EST. 2002

Stoneré a zárónap is Malajziában

Elérkezett a 2012-es évad els? tesztsorozatának utolsó felvonása a sepangi versenypályán. A csapatok a beállításokat keresték, ki-ki más utakon jár, de összességében minden csapat a felkészülés elején tart még, keresik az ideális megoldásokat ezres motorkerékpárjaikra. És bár újak a sporteszközök, az er?viszonyok terén nagy változás nem figyelhet? meg 2011-hez képest: továbbra is domináns szerepben vannak a Hondák – Stoner a második és a harmadik napon is leggyorsabb tudott lenni, Pedrosa ugyancsak ott van az id?tábla tetején – , jól mennek a Yamahák, a Ducati maradt a harmadik er?, de vannak biztató jelek.

‘Általánosságban ez egy jó teszt volt, sajnos igazán csak két napot motoroztunk három helyett, de hála a szerencsés id?járási körülményeknek pozitív a mérlegünk, sokat tudtunk dolgozni. Noha elbuktuk az els? napot, sikerült befejeznünk, amit elterveztünk. A hátam még nem a legjobb, de a motorral nincsen probléma. Egy kicsit sikerült redukálnunk a futóm?pattogást, kipróbáltunk különböz? dolgokat, rugóbeállításokat, amiket ezel?tt még sosem. Most alig várom, hogy visszaérjek Svájcba Adrianához, és megszülessen a kislányunk’ – mondta az ausztrál címvéd?.

‘Nagyon, nagyon jó munkát végeztünk, a végén még az egyéni legjobb sepangi id?met is sikerült megjavítanom. Rengeteg dolgot kipróbáltunk, és ami fontos, tudjuk, hogy milyen területeken kell még javulnunk. Az elektronika még nem tökéletes, lineárisabb kell, hogy legyen, de a motornak alapvet?en nincsenek teljesítménybeli gondjai, okkal lehetünk optimisták’ – így Lorenzo.

Rossi: ‘A csapatban mindenki elégedett, jól alakulnak a dolgaink, az utolsó nappal különösen ki lehetünk békülve. A két Honda és a két Yamaha el?ttünk jár, de számunkra ez a teszt egy kiindulási pont. A legnagyobb pozitívum a motor eleje, végre úgy vezethetek, ahogyan számomra természetes és ahogy tudok, a motor reaktív, és pontos kép van a fejemben arról, hogy mi hiányzik még. Ha sikerülne a gyorsuláson javítani, az nagy el?relépés volna például. Tudom, hogy a Ducatinál nem áll meg a fejlesztés, és az itt gy?jtött információk alapján javulás lesz tapasztalható minden téren. Szóval tudjuk, hogy fejl?dnünk kell, két lábbal a földön állunk, de én a magam részér?l nagyon elégedett vagyok azzal, amit most végeztünk.’ Nicky Hayden félg?zzel ugyan, de mégis motorra ült, 2,2 mp a lemaradása az elejét?l.

Korábban: a második nap nyilatkozatai.

Sepang, harmadik (egyben utolsó) tesztnap, eredmények

1 Stoner C.Repsol Honda Team 1:59.607
2 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing +0.591
3 Pedrosa D.Repsol Honda Team +0.649
4 Spies B.Yamaha Factory Racing +0.888
5 Rossi V.Ducati Team +1.217
6 Barbera H.Pramac Racing Team +1.322
7 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3 +1.501
8 Dovizioso A.Monster Yamaha Tech 3 +1.650
9 Bautista A.San Carlo Honda Gresini +1.777
10 Hayden N.Ducati Team +2.122
11 Bradl S.LCR Honda +2.287
12 Abraham K.Cardion AB Motoracing +2.611
13 Nakasuga K.Yamaha Factory +2.727
14 Battaini F.Ducati Team +3.426
15 Edwards C.NGM Mobile Forward Racing +5.115
16 Silva I.Avintia Racing +8.618
17 Pietri R.Avintia Racing +10.033
18 Torres J.Avintia Racing+10.577

 

ugrás fel