látná a legszívesebben utódjaként, csakhogy a jelen szabályozás szerint nem lehet az. ‘Természetesen Marc Marquez az ideális jelölt a helyemre a HRC-ben 2013-ra, ha nem lenne az újonc-szabály. Szerintem ez is egy rossz döntés, egy a sok közül.’

Van aztán itt egy olyan kritika, ami sosem volt igazán napirenden a nyilvánosság el?tt: ‘Az, hogy egy Moto2-es vagy Moto3-as versenyz?nek sem lehet saját motohome-ja a paddockon belül, egyáltalán nem tetszik. Én például nem tartanék itt, ahol ma tartok, ha nem lehetett volna a lakókocsim a paddockban. Van egy csomó dolog, amivel szemben er?s ellenérzésem van.’

 

Stoner azt állítja, a családja nem befolyásolta a döntésben. ‘Nincs az egésznek köze a kislányommal vagy a házassággal, vagy effélékkel, ez egy olyan választás, ami évek óta érlel?dik. Gyakorlatilag 2009-ben kezd?dött, amikor mindenki a titokzatos betegségemr?l beszélt. Mindabból megtudhattam, mit gondolnak rólunk egyes emberek, illetve mit jelentünk számukra – semmit. Aztán vannak dolgok, amik a hátam miatt történtek, és rá kellett jönnöm arra is, hogy a paddock nem más, mint business. Semmi szenvedély. Úgy érzem, ha még egy évet lehúznék, a rákövetkez? évtizedben nem lennék képes motorra ülni. Egyel?re a legkisebb mértékben sem hoz lázba, hogy motorozzak, viszont szeretném visszakapni a szenvedélyemet, aminek, szórakozva ugyan, de az életemet szenteltem.’

‘Most nincsenek terveim. Nem akarok terveket, épp ez a lényeg. Nem akarom, hogy legyen valami, amit ekkor és ekkor csinálnom kell. Szeretnék egy kis id?t eltölteni a családommal, igen. Hogy ?szinte legyek, nagyon tetszett a V8-teszt annak idején [ausztrál V8 Supercars sorozat]: ugyan nem képes ugyanazt a típusú élményt és adrenalint adni, mint a motorozás, jóval kevésbé kockázatos is, mint a motorozás. Ez is fontos szempont. Az emberek sokan nem értik meg, hogy az életedet kockáztatod minden egyes alkalommal, hogy kimész a pályára motorral és minden alkalommal a határon mész, rossz körülmények között is, rossz visszajelzéseket adó gumikkal is. Van egy csomó dolog, ami félresikerülhet, és egy autóban mégiscsak négy fal között vagy. Szóval a Supercars V8 szériát fontolóra veszem, aztán hogy mennyire komolya, azt majd meglátjuk.’

 

 

ugrás fel