EST. 2002

Supermoto vb-Eb, Castelletto

A szépen el?készített castelettoi versenypályára végzetesen rányomta bélyegét a péntek és szombat éjjel zuhogó es?. Szombat délután ugyan még kaptak egy lehet?séget a versenyz?k a praktikus off-road szakasz kipróbálására, de vasárnap reggelre az átázott mély agyag esélyt sem adott a slick gumikkal való használatra, így végül a versenyvezet?ség törölte a pálya vonalából a terepet.

A FIM által 2006-tól max. 96 dB-re szigorított zajszint-határ egész hétvégén feszültséget okozott a csapatok körében. A dupla zajmérés el?tt az otthoni m?helynél jónak vélt kipufogók tucatjait kellett sz?kít?vel átbarkácsolni csendesebbre, hogy átmenjen a gépátvételen.

A supermoto nemzetközi sorozatok promotere és a Dunlop közötti szerz?dés nem aratott osztatlan sikert a résztvev?k között. A kötelez?en megvásárolandó méregdrága gumik nem igazán passzoltak minden versenyz? vezetési stílusához. Az Európa-bajnokság privát indulóinak külön kellemetlen meglepetést okozott, hogy a Dunlop kamion csak 16,5” els? gumikat hozott, míg a szériamotorokat gyárilag 17” els? kerékkel állítják ki.

A kezdeti zökken?k után viszont harcos nyitánya volt a 2006-os supermoto világbajnokság els? fordulójának. Az S2 (450 cc) az els? futam alapján úgy t?nt, hogy Aprilia fölény fog uralkodni. Frederic Bolley (FRA, Aprilia) és Jerome Giraudo (FRA, Aprilia) csatájába senki nem tudott beleszólni. Bolley a rajttól az utolsó körig centikre húzta maga után Giraudo-t, aztán az üldöz? a befutó kör egy sz?k kanyarjában bebújt Bolley hóna alatt és ? zsebelte be a 25 pontot. A második futamban Giraudo Van Den Bosch (FRA, Aprilia) támogatásával kívánta a gy?zelmet, de Eddy Seel (BEL, Suzuki) lassan öl? méregként jött a harmadik helyr?l és mindkett?jüket kétvállra fektette.

Az S1-ben Berndt Hiemer (GER, KTM) verhetetlen volt. Az els? futamban Ivan Lazzarini (ITA, Husqvarna) állandó támadásait rendre visszaverte. A második futamban pedig még arra is futotta, hogy egy elcsúszás után hajmereszt? féktávokkal szerezze vissza az elveszettnek látszó els? helyet. A balszerencsés indítás pedig annak volt köszönhet?, hogy a rajt utáni els? kanyarban földön maradó egyik motorból jelent?s mennyiség? olaj folyt az aszfaltra, amit se rendesen zászlóval jelezni, se gyorsan feltakarítani nem sikerült a pályaszolgálatnak, ezért súlyos másodperceket rabolt el a versenyz?kt?l az els? pár körben, amíg összeszedték magukat egy-egy elfekvés után. Az összetett harmadik pozíciót Christian Iddon (GBR, Aprilia) kapta szerencsés kiegyensúlyozott két negyedik helye után, bár ugyanezért az eredményért talán Ales Hlad (SLO, KTM) küzdött többet. A tavalyi Európa-bajnok komoly veszélyt jelenthet majd idén az S1 mez?ny élbolyának. Az els? futamot rögtön harmadikként fejezte be az ötödik rajthelyr?l indulva, és a másodikban is fokozatosan er?szakoskodta föl magát az egymással nagyon elfoglalt Hiemer és Lazzarini nyomába, de valószín?leg valaki megtorolhatta rajta szelídnek egyáltalán nem mondható, a beszúrásokat a végletekig betartó versenyzési stílusát, mert az utolsó körök egyikében bekövetkezett bukása miatt visszacsúszott hatodiknak.

Az Eb-t az SM250 és SM450 közös futamával rendezték és a 450-esek látványos versenyzését hozta volna, ha Beno Stern (SLO, Yamaha) bátor vezérként nem vágódik mindkét futamban a mez?ny élére, hogy utána már csak a stopper legyen az ellenfele. A biztos második helyet a VB S2-b?l kimaradt Nicola Lanfranconi (ITA, Honda) szerezte meg mindkétszer. A harmadik helyért Petr Vorlicek (CZ, Suzuki) és Uros Nastran (SLO, Husqvarna) folytatott alkalmanként testközeli vitát, majd az összetett pontozás alapján végül a szlovén került fel még a dobogóra.

A következ? EB fordulót május 20-21-én Aradon (RO) rendezik, mely a Superquad EB els? találkozója is lesz egyben. Majd épphogy hazaérnek versenyz?ink, a kétkerek?ek rögtön utazhatnak tovább a franciaországi Villars Souz Ecot-ba, ahol május 27-28-án a harmadik Európa-bajnokság ismét a supermoto világbajnoksággal egy kalap alatt bonyolódik le.

További információ: www.supermot.hu

Szöveg és fotó: Lukácsy Fanni

ugrás fel