A kétnapos eseményre a szegedi rakpart aszfaltcsíkjából, a Tisza-meder fövenyére nyúló strapás off-roaddal megspékelt, 1000 méteres pályát alakítottak ki a rendez?k id. Kökényesi György szakágvezet? alapos közrem?ködésével.
A h?vös, de napos id?járásnak, valamint a frekventált helyszínnek köszönhet?en megteltek a pálya menti lelátók – ami eredeti rendeltetése szerint a rakpart lépcs?je – s míg péntek este még csak nyomokban látszódott, hogy itt valami komolyabb supermotós történés lesz, szombat és vasárnap nem várt fordulatokkal tarkított, rendkívül látványos versenyt nézhettünk végig. Épp ezért szomorú és érthetetlen a rendezvény színvonalához, rangjához méltatlanul megcsappant versenyz?i létszám.
A szombati edzésnapot követ?en nagy matekolás folyt az OB pontállás kifüggesztett lapjai el?tt, mert utolsó forduló lévén ez volt a végs? lehet?ség a bajnokság befolyásolására: kinek ki el?tt mennyivel kell befutni, hogy meg?rizze vagy javítsa a helyezését, esetleg ellustálkodhat-e egy futamot a kett?b?l, stb. A jól megfontolt stratégiák az id? el?rehaladtával aztán sorra összed?ltek.
A Prestige kategória els? futama eleinte egész játékosan zajlott. Tóth Ádám (KTM, Gold Supermoto SE) és ifj. Kökényesi György (Aprilia, Vega MSC) az élen néz?-izgató tribünmotorozást mutatott be, ahogy folyton egymást el?zgetve rótták a 15 perc +2 kört. A harmadik helyért már élesebb volt a küzdelem Gagyi Péter (Suzuki, RO) és Horváth László (Sherco, Blue Scorpions MC) között, hiszen náluk a nemzetközi bajnokság bronza volt a tét.
Majd amikor már azt vártuk, hogy Kiskökény megunja a fogócskát, és alaposan meglép Ádám el?l, az Aprilia megállt a terepen és többé nem volt hajlandó beindulni – mint kés?bb a depóban kiderült, egy elrepedt akku kábelsaru volt a ludas. A többszörös magyar és Európa-bajnok a pálya legtávolabbi pontjáról volt kénytelen hazatolni a gépet, és a leintésre épp szabályosan el is érte volna a célvonalat, ám akkor történt valami, ami az utolsó helyt?l is megfosztotta.
A célegyenesben Benner Zsolt (KTM, Blue Scorpions MC), végtelen sportszer?ségr?l téve tanúbizonyságot, megtolta az addig fáradtan ballagó Kökényesit, aki így gurult át végül a kockás zászló el?tt. Az esetnek viszont kizárás lett az eredménye, merthogy a sportbírók közrem?ködésén kívül minden idegen segítség igénybevételének min?sül, aminek diszkvalifikáció a következménye. Tehát a pályabíró nagyon helyesen tette, amikor segített Kiskökénynek kitolni a motort az off-road gödréb?l, hogy nehogy visszacsússzon, de pár perccel kés?bb még a futam közben – pont a leintéshez – kapott Bennert?l lendületet. Amilyen szép innen, olyan csúf amonnan a szituáció.
Ezenkívül rendesen felbolydult t?le a mez?ny, mert Kökényesi nullázásával jól összekavarodtak a bajnoki pontszerzés esélyei: ha például kihagyta volna a második futamot is, elveszti a hazai értékelés bajnoki címét. Persze nem így történt, de volt mit aggódni akkor is. A következ? etapban Tóth Ádám minden tekintetben biztos másodikként egy lazán meghúzott csavar miatt elhagyta a sebességváltó kart, és a maradék távon egyesbe ragadva igyekezett meg?rizni el?nyét Horváth Lacikától, aki gyors fejszámolás után kihozta, hogy ha megel?zi Ádámot, elveszi Gagyitól a nemzetközi értékelés dobogójának alsó fokát. Sajnálatos módon a kivitelezésre már nem maradt elég ideje, így rettent?en fájdalmas egy ponttal szorult a romániai mögé. Kökényesi György pedig úgy lett magyar bajnok, hogy az utolsó fordulón nem tudott a pódiumra kerülni, Tóth Ádámnak, Horváth Lászlónak és Gagyi Péternek ‘engedte át’ ezt a megtiszteltetést.
Az összevont utánpótlás kategóriában a 85cc-s KTM-mel versenyz? Ónódi Benjámin (Motomax MSC) bámulatos teljesítményt produkált. Míg az els? futamban még sikerült az 560-as KTM-met hajtó Soltész Nagy Tamásnak (Vega MSC) meg?rizni Benit?l az els?ségét, a második futamban már ezt a nagymotort is maga mögé utasította a junior. A szegedi verseny UP Open ezüst- és bronzérmese Happ Olivér (Suzuki, Motomax MSC) és Kovács Zsolt (KTM, Vega MSC) lett. 85cc-ben Varga Márk (KTM, Blue Scorpions MC) futott be másodikként.
Nagy dráma játszódott az Open géposztály pontozásában is, ahol ugyan Vermes Sándor (KTM, Speed Tech SE) és Holdonner Norbert (KTM, Motomax MSC) els?ségét szinte semmi nem veszélyeztette – legfeljebb ?k egymást -, ám Bohács Róbertnek (KTM, Vega MSC) b?ven akadt félnivalója. ? ugyanis úgy érkezett a rakpartra, hogy a sikertelen évkezdést követ?en progresszív fejl?désnek induló szegedi Varga Oszkár (KTM, Gold Supermoto SE) már egyetlen pontnyira tört az addig békés harmadik bajnoki helyére. Majd Bohács technikai okokból nem tudott elindulni az els? futamban (megj.: ugye-ugye, nem kellett volna edzés után a lépcs?n randalírozni azzal a motorral), és a másodikat is hamar fel kellett adnia, de Voszi legalább bravúrosan megnyerte mindkett?t, amivel nemcsak a hazai közönség el?tt rendezett versenyen aratott gy?zelmet, hanem könnyedén lelökte az éves értékelésben negyediknek Robit is.
Bohácsnak azonban maradt még egy esélye a szépítésre. November 4-én a török motoGP pályán, Izmitben kerül megrendezésre a supermoto Európa-kupa zárófordulója. Kiskökény több mint 20 pontos el?nyével akár már a bajnoki címre melegíthet, Robi viszont nagy szerencsével a kontinensverseny harmadik helyére is felléphet.
Kontinentális visszhang
|
|
‘Szurkoljunk együtt 2007. november 4.-én vasárnap 11 órakor a TV-k
Fannitól:
Az id?terv szerint pont lesz egy hosszabb szünetünk Talmáék futamára,
|
Legutóbbi hozzászólások