Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Stoner fittebb, mint valaha

Stoner fittebb, mint valaha

Hirdetés

Szöveg: Száguldó Riporter Fotó: Ducati

Casey Stoner civilben csak egy alacsonyra n?tt ausztrál srác. Ha azonban felveszi a kezeslábast, és lecsapja a sisak plexijét, gladiátorrá változik. Harcos lesz, aki még az utolsó erejével is küzd a gy?zelemért. Tavaly meghasonult minden egyes versenyen. Nem tudta magából kihozni a maximumot, akármennyire is szerette volna. Idén más lesz – ígéri. Felkészült a visszavágóra.

Ki ne emlékezne az ausztrál világbajnok tavalyi kálváriájára?! Rejtélyes betegség támadta meg szervezetét, amit nem igazán sikerült diagnosztizálni az orvosoknak. Szabira ment, közben pedig el kellett t?rnie a rosszindulatú beszólásokat. Egy világbajnok soha nem mutatkozhat gyengének a nagyközönség el?tt, de Casey bevállalta, hogy ? is csak egy ember. Visszatérvén a MotoGP vérkeringésébe bebizonyította: neki volt igaza. Világbajnokhoz méltóan kergette a 46-os Yamahát az év utolsó versenyein, 2010-ben pedig egyértelm?en revansot akar venni az elmúlt két év kudarcaiért.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

A stílus maga az ember: Ki tudja miért, eddig csak Stoner tudta eredményesen megülni a bolognai musztángokat

“Rájöttünk, hogy magától nem múlik el a betegségem és csak tovább romlik az állapotom.” – mondja Stoner. “Két-három kör után meghaltam a motoron. Teljesen letaglózott. A végén már nem is számoltam, hogy mennyi doktor vizsgált meg, de igazán egyik sem tudott konkrét választ adni arra, hogy mi a franc van velem. Mindenki lelki problémával magyarázta a tüneteimet, de én tudtam, hogy ez badarság. Elég régóta vagyok már ebben a sportban, tisztában vagyok vele, hogy nem omlottam össze mentálisan.”

A sisak alatt persze mit sem látott ebb?l a nagyérdem?. A 2007-es világbajnok magabiztosan abszolválta a téli teszteket, rendre az élmez?nyben végzett azzal a Ducatival, amit rajta kívül senki sem tudott megszelidíteni. Az IRTA teszten megnyerte BMW-t, és a katari nyitányon is minden rendben volt még.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

Egy sikeres férfi mögött mindig áll egy er?s asszony: Adriana minden versenyen ott van, hogy támogassa lelkileg férfjurát

Jerezben kezd?dött Stoner kálváriája, de ha kellett, fogcsikorgatva is teljesítette a Nagydíjakat, akár egy világklasszis. Mugellóban például történelmet írt Vale legy?zésével, a barcelonai viadal után pedig két riválisával megosztva vezette a világbajnoki tabellát. Az spanyol derbi után fordult drasztikusra a helyzet, aztán jött a váratlan bejelentés, ami egy csapásra véget vetett az izgalmas világbajnoki finálé utópiájának.

“Doningtonra már nem éreztem magam biztonságban a motoron. Nem voltam ura a gépnek, annyira fáradt voltam. Id?t kértem, hogy megoldódjon a probléma. Úgy döntöttünk, hogy kivonom magam kicsit a forgalomból. Otthon újabb vizsgálatok következtek, újra orvostól orvosig jártam – talán hét nyolc különböz? szakvéleménnyel találkoztam, mire az egyik doki el?jött a tejcukor-érzékenységgel.” – emlékszik vissza Stoner.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

A betegsége ellenéré sem szakadt le a két yamahásról, rendre a legjobb négyben végzett a Nagydíjakon

Casey legnagyobb bírálója pont a csapat f?szponzora volt. A Philip Morris érthet? módon nem nézte jó szemmel, hogy nem szerepel az élmez?nyben, és az ünnepélyes díjkiosztókon a vonalkódosra elmaszkírozott Marlboro logó. Nemtetszésüknek pedig nem átallottak hangot adni. Stonert ez érdekelte a legkevésbé. ? csak a felépülésre koncentrált a pihen?je alatt.

“Két hónap kellett hozzá, hogy kiheverjem mindezt, és újra versenyezzek. A visszatérésem olyan volt, mintha el?r?l kezdtem volna mindent. Nehéz id?szak volt a hátam mögött, éppen ezért leírhatatlan érzés volt újra a mez?ny elejében motorozni. Nagyon köszönöm azoknak, akik végig segítettek, támogattak, de persze azt is hozzá kell tennem, hogy rengeteg támadás ért ezalatt. Amint felhagytam a tejtermékekkel, sokkal jobb passzban voltam, és er?sebbnek éreztem magam. Er?sebbnek, mint az elmúlt három évben bármikor. A teherbíró képességem drasztikusan megn?tt, és az er?nlétem is jobb, mint bármikor.”


