Szöveg: VEGA sajtó
De jó! Ez fantasztikus! Ilyet még nem is láttam! – ujjongott fel egy frissen érkez? néz? a tiszai rakpart átalakított képét látva. Nem ? volt az egyetlen, akit meglepett a leny?göz? látvány, mert a tavalyi háromezer néz? most még kétezerrel gyarapodott, lévén, hogy közel ötezer ember tolongott a rakparti lépcs?soron, hogy tanúja legyen a valóban káprázatos eseménynek.
Nagyot tettek a szegediek! Írhatnánk csak a Gold Supermoto SC-t, mint rendez?t, és Kakuszi Róbertet, aki versenyzése mellett oroszlánrészt vállalt a munkából, vagy a Vega Motorsportklubot, mint a bajnokság promoterét, vagy a GLB Holdingot, mint az esemény f?szponzorát, de közel sem lenne teljes a lista. Mert hiba lenne kihagyni azt a közel ötven lelkes fiút és lányt, szerel?t, barátot, vagy szurkolót, akik négy napon keresztül ott, a rakparton élték az életüket, és egymást bíztatva, vagy élcel?dve hozták létre a csodát. De nem volna szabad kifelejteni a dicséretb?l a város vezetését, a sportért felel?s igazgatóságot, a rend?rséget, vagy bárkit is, aki tett ezért a hétvégéért. Az egész víkend egy közös összefogásról szólt, egy különleges esemény érdekében.
Csütörtökön épült az off-road a Tisza szárazon hagyott medrében, ahol lendületes vonalvezetés?, látványos ugratókkal f?szerezett terepszakasz sikeredett. Péntekt?l szalmabála, acélkordon és használt autógumi hegyek lepték el a más napokon parkolónak használt területet, hogy szombat reggel abból épüljön a biztonságos, a sportág minden varázsát bemutató versenypálya.
Aztán szombaton reggel elkezdett esni az es?, és könyörtelenül tönkretette a rendez?k álmait. A földes szakasz használhatatlanná vált, gyalog sem volt járható, az asztal simaságú nyomvonalakon állt a víz, még a lépcs?sorra épített földes lassító is foglyul ejtette az azt nézeget? pályamunkás cip?jét. Márpedig itt versenynek lenni kell! Ezt harsogja a rádió egy hete, rekordszámú magyar versenyz? jelezte a jöttét, az osztrák, szlovák, román és cseh bajnokoknak sem szabad csalódást okozni. A sokat látott „f?nök”, Kökényesi György százszor járta vég a partot, es?t?l agyon ázottan töprengett azon, mi módon lehetne élvezetes versenypályát csinálni a két enyhén hajló párhuzamos aszfaltcsíkból. Mint mindig, most is sikerült. Két lassítóval, egy furfangos kanyar kombinációval, a másik végen a csikorgós visszafordítóval jó kis aréna kerekedett.
Szombaton délután a legelszántabbak rótták a köröket az aszfalton, de a rendez?k még mindig bíztak a Mindenhatóban, az óránként hívott meteorológusok délutáni felszakadozással, reggeli napsütéssel hitegettek. Ebben bízva a hivatalos edzéseket vasárnap reggelre halasztották, – talán járható cross szakasszal b?vített pályán. De nem jött össze. A reggel ismét es?t hozott, a nagy gondossággal felépített folyómedret el kellett felejteni.
Az Open mért edzésén az „új fiú” Ádám Gábor volt a leggyorsabb, ?t követte Bohács és Németh J. A Prestige nemzetközi mez?nyében körönként cserél?dött a sorrend. El?bb Vermes, majd Solik, egy pillanatra Varga O. reménykedett az els? rajthelyben, aztán Kökényesi begerjedt és véglegesen magáévá tette azt. Mell?le Solik és Varga Oszkár indulhatott. Az utánpótlás osztályban Koleszár, az els?versenyes Kaponyás és Pesek volt a rajtsorrend. Négy Superquados is jelentkezett, közülük Bed?é lett az els?, Kunklié a második, Farkasé a harmadik rajtkocka.
A robogósok még kérették magukat. Bár az es? elállt, de többségük csak slick gumit hozott és féltek elesni a helyenként még vízfoltos csúszós aszfalton.
Az Open els? futama az edzésen kijött papírforma szerint végz?dött. Gy?zött Ádám Gábor, Bohács és Németh vérre men? viaskodásából Németh jött ki jobban. Bohács egyébként képtelen leszokni az esésekr?l, minden versenyen legy?zi ?t a gravitáció.
