EST. 2002

Supermoto, Kecskemét

Szöveg és kép: supermot.hu

A pálya vonalvezetése a régi, de gyönyör?en felújított, kiváló min?ség? új aszfaltréteg várta az 50 f?s mez?nyt. Már az els? edzés jelezte, hogy ezen a pályán Hanson Schruf (ÖAMTC, Yamaha) lesz a men?. Az 1 perces körön azonnal 1 mp-cel volt gyorsabb a többieknél. Kökényesi György (Vega MSC, Aprilia) csak az 5. id?t mente, nyomasztották ?t a korábbi versenyekr?l maradt nem túl szép emlékei err?l a pályáról. Az öt quados játéknak vette az eseményt, bajnoki pontot nem kaphattak, (legalább 6 versenyz? részvétele a feltétel) de ez arra mindenképpen jó volt, hogy a superquad világkupában meghatározó magyar versenyz?k egy jót edzzenek és beállítsák motorjaikat. A mért edzés már reálisabb képet mutatott, Schruf még mindig az élen, de Kiskökény már 3 századra megközelítette az osztrák bajnokot. A harmadik rajthely Tóth Ádámnak (Gold Supermoto SC, KTM), a negyedik Gagyi Péternek (FRM, Suzuki) jutott.

Az els? futam tömény izgalommal kezd?dött. Kiskökény lerajtolta a konkurenciát, szélárnyékában Schruffal. Már kezdték volna a mez?nyt lerázni, mikor a heves csatában az off-road visszafordítójában Kökényesi elcsúszott, az ?t centikre követ? Schruf a fekv? Aprilia hátsó kereke és sárvéd?je közé szaladt, odaszögezve a magyar bajnok motorját. Schruf viszonylag gyorsan tovább tudott menni, de Kökényesi csak az utolsó helyre kapcsolódhatott vissza. Schruf er?szakos motorozásával néhány kör alatt újra az élre állt, Kiskökény pedig hajmereszt? száguldásba kezdett. Az utolsó körökben már a 3. helyért csatázott, amikor is egy túlforszírozott fordulóban 100 km/h-s sebességgel elcsúszott, és a pályát övez? gumifalnak ütközött. Motor és versenyz? visszavágódott a pályára, a fullgázon érkez? Gagyi óriási fékezéssel és bravúros man?verrel centikkel tudta csak elkerülni a súlyos balesetet. A leintésnél Schruf gy?zött, a nevet? második Tóth Ádám, a harmadik Gagyi Péter lett. Kökényesi visszabírkózta magát az 5. helyre, de a taktikusan motorozó Horváth Lászlót (Blue Scorpions SE, Sherco) már nem tudta megel?zni.

A második futamban Schruf már nem bízta a véletlenre a versenyt, elvitte a rajtot, és senkit?l nem zavartatva megnyerte a versenyt. Kiskökény egy darabig loholt a nyomában, de az el?z? futam kellemetlen élményei után jobbnak látta megelégedni a 2. hellyel. Ebben a futamban Tóth Ádám volt a vesztes, a rajt után az off-roadon történt tolakodásban elesett, és mire életet lehelt a motorba, az egész mez?ny már csak látótávolságból volt észlelhet?. Nem kis munkájába telt, az 5. helyre való felzárkózás. Gagyi Péter ismét a mez?nyben bérelt 3. helyére motorozott. Szép benyomást keltett az Open-es Holdonner Norbert (Motomax MSC, KTM), Vermes Sándor (Speed Tech SE, KTM) és Varga Oszkár (Gold Supermoto SC, KTM) motorozása: mindhárom fiú megérett arra, hogy jöv?re a Prestige osztályban folytassa a versenyzést.

ugrás fel