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

Összhangban: A Wroomon még mindenki mosolyog

2010-re készül?dvén nyoma sincs az arcán kétségeknek. ? a világbajnoki címért száll harcba. Meg akarja mutatni a világnak, hogy a 2007-es els?sége nem a véletlen m?ve volt. Tudja mi kell a gy?zelemhez. Els?sorban ismerni kell az ellenfeleket.

“Nyilvánvaló, hogy Valentino az a motoros, akit le kell gy?zni, hiszen az elmúlt két évben ? volt a világbajnok. Mindkét riválisomnak meg van a maga er?ssége. Valentino, ha nagyon meggy?z? a hétvége folyamán, el?fordul, hogy szenved a verseny alatt, de az ellenkez?je is gyakran megesik. Van úgy, hogy borzasztóan megy az edzéseken, és amikor már senki sem számít rá, poraiból éled újjá a versenyen. Jorgét néha könnyebb kiismerni. Ha rosszul mennek számára a dolgok, akkor a futamon sem tud nagyot alkotni, de jobbára nagyon versenyképes egész hétvégén.”


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

Haydennek nagyobb szerepet szánnak idén

Amíg a boxban pihennek a motorok, a sajtót csak egy dolog érdekli. Mi lesz a Ducatival most, hogy a csapat egyik meghatározó alakja a konckurenciához igazolt?

“Livio (Suppo) jó barátom. Már jó ideje dolgozom vele, és a viszonyunk nem fog azzal változni, hogy másik gyártónál dolgozik. A Ducatinál most jól érzem magam. Nagyszer? csapatunk van, és egy jó szezonnak nézünk elébe. Számomra most ez a legfontosabb. Nem számít, ha egy barát elmegy, amíg barátok maradunk. Alessandro és Vitto remekül dolgozott tavaly. Szerintem sokat fejl?dtünk, és idén el?re léphetünk.”

A bulvárra érzékeny újságírókat persze jobban érdekli a 2011-es szezon. Az összeesküvés-elméleteket gyártók már látni vélik, amint a Doktor leplezi le a vörösök versenyparipáját a 21. Wroom-on, miközben Casey Repsol narancssárágban mosolyog Suppo úr jobbján a HRC prezentációs buliján.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

Függ? játszma: Csak a világbajnoki cím elfogadható cél 2010-ben

“A szezon végén mindenkinek a szerz?dése lejár. Az évnek ebben a szakaszában még nem akarok foglalkozni a jöv?mmel. Hall úgy is sok mindent az ember. Nagyon jókat szórakozom ezeken a badarságokon. Azt mindenkinek tudni kell, hogy ezeknek az igazságtartalma nem túl sok.”

Hogy 2010 a Ducati éve lesz-e, azt még nem igazán lehet megmondani. A Yamaha technikai csomagja nagyon egyben van, ezt láttuk tavaly is. A vörösök pénzt és id?t nem sajnálva fejlesztették ki az idei motort, ami minden porcikájában megújult. Stefano Domenicali elmondása szerint a 19 ezret pörg? desmo-vezérléses V4-es er?forrás összes f? alkotóelemét áttervezték. Új a f?tengely, a dugattyúk, a hajtókarok, a komplett vezérlés, egyszóval minden. S?t! az eddigi GP-k screamer jelleg? gyújtássorrendjér?l (amikor a négy henger egy munkaütem során szinte egyenl? id?közönként robban) big-bang jelleg? gyújtássorrendre váltottak.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/motogp/2010/01/20/stoner_fittebb_mint_valaha/

A bigbangolós Ducatitól változni fog vajon a vezetési stílus?

“Ez még egy elég fejletlen er?forrás.” – mondja Casey. “Az elmúlt három évben egy er?forrásra koncentráltunk, és azt fejlesztettük. Az új blokkal minden kezd?dik el?r?l. Biztos vagyok benne, hogy Fillippo és a srácok készültek valami ínyencséggel. Amit most el tudok mondani róla, hogy kicsit veszítettünk a végsebességb?l, bár a valenciai utolsó kanyarban a jobb mechanikai tapadásnak köszönhet?en jobban tudtam kigyorsítan, így a célegyenes végére hasonló végsebességet értem el, mint a korábbi er?forrással. Igazából nem is tudom, hogy veszítettünk-e tempót vagy sem. Talán egy kicsit az egyenesekben, de a többi területen fejl?dtünk. A motor kezelése mindenesetre most sokkal barátságosabb. Biztos vagyok benne, hogy a Pramac csapatban értékelni fogják a srácok a változást.”

Mi pedig bízzunk abban, hogy 2010-ben egy izgalmasabb MotoGP-t fogunk látni. Casey-n nem fog múlni a dolog.