Amióta el?ször láttuk versenyezni, tudjuk Pawel Sobczyk-ról (PL, Yamaha), hogy nagyon nagy tudású és kimeríthetetlen kondíciójú quados. A papírforma – sajnos – itt is bejött. Hiába minden magyar támadás, övé lett a pole pozíció, de legalább a másik lengyelt visszaszorították fiaink a 10. rajthelyre. Az els? sorból Sobczyk mell?l Bucsi Attila (BM), Ruzsa Gábor (Yamaha) és Kunkli Tivadar (RST) rajtolt. A mért edzések eredményei a rajtbesoroláson kívül még azt mutatták, hogy négy kerékkel mennyivel gyorsabban lehet átjutni az ingoványon, mint szóló motorokkal: a quadoknak a 20 perces limitbe 14 kört határozott meg a versenyrendez?ség a kétkerek?ek 10 körével szemben.
Hát végtelen hosszú lett ám az a 14 kör! A mez?ny szépen elnyúlva haladt körbe a pályán, legel?l Sobczyk és Bucsi diktáltak eleinte elképeszt? tempót, de az els? futam vége felé a terepszakasz utáni aszfaltos kanyar szinte bevehetetlenné vált. Sobczyk mégsem lassított, b? egy percet vert a többiekre, akik átlag 10 mp-es id?közönként haladtak át a célvonalon. Farkas Tamás RST-je felmondta a szolgálatot pár körrel a leintés el?tt, testvére István (Yamaha) viszont keserves küzdelem árán végül egy századmásodperccel megverte Grzegorz Czlapsky-t (PL, Yamaha): a csurom sár célegyenesben csak a gumik tapadása közti hajszálnyi különbségen és azon a picike önkontrollon múlott Farkas István gy?zelme, amivel épp nem húzott akkora gázt, hogy végig kipörg? kerekekkel tegye meg azt a 40 métert.
A második futam, ha lehet még keservesebb volt, mint az els?, a quadosok mégis h?siesen teljesítették a távot. Ez a szerbiai forduló volt az utolsó állomása az idén debütáló Superquad Európa-kupának, s valószín?leg ez a tény, meg az akkori „csekély” 22 pontos el?nye vette rá Sobczykot, hogy megelégedjen a második futam 2. helyével és átengedje az els?t a végtelen kitartóan versenyz? Kunkli Tivadarnak. Bucsi Attila vélhet?leg szintén pont-taktikai okokból nem küzdött fölöslegesen a sártengerrel és 4.-nek futott be az örök EB-harmadik Bed? Tamás (Yamaha) után. A leg?szintébb résztvev? Farkas Tamás RST-je volt, „aki” már a hatodik körben végképp besokallt a mocsártól.
A dobogósoknak járó számos ajándék mellett talán mégis a legkisebb volt a legértékesebb díj. Záró forduló lévén Kulában kerültek átadásra a Superquad Európa-kupa érmei. 2005 bajnoka ugyan a lengyel Pawel Sobczyk lett, a dobogó második és harmadik fokára viszont két magyar, Bucsi Attila és Bed? Tamás állhatott fel. Az idén el?ször induló quadversenyek új színfoltot hoztak a még egyébként sem túl régi supermoto világába és Európa-szerte nagyban hozzájárultak a quadozás népszer?sítéséhez. Látványos szereplésüknek köszönhet?en a 2006-os sorozatban minden bizonnyal több helyszínen társulhatnak majd a quadok a supermoto EB-hez, s ez remélhet?leg csak még tovább fogja növelni a bámulatos magyar sikerek számát! A supermotosok számára a végs? megmérettetés október 1-2-án lesz, Izmitben, Törökországban, ahol Kiskökény várhatóan tovább növeli toronymagas, 34 pontos vezetését, és az SM450-es osztályban eld?l, hogy Ausztria, vagy Szlovénia avat-e 2005-ben Európa-bajnokot.
A Supermoto bajnokság állása
További információk itt.
Szöveg és fotó: Lukácsy Fanni
Legutóbbi hozzászólások