Az Utánpótlás els? futamára már sütött a nap és dugig teltek a lelátók. Jiri Pesek kihasználta Koleszár lekésett rajtját és els?nek fordult. A nagy vetélytárs üldözte, id?nként meg is próbált bebújni a féktávnál hagyott résen, de a szlovák megnyerte a futamot. Harmadik helyezésével szép sikernek örülhetett els? versenyfutamán Kaponyás Zsolt.
A Prestige parádés versenynek ígérkezett. Bár Kiskökényé volt a pole-position, Solik mumusként leselkedett mögötte. Mint kiderült nem az els? kocka volt a legkedvez?bb rajthely. A járda szélén a rengeteg elázott falevél jókora sáros sötét foltot is takart, amin az Aprilia kereke veszettül forgott ugyan, de a gépet nem mozgatta, így a leggyorsabb vitéz ötödikként fordult a rajtegyenes végén. Solik elment, a futam alatt csak a lekörözött versenyz?társak találkoztak vele. Kiskökény szapora birkózásba kezdett, sikerült felverg?dnie a második helyre, de Solik már távol járt. A harmadik helyre Vermes Sándor ügyeskedte fel magát.
A Quadoknál a nagy verseny elmaradt, de látványos színfoltjai lettek a rendezvénynek. Gy?zött Bed? Tamás, Kunkli és Farkas János el?tt.
Végre pályára léptek a robogósok is, a gyér napsütés és a lágy szell? meghozta a kedvüket. Benei Tamás Piaggiójával 67 km-es átlagsebességet motorozott, ami 100 feletti tempót jelentett az egyenesben. A gy?zelme nem volt kétséges. Füleki Ádám és Magda Attila nagyot vitázott a második helyért, ami most Fülekinek ítéltetett.
A második futamokra nyoma sem maradt az aszfalton a kétnapos es?nek. Egyedül Kiskökény emlékeztetett rá, ki els? „megszívós” rajtján okulva négykézláb sikálta a rajthelyét az ebédid?ben.
A vidám hangulatra volt jellemz?, hogy a rajtra várva az egyik szlovák versenyz? vad szólótáncba kezdett, amit a közönség füttyös éljenzéssel és tapssal honorált.
Az Open els? futamában a szlovák Repa motorhiba miatt állt ki, de most a másodikban az élre hozta magát. Bohács meleged? féke miatt többször mérte el a féktávokat, de a mez?ny korelnöke Németh József így sem tudta megel?zni. Ádám Gábornak el?bbi gy?zelme után, ezúttal meg kellett elégednie egy negyedik hellyel, de az összetett gy?zelméhez ez is elegend? volt.
A Prestige második rajtja már kiszámíthatóvá vált. Kiskökény szorgos takarításának köszönhet?en az Aprilia sivítva vágódott az élre, és félpályányi el?nnyel nyerte a futamot. Solik megbékélt az ezüsttel, Vermes nagy harcban tépte ki a bronzot Varga Oszkár kezéb?l. Összetettben Kökényesi, Solik, Vermes lett a sorrend.
A Quadoknál ismét Bed? futott be els?ként, Kunkli és Farkas által követve. Popik János negyedik helye egy pillanatig sem forgott veszélyben.
A robogók – mint mindig – most is jó verseny vívtak. Benei újra verhetetlen volt, Füleki néha próbálkozott, nem sok eséllyel. Most Pendl András volt a gyorsabb, Magda Attila ? mögé szorult a futamban és az összetettben is. Összetettben a bronzserleg Lovas Jánosnak jutott, ki elévülhetetlen érdemeket szerez a robogós motorsport szervezésében.
A versenyfutamok szüneteiben a Demény testvérek adtak igen színvonalas és jó kedély? streetfighter m?sort, melyet az ilyenekhez szokott szakért? versenyz?k is megtapsoltak.
Bájos ötlet volt a szervez?kt?l a bébiknek összehozott lábbal hajtós m?anyag motorocskák fellépése. Akinek volt otthon ilyenje, hazaszaladt érte és hozta a gyerekkel a nagymamát is.
Összevetve, csodás hétvége volt Szegeden. Köszönet mindenkinek, aki tett érte, bánhatja az aki nem jött. Ez a nap a motorsport valóságos ünnepeként marad meg a jelenlév?kben.
Legutóbbi hozzászólások